Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 967 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34446 berichten
Wellicht helpt dit bij het uitpeilen.
Capture.jpg
Rechts zie je het bordje staan.
Capture2.JPG
Als ik zo vrij mag zijn; ik snij je de pas af.
Capture3.JPG
Indachtig de spreuk hier onder laat ik de beurt graag aan jou Willem.
willem.m schreef:
zo 11 jul, 2021 09:24
Uitzicht op de Palthetoren?

Zo ja, dan krijg ik de exacte locatie niet in beeld, maar ik denk dan ongeveer hier:
https://maps.app.goo.gl/WAsf5EKujweuBHWP8
Ik reken ‘m goed. Dichter bij dan het punt wat je gekozen hebt is op streetview niet mogelijk en de kijkrichting is ook goed. Een meter of 10 naar rechts en je staat op het punt waar je uitzicht hebt op de Palthetoren.

@Poppink, dank voor het uitpeilen. Je hebt ‘t bij het rechte eind.
Poppink, dat is dezelfde plek, als je mijn foto een beetje draait. 🧐 Ik heb gewoon de Streetviewfoto gebruikt die het meest dichtbij de fotolocatie kwam, enkele tientallen meters verderop. Of gaan we elkaar nu op de meter precies afrekenen?

De nieuwe foto volgt straks. Ik ga nu eerst, geheel indachtig de coronathuisblijfadviezen, in de garage roeien.
Haha, jazeker Willem, tot op de centimeter :D
Nieuwe opgave:

Knipsel.PNG
O wacht, zelfs deze plek vindt Google Lens meteen :( Even een andere zoeken...

Een sloot in een weiland dan maar:

Knipsel.PNG
De sloot mag dan anoniem zijn.
De hoogspanningsmast is dat niet.
Het is een deltamast, blijkt bij opzoeken. Het grappige is dat de lijn, die min of meer naar het zuiden loopt denk ik, vanaf hier eerst een tikkie van één mast naar rechts maakt en dan naar links buigt.
Of de boerderij is volle pas gebouwde gloerie al op beelden staat is de vraag.
Ik kan het even niet vinden.
De foto bevat nog meer relevante info. 🧐
Een zendmast, precies onder de hoogspanningmast? Ik ga eerst naar buiten.
willem.m schreef:
zo 11 jul, 2021 13:07
De foto bevat nog meer relevante info
Ik was wat overmoedig in mijn eerste reactie.
Ik was er van overtuigd dat ik naar een veeboer onder de lijn Lelystand-Hattem moest zoeken.
Niet dus.

Verder zie ik vooral GEEN boom rondom de boerderij op de foto.
Ik zie ook GEEN windmolen bij de boerderij.
Dat is bijzonder. Zie het kaartje hieronder.
wind.jpg
https://www.flosm.de/en/poimap.html?lat ... ransformer
===================
Edit per 1645 uur
Op de lijn Oterleek - Diemen - Ankeveen wordt ook dit type masten toegepast.
die zendmast is wel erg vaag, maar lijkt op die van hilversum.
Ik ken Hilversum en omgeving als m'n broekzak, en de mediastad wordt door veel geboomte omgeven. Als er een weiland is, moet het wel in de buurt van Ankeveen zijn. Ik heb de bouw van die zendmast nog meegemaakt.

Is het misschien dit hier? De contouren van die boerderij lijkt erg op. https://www.google.nl/maps/place/Ankeve ... 4d5.098253
Inderdaad de zendmast van Hilversum.
zitten we dan in de buurt met ankeveen?
9E8620FA-7AB5-4701-9A20-AB5DD98847D9.png
Martin heeft het goed: zie deze Mapillary uit de trein, met boerderij en zendmast.
https://www.mapillary.com/app/?focus=ph ... 827&zoom=0
Nu nog wachten op bevestiging van willem.m
Dan pak ik morgenochtend de fiets om een nieuw raad plaatje te schieten. Dus effe geduld.... Ik heb weliswaar m'n computer meegenomen, compleet met externe HD, scanner en printer, maar bijna geen voorraad raadselfoto's meer....
Ik weet dat Martin deze omgeving kent. Hij reed hier misschien wel midden in de nacht met zijn vriendin 🥰 van de disco 🕺💃 achterop de fiets 🚲 naar Weesp.

De link in het bericht van Martin kan ik echter niet goed plaatsen, en die van JanH is precies goed. Maak onderling maar uit wie er dan gewonnen heeft, dan ga ik even wandelen.
willem.m schreef:
zo 11 jul, 2021 20:54
(...)
De link in het bericht van Martin kan ik echter niet goed plaatsen,
(...)
Dat is de boerderij die op het Raad plaatje! staat. Op basis daarvan heb ik de Mapillary gevonden.
We wachten morgen op een plaatje uit Zweden.
willem.m schreef:
zo 11 jul, 2021 20:54
De link in het bericht van Martin kan ik echter niet goed plaatsen, en die van JanH is precies goed.
Martin wees, op mijn scherm althans, IMHO de juiste lokatie aan, met boerderij, stallen, Honswijkerpad en hoogspanningsmast in beeld. Je had geen extra nauwkeurigheid gevraagd.
De locatie is inderdaad correct. Normaal zou je dan een streetview zien van de locatie, maar de foto linksonder is van een andere plek in Ankeveen. Vandaar dat ik het even niet snapte. Anyway, Martin wint deze ronde, en morgen kunnen we een raadfoto verwachten die is geschoten op fietsafstand van zijn huis in Zweden, of in/vlakbij de stad waar hij een router wil gaan halen. 📶

Screenshot_20210711-212137.png
Zolang Martin aan het fotograferen is heb ik er eentje buiten competitie en puur voor de nieuwsgierigheid.
Waar zou deze foto genomen zijn?
Hij komt uit de post Op fietsvakantie, wat heb je nodig.
Ik heb het gevoel bij de Posbank.