Bedankt!!
Waarom schakelen we niet helemaal over op nederlandse grid....lekker makkelijk
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Frank,Frank schreef:Blanche,
ik heb alle Nederlandse Natuurcampings in POI-formaat, het was een avondje knippen en plakken. Deze lijst met POI's kun je met een speciaal programma van Garmin in je GPS zetten. Zal ik de campings naar je mailen?
M.vr.gr.
Frank
Hoi Blanche,Blanche schreef:Bedankt!!
Dank je!
Voor het satteliettijdperk hadden kaarten een grotere militaire betekenis. In de Amerikaanse burgeroorlog werder er kaarten gemaakt waabij de Noord-Zuid oriëntatie werd omgekeerd. Als zo'n kaart in handen van de vijand viel werd hij hierdoor in verwarring gebracht.Blanche schreef:Bedankt!!
Ik heb even gezocht met google en een programma gevonden waarmee ik ze kon converteren. Ik heb het gdb-bestand toegevoegd aan het download bestand van bovenstaande link.HansvanderVeeke schreef:Heb je hem ook in mapsource of gpx formaat? Of is er een handige truuk om deze excel file naar mapsource te converteren?
Frank,Frank schreef:Ik heb het gdb-bestand toegevoegd aan het download bestand van bovenstaande link.
Persoonlijk heb ik ze liever als POI in de GPS, in mijn GPS komen ze dan in een apart menu. Als ik bijv. knooppunten als waypoints geladen heb en ik zou de campings ook als waypoints hebben, dan zou ik flink moeten scrollen om ze te vinden.
Groetjes,
Frank
btw ik heb deze discussie verplaatst.
Dank je wel.Frank schreef:Je eigen POI's op je GPS zetten gaat met een programma van Garmin
http://www8.garmin.com/support/collecti ... 9-99999-12
meer informatie over hoe e.a. werkt is hier te vinden:
http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=11974
Frank,Frank schreef: Ik heb even gezocht met google en een programma gevonden waarmee ik ze kon converteren. Ik heb het gdb-bestand toegevoegd aan het download bestand van bovenstaande link.
Het programma dat ik van morgen gebruikt heb is te downloaden:HansvanderVeeke schreef:Maar ik vond een schat aan informatie bij de poiloader. Onder andere alle campings in Finland waar ik binnenkort ga fietsen.
Nu blijkt, na zoeken, dat je de pois niet in Mapsource kunt zien (known bug of featere), dus ik wil ze converteren naar waypoints zodat ik kan zien of ze langs mijn geplande route liggen.
Welk programma gebruik jij daarvoor?
Ze zeggen dat hij dan (per 2010) opgeheven is. Reden waarom is me onduidelijk want het is een mooi rondje.Frank schreef:Hallo Hans,Ik vond het wel een aardig rondje, helaas was het weer wat minder en reed ik twee ochtenden in de mist. Misschien dat ik het volgend jaar nog een keer ga doen (zonder bordjes?).HansvanderVeeke schreef: p.s.
Wat vond je van het Rondje Rivieren?
Gr.
Frank