Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Nat gras is het allerergste. Ik heb me laten vertellen dat uiteindelijk zelfs Goretex dat niet trekt. Tijdens het lopen slaat als het ware het water door je membraan heen. Het zal niet meteen gebeuren, maar op den duur wel.Probleem is dat vooral in voor een najaar 's morgens het gras zo nat is. Het is vooral daarom dat ik waterdichte schoenen wil.
Dat van dat natte gras vind ik meevallen. Ik heb goedkope Shimano MT31-schoenen en die zijn na een kilometer of tien fietsen wel weer droog.Spironski schreef:Nat gras is het allerergste. ---Probleem is dat vooral in voor een najaar 's morgens het gras zo nat is. Het is vooral daarom dat ik waterdichte schoenen wil.
Fietswandelschoenen hebben wel weer het voordeel dat de stijve zool ze redelijk geschikt maakt voor rotspaden ---
Er verzamelen zich best veel afvalstoffen in je schoen ---
Ik moet ook wel zeggen dat ik die lange wandelingen deed op fietswandelschoenen waar nog geen SPD-plaatje in zat. Mij ging het meer om de inherente stijfheid van de zool die ook voordelen kan hebben bij wandelen.Lopen op rotspaden vind ik vanwege spd-plaatjes echter ronduit gevaarlijk. Precies op de plek onder de schoen waar je grip wilt hebben, heb je dat absoluut niet.
Het verzamelen van afvalstoffen in je schoen - huidvet, huidschilvers, zout van zweet, stof en zand - is best goed te voorkomen door het dragen van sokken.
interessante schoenen voor het echte zware werk, maar ik vraag me af of die hoge bergschoenen wel zo goed zijn om te fietsen. Je enkel moet toch ook wat bewegingsruimte hebben? Ook vraag ik me af hoe het zit met de grip als je dat stuk vervangt door een spd-bevestigingssysteem
Dan blijf ik dus maar gewoon met mijn Arroyo II sandalen fietsen, zonder SPD... Die zijn in maat 9 op het breedste punt van de zool dus 113 mm, waarbij ik door de sluiting, bijna vanaf de neus, zelfs met mijn orthopedische inlegzolen een prima pasvorm heb.Wim schreef:Ze zijn dus blijkbaar smal, en dat past mij niet. Het concept interesseert me wel.
Wim
Maar dat is niet de fout van Keen maar van de Nederlandse importeur of de inkoper van Zwerfkei. Kijk even op de website van Keen en zie dat alle modellen worden geleverd in halve maten. Eén van de weinige merken waar dat standaard is.Eric op de Fiets schreef: Het aantal maten is ook erg beperkt.