Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Totaal gewicht bepakking en fiets - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Totaal gewicht bepakking en fiets

Zo'n Hemading is inderdaad een idee. Vraag me wel af hoe die plastic handgreep een MSR XKG gaan overleven. Die stalen weegt 750 gram, maar er moet natuurlijk ook nog koffie mee.

Andere tip: kijk eens hoeveel overmaat je zadelpen heeft. Misschien kun je er ongestraft een stuk af zagen.
liz schreef:Afgelopen weekend voor het eerst sinds lang een stalen percolator meegezeuld om echte koffie te maken op de benzinebrander. Mmm, dat is echt veel lekkerder dan filterkoffie of oplosmeuk. Die gaat dus mee naar Spanje straks (+1kg).
:shock:
m-gineering schreef:Mij nog veel te zwaar, ik maak wel turkse koffie in de pan :D
Kijk, zo doe ik dat dus ook. Ieder winkeltje verkoopt hier, naast koffie in verpakkingen van 250 en 500 gram, ook 100 grams folieverpakkingen. Met 2 paperclips á ? gram weegt dat dus bijna niets en heb ik voor dagen heerlijke koffie. Thuis ben ik ook helemaal om: niks snelfilter of percolator koffie. Turks... veel lekkerder!

Overigens heb ik vanmorgen bij een tuincentrum een schuimgeval gekocht, dat bedoeld is om onder je knieen te leggen als je geknield in de tuin werkt.
Laat dat nu ook prima werken als "zetel" onder mijn achterwerk! Ik kon er zelfs nog een stuk afsnijden!
Weegt iets meer en neemt iets meer ruimte in dan een muismatje, maar mensen, wat een comfort!!! :lol:
Zo wordt het iets minder een overlevingstocht....
Hoelang geleden hebben we onszelf gewogen? :wink: :idea:
Kosteloos is daar misschien ook nog gewichtsbesparing te halen!?
Ik zal de volgende keer wat kritischer naar mijn bagagegewicht kijken.maar wat ruimte in de tent vind ik wel zo prettig en een stoeltje sleep ik graag mee want op de grond zitten te eten vind ik maar niets.Heb dat een jaar geprobeerd en mijn vrouw ook maar wij vonden dat helemaal niet prettig.Ligt misschien aan de leeftijd (bijna 50) :D.Ook is meestal het gras nat en trekt het s'avonds koud op vanaf de grond.Dat is dus een bewuste keuze die je maakt.Weeg trouwens zelf 69 kilo dus op het totaalgewicht kan het wel :lol: .Moet er trouwens wel bij vertellen dat ik dat gewicht in de eiffel en ardennen niet als een probleem heb ervaren.
gr.
Japio schreef:tunneltent 3 pers.weegt 4.3kg.Haringzak met paar soorten haringen 1.5kg.Het vouwstoeltje woog ook 1.7kg.
5,8 kilo voor een tent is echt extreem. Op een WF-weekend krijg ik altijd oh's, ah's en opmerkingen over mijn grote tent (160x215 cm vloeroppervlak binnen en een grote voortent waar alle tassen passen), maar hij weegt met zak, stokken en haringen toch echt maar 4,0 kilo en kostte destijds 275 gulden in de opruiming. (Walkaway). Ook dat vouwstoeltje van jou is een hele kilo zwaarder dan de mijne, dat niet klein is.
Wat weegt je slaapzak? Een donzen zak van 1 (echte) kilo is prima voor in de zomer en met 1,5 kilo kun je bij wat vorst ook lekker slapen.
Succes,
Leon
Fietsliefhebber schreef:Kosteloos is daar misschien ook nog gewichtsbesparing te halen!?
Kosteloos? Als je minder eet/snoept houd je zelfs geld over.. :lol:
Voor racefietsen/wielrennen is dat inderdaad de beste tip: sommige mensen geven duizend(en) euro's uit voor een frame wat hooguit een ons lichter is. Om er vervolgens als zwaargewicht weer doorheen te zakken (er zijn bij mijn club minstens zoveel gebroken carbon frames als bierbuiken :wink: ).
Maar zonder dollen, volgens onderzoekers maken die kilo's meer/minder alleen verschil als je gaat klimmen. En dan legt 1 kg lichaamsgewicht veel meer gewicht in de schaal dan een stoeltje meer of minder.
Ik heb trouwens zo'n 'op-de-grond-zit-stoeltje', aangeschaft toen ik 50 werd en ik van dat zitten op de grond toch wel een vermoeide rug kreeg. Aangezien de grond mijn tafel is met kamperen, vind ik 'poten' niet zo handig. En verder slaap ik nog steeds heerlijk om mijn isolatiematje, wat inmiddels wel iets dikker is dan vroeger, maar nog steeds veel lichter dan zo'n self inflatable geval; bovendien kan dat niet lek raken.
Nou, weer genoeg gekletst, ik ga aan de lijn :oops: .
:lol:
@m-geneering

Wat is het recept voor die turkse koffie? Ik was zelf van plan om ivm het gewicht alleen maar thee te drinken, maar als dit een goede optie is dan wordt het ietsje anders.

Bvd.
Fietsliefhebber schreef:Hoelang geleden hebben we onszelf gewogen? :wink: :idea:
Kosteloos is daar misschien ook nog gewichtsbesparing te halen!?
Niet alleen minder gewicht mee maar ook minder eten mee :wink: weer gewicht besparing....en geld :lol:
Japio schreef:en een stoeltje sleep ik graag mee want op de grond zitten te eten vind ik maar niets.Heb dat een jaar geprobeerd en mijn vrouw ook maar wij vonden dat helemaal niet prettig.
De laatste paar jaar verken ik mijn nieuwe woonland op de fiets. Op de grond zitten eten is er op de meeste campings niet aan de orde, omdat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Veel campings dit soort simpele voorzieningen hebben... Dat wordt dus fietsen in Polen en het bankstel thuis laten! :lol:

En als dat soort voorzieningen er eens niet zijn:
Dick Schuurman schreef:en let op... die eenzame arme man krijgt op de campings heel regelmatig een heerlijke stoel aangeboden. Vaak ook nog koffie of een koud pilsje uit de koelkast van de caravan...
Japio schreef:Ligt misschien aan de leeftijd (bijna 50) :D .
Tel er voor mij dan maar een jaar of 12 bij.... :? Hoewel dat natuurlijk nog aanmerkelijk minder jaren zijn dan jullie samen... :wink:
paul1987 schreef:Wat is het recept voor die turkse koffie?
Heel simpel: Als je een grote mok meesleept als volgt: Gemalen koffie in je mok. Hoeveelheid afhankelijk van hoe sterk je je koffie wilt. Je giet er kokend water bij. Een paar minuten laten staan en dan goed omroeren, evt. met suiker/zoetjes/koffiemelk (hoeft voor mij allemaal niet). Weer even laten staan. Oppassen met de laatste slokken: KOFFIEDIK !!!
Als je zo'n vouwbeker hebt als ik (zie de eerste foto boven, helemaal rechts, dat blauwe ding), doe je de koffie (in mijn geval VÉÉL :twisted: ) in een pannetje, kookt water in een ander pannetje. Giet het kokende water op de koffie. Een paar minuten laten staan en dan omroeren. Weer een paar minuten laten staan en voorzichtig in je beker gieten. Suiker/zoetjes/koffiemelk in dit geval in je beker toevoegen.
Smakelijk bakkie!!! :D
Dick Schuurman schreef:
paul1987 schreef:Wat is het recept voor die turkse koffie?
Heel simpel: Als je een grote mok meesleept als volgt: Gemalen koffie in je mok. Hoeveelheid afhankelijk van hoe sterk je je koffie wilt. Je giet er kokend water bij. Een paar minuten laten staan en dan goed omroeren, evt. met suiker/zoetjes/koffiemelk (hoeft voor mij allemaal niet). Weer even laten staan. Oppassen met de laatste slokken: KOFFIEDIK !!!
Als je zo'n vouwbeker hebt als ik (zie de eerste foto boven, helemaal links, dat blauwe ding), doe je de koffie (in mijn geval VÉÉL :twisted: ) in een pannetje, kookt water in een ander pannetje. Giet het kokende water op de koffie. Een paar minuten laten staan en dan omroeren. Weer een paar minuten laten staan en voorzichtig in je beker gieten. Suiker/zoetjes/koffiemelk in dit geval in je beker toevoegen.
Smakelijk bakkie!!! :D
:P Dat noem je ook visser's koffie. De vissers op hun oude botters maakten zo ook hun koffie. Grote pot en hup kokend water er op. Schijnt volgens de huidige inzichten erg ongezond te zijn. Mijn oma warmde deze koffie zelfs de volgende dag weer op. Trouwens om bij het onderwerp te blijven. Einde week (be)pak ik mijn fiets en ga wegen met en zonder bagage en laat dan weten. Rob
Toen ik mee fietste met de Lente trektocht wogen mijn 4 tassen en stuurtas en grote bagage tas 23,2 kilo. Aanmijn fiets had ik nog een bidon met fietsreparatie spullen en 2,5 liter water.

mario
Ik denk dat ik zo rond de 18-40 kg (asfalt gematigd klimaat - woestijn zonder water) bagage meesleep. De fiets weegt zo rond de 17 kg. Fiets met bagage is dus 35 á 57 kg.
Tel er nog ca. 55 kg bij van de berijder, dan zit ik rond de 100 kg...
alime schreef: Dat noem je ook visser's koffie. De vissers op hun oude botters maakten zo ook hun koffie. Grote pot en hup kokend water er op. Schijnt volgens de huidige inzichten erg ongezond te zijn.
:?: :?: :?: Waarop zijn die "huidige inzichten" dan wel gebaseerd? Wat is het verschil met koffie in een filter en dan heet water opgieten? Dat het koffiedik niet in je pan dan wel beker zit?
Je laat het echt wel uit je hoofd om dat koffiedik te nuttigen... :twisted:. Je eet je koffiefilter ook niet leeg, toch... :roll:

We raken wel een hééééél klein beetje off topic zo... :lol:
Dick, ook ik heb serieus gelezen dat zulke koffie anders dan filterkoffie inderdaad erg slecht schijnt te zijn, en wel voor je cholesterolgehalte.
Wim
Ja off topic. Dat heb je al gauw in de rubriek kletspraat.

Geef mij maar capuccino. Uit een zakje of een potje.

Rutger
Wim schreef:Dick, ook ik heb serieus gelezen dat zulke koffie anders dan filterkoffie inderdaad erg slecht schijnt te zijn, en wel voor je cholesterolgehalte.
:shock: Maar toch alleen als je speciale anti-cholesterolkoffiefilters gebruikt??? :?
Dick Schuurman schreef:
Wim schreef:Dick, ook ik heb serieus gelezen dat zulke koffie anders dan filterkoffie inderdaad erg slecht schijnt te zijn, en wel voor je cholesterolgehalte.
:shock: Maar toch alleen als je speciale anti-cholesterolkoffiefilters gebruikt??? :?
Als je zoekt op percolatorkoffie kom je bv bij: http://www.volkskrant.nl/archief_gratis ... holesterol
Ik heb begrepen dat het (gewone) filter en de manier van doorlopen van het water door de koffieprut een aantal stoffen tegenhoudt die niet worden tegengehouden als de koffie vrij door het hete water kan rondstromen.
Let op de datum bij het artikel 8)
Leon
Interessant. Ik wist het van heel lang gelden, maar toen was het nog slechts een statistisch verband dat bij bevolkingsonderzoek naar boven was gekomen, en toen door niemand verklaard kon worden. Nu is blijkbaar het mechanisme ook ontrafeld. Zo leer je iedere keer weer iets nieuws. Hoe zou het zijn bij espresso?
Leon schreef:Let op de datum bij het artikel 8)
Leon
Dat was nog voordat half Nederland aan de cholesterolverlagende middelen was gepromoot door de farma-industrie :P
Ze proberen nu hetzelfde met anti-virale middelen 8)