Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Problemen met handen na fietstocht ... - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Problemen met handen na fietstocht ...

Hoi, de naam nervus Ulnaris is al een paar keer gevallen en dat is ook de oorzaak, komt veel voor bij fietsers, bijv. racefietsers/ langeafstandfietsers die veel met de handen boven op het stuur rijden. Therapie is rust en/of ontstekingsremmende medikamenten.

Beterschap.

Wibo
Ik onderneem mijn fietsreisjes altijd met een mountainbike, het is robuuster, sneller dan een modale fiets en ik kan er overal mee rijden. Natuurlijk lever je dan wat in aan comfort met da rechte platte stuur. En inderdaad, soms zet ik mijn handen in het midden van het stuur en niet op de handvaten. Ik heb in ieder geval dikkere fietshandschoenen gekocht. de situatie is terug normaal, maar dat mag ook wel na 3 weken 8) Volgende week trek ik er weer een weekendje op uit, maar wel beter beschermd!

Groetjes
VIPER, Hoe ga je voorkomen dat je opnieuw last krijgt van je pink?
Wel, eerst en vooral fiets ik nooit meer zo'n afstand in de regen. Na 130 km door de gutsende regen kan zelfs de beste regenkledij je amper helemaal droog en warm houden. En door die koude (-> drang om snel thuis voor de haard te gaan zitten) heb ik krampachtig doorgereden. Dom natuurlijk!

Verder ga ik natuurlijk ook rekening houden met alle tips die hier gegeven zijn:
- handen en onderarmen warm houden
- handen regelmatig van houding wisselen op het stuur
- niet langdurig met gestrekte armen fietsen
- fietshandschoenen met zachte kussentjes thv de handpalm
- voldoende pauzes maken (heb gauw de neiging om al rijdend te eten ipv te stoppen ...)
- ...
Er zullen er nog wel zijn maar dat lees ik later wel :)
Om mijn recht stuur te vervangen door een gebogen vind ik nu wat ver gaan. Eerst maar eens zien hoe de volgende lange afstand verloopt.

Groetjes
VIPER's concept schreef:Dom natuurlijk!
Ik heb na die ene keer er ook nooit meer last van gehad, dus er is hoop :P :wink:
Michael W schreef:
VIPER's concept schreef:Dom natuurlijk!
Ik heb na die ene keer er ook nooit meer last van gehad, dus er is hoop :P :wink:
Ja daar hoopte ik dus ook al op :)

Heb trouwens zonet beslist om met een groepje oudere mensen (nu ja niet echt oud, tussen de 40 en 65, ik ben er 20 ...) mee te fietsen naar Santiago de Compostela, midden juli. We volgen de sint-jacobs route!! Het is een unieke kans en die grijp ik dus. Voor zo'n avontuur laat ik mij niet stoppen door een geklemde zenuw! :P