IK heb nog eens beter naar die adapter gekeken, en het is wat verrwarrend, want hij kan twee verschillende dingen doen. Hij kan net als een gewone stuurpen in een traditionele binnenbalhoofdbuis gestoken worden die op zijn plek gehouden wordt door traditioneel balhoofdstel. Je kunt dan hierop een ahead stuurpen gebruiken zonder een ahead balhoofdstel te installeren. Dit is denk ik zoals Ronald hem gebruikt heeft. Ik zou het zelf niet snel doen, want het is toch weer een extra boutverbinding waar wat mis mee kan gaan. Heel erg lijkt me het echter niet.
Het ding kan echter ook gebruikt worden om bij een traditionele vork een ahead balhoofdstel te installeren. Van deze toepassing word ik wat minder gelukkig, omdat je ineens veel meer vraagt van de verbinding met de expanderbout. Dit zou ik zelf nooit doen. En waarom zou je ook? Traditionele balhoofdstellen werken prima, en traditionele stuurpennen zien er ook nog heel mooi uit.
Wim
Het ding kan echter ook gebruikt worden om bij een traditionele vork een ahead balhoofdstel te installeren. Van deze toepassing word ik wat minder gelukkig, omdat je ineens veel meer vraagt van de verbinding met de expanderbout. Dit zou ik zelf nooit doen. En waarom zou je ook? Traditionele balhoofdstellen werken prima, en traditionele stuurpennen zien er ook nog heel mooi uit.
Wim