Fietsliefhebber schreef:Kosteloos is daar misschien ook nog gewichtsbesparing te halen!?
Kosteloos? Als je minder eet/snoept houd je zelfs geld over..
Voor racefietsen/wielrennen is dat inderdaad de beste tip: sommige mensen geven duizend(en) euro's uit voor een frame wat hooguit een ons lichter is. Om er vervolgens als zwaargewicht weer doorheen te zakken (er zijn bij mijn club minstens zoveel gebroken carbon frames als bierbuiken
).
Maar zonder dollen, volgens onderzoekers maken die kilo's meer/minder alleen verschil als je gaat klimmen. En dan legt 1 kg lichaamsgewicht veel meer gewicht in de schaal dan een stoeltje meer of minder.
Ik heb trouwens zo'n 'op-de-grond-zit-stoeltje', aangeschaft toen ik 50 werd en ik van dat zitten op de grond toch wel een vermoeide rug kreeg. Aangezien de grond mijn tafel is met kamperen, vind ik 'poten' niet zo handig. En verder slaap ik nog steeds heerlijk om mijn isolatiematje, wat inmiddels wel iets dikker is dan vroeger, maar nog steeds veel lichter dan zo'n self inflatable geval; bovendien kan dat niet lek raken.
Nou, weer genoeg gekletst, ik ga aan de lijn
.