Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tout Terrain Silkroad vs. Idworx Easy Rohler - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Tout Terrain Silkroad vs. Idworx Easy Rohler

Waarom staat de Off-Rohler eigenlijk niet er tussen?

Toch goed te vergelijken met de andere twee fietsen.

http://www.idworx-bikes.de/nl/bikes/off-rohler/
Fedor schreef:Waarom staat de Off-Rohler eigenlijk niet er tussen?
Omdat de fiets hoofdzakelijk op asfalt zal rijden. Zie de 1e post.

(overigens wel een mooie fiets) :wink:
catemaron schreef:Ik heb de vooronderstelling dat framebouwers firmtech wat lastiger vinden en kan me hierin ook wel vergissen.
Lastiger is zacht uitgedrukt :shock: :D. Hier staat waarom.
Wim schreef:Zelf vind ik dat als je in dit prijssegment zoekt je zeker ook naar luxe maatframes moet kijken
Zou ik inderdaad overwegen, vorig jaar uiteindelijk ook bij uitgekomen. Je hebt een fiets die je perfect past en de componenten kan je zelf kiezen.
Hoi Edgar,

Ik ben zelf ook op zoek naar een nieuwe fiets en ik heb de merken die jij hier al noemde ook op mijn lijstje staan.
Nou fiets ik al ruim 20 jaar en ik heb nu een world traveller van Koga Miyata dus ik ben nog wat pietluttiger denk ik.
Ik vind die Koga een beetje een te kort frame hebben en een te steile balhoofdhoek en eigenlijk is dat voor lange tochten niet lekker.
Nou had ik ooit een Giant expedition en die had een hele lompe voorvork maar dat bolde goed zoals ze in Belgie zeggen.
Ik zoek dus een wat langer frame voor de rust in de fiets en daarom heb ik bepaalde merken op het oog.
Verder mag het best wat kosten want ik ben ook nogal een liefhebber van mooie fietsen en nieuwe ontwikkelingen.
Ik ben dan ook bijna om voor de Easy TiRohler of de Pioneer van Van Nicholas.
Die fietsen hebben alles wat ik wil, super onderdelen en een mooi lang titanium frame en ze zijn nog eens heel erg mooi ook in al hun eenvoud.
Het enige wat ik nog een bezwaar vind is die excentrische crankas, dat lijkt me nou helemaal niks.