Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Hoeft niet bij 80 km/u, maar bij afdalingen (zelfs van slechts 250 meter) voel ik de luchtdruk in mijn oren toenemen.... Soms levert het jeuk in de oren op. Met mijn pink in het oor wrijven en wat slikken gaat best wel.eindgebruiker schreef:Hebben jullie ook dat boven de 80 km/h je wangen gaan flapperen?
124 km/u: http://www.youtube.com/watch?v=jUgXtZFd ... re=relatedlars de wit schreef:Niemand die boven de 95 of zelfs 100 km /uur heeft gefietst ?
Tijdens deze afdaling (ook in de Pyreneeën) ook een klapband gekregen en gevallen. Na nog een klapband in een andere afdaling heb ik die tocht afdalingen zoveel mogelijk proberen te vermijden en zelfs een stuk met de bus gegaan Na die tocht de V-brakes vervangen door een schijfrem en is de angst voor het afdalen gelukkig een stuk minder geworden.Dennis & Marijcke schreef:Meerdere keren met een vol bepakte tandem + karretje 80 km/u gehaald. Totdat we in de afdaling van de Aubisque met 30 km/u een klap(voor)band kregen met als gevolg heel veel schaafwonden en een raar voorwiel. Hierna toch wat bibbers gekregen maar nu met de nieuwe fietsen durven we het weer aan om de remmen los te laten.
Het stomme van afdalingen is dat de kans op hitteproblemen het kleinst is als je niet remt, en het grootst bij 30-50% van de theoretische eindsnelheid*. Maar ja, een ligfiets zoals op het filmpje heeft nogal weinig luchtweerstand, dus niet remmen in zo'n bochtig circuit is geen optie.De tovenaar schreef:Tijdens deze afdaling (ook in de Pyreneeën) ook een klapband gekregen en gevallen. Na nog een klapband in een andere afdaling heb ik die tocht afdalingen zoveel mogelijk proberen te vermijden en zelfs een stuk met de bus gegaan Na die tocht de V-brakes vervangen door een schijfrem en is de angst voor het afdalen gelukkig een stuk minder geworden.
Inderdaad, mijn 20" voorvelg raakte oververhit. Achter heb ik 26" (Challenge Wizard). Tegenwoordig worden de meeste ligfietsen met 20 inch wielen standaard met schijfremmen uitgerust.eindgebruiker schreef:Tovenaar, waren die klapbanden met 20" wielen? (Die worden natuurlijk extra heet tijdens het remmen.)
Wildroosters neem je of op volle snelheid waarbij je je fiets een klein beetje opwipt of stapvoets. Dit lijkt me de beroerdste reactie op een naderend wildrooster.DriesBa schreef: Ontdekte voor het onderuitgaan op een afstand van 50 meter een wildrooster in de rijbaan. Remmen, glijden en onderuit en doorglijden tot op het wildrooster.
Een keer maar. Met een Quest velomobiel in Duitsland, Sauerland. Bij een afdaling van ca 6%, brede rechte weg was mijn max 104.lars de wit schreef:Niemand die boven de 95 of zelfs 100 km /uur heeft gefietst ?