Additionally, paste this code immediately after the opening tag: damesfiets: tour/trekking gezocht - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

damesfiets: tour/trekking gezocht

bagage: een rugzak van max +-7kg. dat moet wel lukken volgens mij.

Op mijn huidige fiets kan ik ook niet met de voeten aan de grond: is enkel vervelend als het regent (want dan wordt het zadel nat).
Als je je zadel naar beneden zet dan zit je idd op 'nen kakstoel' (zoals ze dat bij ons zo mooi zeggen).
Ik ben in de mogelijkheid om een 2dehands koga miyata adventure lady te kopen voor +- 350 euro.
(ik weet niet hoe ik een foto moet toevoegen)

Een goeie koop? Iemand ervaring mee. Het is geen echte trekkingfiets, maar moet dan ook vooral dienen voor woon-werk (20 km) en toertjes (50-100 km).
Heb de fiets nog niet gezien en weet ook nog niet van welk jaar hij is. Is er geen databank van Koga waarin alle modelletjes van de laatste jaren staan?
Voor eerdere jaren op de koga site, kijk onderaan:

http://www.koga.com/nl/collection.asp?collection=11

Onder 2002 sectie Hybryde is zo'n fiets. Eerdere versies zijn geloof ik van staal. Lijkt me prima kunnen voor een fietsvakantie.
net de verkoper gesproken:
hij heeft deze fiets ook 2dehands op de kop getikt (om een zaakje te doen) en weet eigenlijk niets over de fiets. Kon me ook niet echt iets zeggen over de staat van de onderdelen (ketting, pioen,...) Alleen dat hij goed rijdt. Dacht dat de fiets 3 jaar oud was.

Op koga site heb ik dit model teruggevonden bij 2001 en 2002. De fiets lijkt er op, maar is nog net iets eenvoudiger (simpeler kettingkast, geen jasbescherming,..)
Het lijkt me dus eerder een fiets van 2000 (of misschien nog vroeger)

Is een fiets van 10 jaar oud nog dat geld waard?
In het slechtste geval moet ketting, versnellingen,... en zo vervangen worden.
Hoeveel kost dat zo bij de fietsenmaker?
Stalen frame of alu?
Wim
wist de verkoper niet
De oudere zijn staal, maar dat zou ik zelf eerder fijn vinden. De verkoper weet anders wel heel weinig - het staat er namelijk op.
Wim
Heb voor mijn dochter onlangs een Koga traveler (staal) gekocht van min 12 jaar oud, zag er piekfijn uit ,ik denk nauwelijks op gereden . :? Zij heeft er 200 euro voor betaald en is er zeer tevreden over. :D
Ben dus van mening dat een Koga van 10 jaar oud mits goed onderhouden of weinig gebruikt, zijn geld zeker nog waard is. :idea:
Dirk
Zeker.
W
brilsmurf613 schreef:wist de verkoper niet
jij weet niks, de verkoper 'weet' van niks maar wil wel een boel geld hebben.

Ik zou nog even verder kijken
nieuw mailtje van de verkoper gehad:
7005 kader...volgens mij aluminium,want een magneet blijft er niet aanhangen....tandwielen blinken nog als nieuw,ketting ook nog goed

250 geven voor zo'n fiets, gesteld dat ik ga kijken en hij in goede staat is, is dat z'n geld waard?
brilsmurf613 schreef:nieuw mailtje van de verkoper gehad:
7005 kader...volgens mij aluminium,want een magneet blijft er niet aanhangen....tandwielen blinken nog als nieuw,ketting ook nog goed

250 geven voor zo'n fiets, gesteld dat ik ga kijken en hij in goede staat is, is dat z'n geld waard?
Als jij denkt dat je er voor €250 plezier van hebt wel.
Lees eerst dit :fietsje kopen
Allemaal bedankt voor jullie waardevolle reacties.
Ik heb afgelopen WE een tweedehands L'Avenir Elegance gekocht voor het woon-werkverkeer. Nog de remmen vervangen, nieuwe koplop monteren en weg ben ik.

Ik blijf intussen op het gemak uitkijken naar mijn ideale fiets.
hoi,

ik heb 2 jaar geleden een jan jansen fiets gekocht. Zijn wel dure fietsen. Je kan hem helemaal zelfs samenstellen.
Ik ben erg tevreden over de fiets. En heb er al heel wat kilometers opzitten zonder problemen.

tip: ik weet niet of je werkt, anders moet je kijken of je bedrijf een fietsplan heeft. ik heb hem via het fietsplan gekocht een dat scheelt enorm. ( belastingtechnisch). zeker als het via je vakantiegeld of eindjaarsuitkering doet.

of kijk op marktplaats.

succes!

groet

sylvia