Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 966 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34464 berichten
Nee daar is het niet Martin.
Spoorzoeker is beter bezig.
Deze dan?
goed zoek werk spoorzoeker, je hebt je naam verdient.
Ja dat is hem. Jij bent.
Helaas doen de foto's in je link geen eer aan de schoonheid van de plek langs het Albertkanaal.
heb er ooit langsgefietst, vanuit zutendaal.
Had dit niet gevonden zonder -spoorzoeker-, dus weer een nieuwe in zijn omgeving
DD052601-46B3-4CA0-A260-3DBEAAFFEF8D.jpeg
Leon schreef:
za 10 jul, 2021 17:50
Ja dat is hem. Jij bent.
Helaas doen de foto's in je link geen eer aan de schoonheid van de plek langs het Albertkanaal.
Ik kan er nog iets van laten zien, al heb ik gisteren geen foto gemaakt van de bocht in het kanaal daar.
Een stuk uitgezoomd op de foto blijkt het trapje nog een hint te zijn geweest:
Afbeelding
Ingezoomd kun je de tekst lezen:
Afbeelding
Nu terug naar Jan's te raden plaatje.
Tweede Heinenoordtunnel….(?)

2343522F-9D91-4573-9986-EB98F1ED8B48.jpeg
Dacht ik ook. Naast de oude Barendrechtse brug
Het is niet de tweede heinenoordtunnel, er is er maar 1, er liggen alleen twee buizen naast elkaar. één voor snelverkeer en één voor langzaam verkeer. de positie is wel goed. vanuit het zuiden naar het noorden.
Het meertje links van de tunnel is het bouwdok geweest van de tunneldelen, die zijn afgezonken, ook is de tunnel onder de noord (noordtunnel) daar gemaakt.
In de volksmond 2e Heinenoordtunnel...
Ja. Maar heeft Jan nu het noordelijke dienstgebouw gefotografeerd, of het zuidelijke?
Op basis van satellite view zeg ik het noordelijke gebouw.

=================
Edit per 11 juli.
Ik heb mijn zondagochtend besteed aan de vraag van wanneer de luchtfoto van RWS zou kunnen dateren.
De foto wordt gebruikt door iedere journalist die iets over de tunnel wil zeggen.

De betoncentrale op de foto is per 27 juni 2019 juridisch opgeheven.
In januari 2019 heeft een aannemer nog een positieve review geplaatst over de centrale.
Er zijn StreetViewfotos uit 2017 en 2021..Op de fotos uit 2021 is geen centrale meer te zien.

Op de foto is ook de skyline van Rdam te zien op een moment dat de Zalmhaventoren nog niet boven andere woontorens uitsteekt. Tot maart 2021 was de Maastoren de hoogste toren.
die foto is twee weken geleden genomen, vanuit de hoeksewaard ( het zuiden ) dus.
er stond eerst een rood pijltje bij de luchtfoto, die luchtfoto laat ok dat blauwe gebouw zien, ikea van barendracht
die foto is twee weken geleden genomen, vanuit de hoeksewaard ( het zuiden ) dus.
er stond eerst een rood pijltje bij de luchtfoto, die luchtfoto laat ok dat blauwe gebouw zien, ikea van barendracht
overigens zitten er bevers in het meertje in het zuiden
foutje
JandeFietser schreef:
za 10 jul, 2021 22:10
die foto is twee weken geleden genomen, vanuit de hoeksewaard ( het zuiden ) dus.
er stond eerst een rood pijltje bij de luchtfoto, die luchtfoto laat ok dat blauwe gebouw zien, ikea van barendracht
Deze bedoel je….? De pijl duidt op de plek vanwaar de foto genomen moet zijn.
(Maar zonder pijl leek me het duidelijk genoeg :wink: )

D2913A53-F813-4D84-9834-CCBEFC3AC09C.jpeg
iets meer links, ik stond voor het gele gebouw aan de zuidkant.
Hier dan? :D

(Ik kon er geen streetview van vinden).

BA1F82CA-96E1-419E-8574-4A8BD8FD8F14.jpeg
ja precies daar
De volgende dan:
B3ED437E-C80C-4A20-84CD-39DCA05DDD3A.png
Uitzicht op de Palthetoren?

Zo ja, dan krijg ik de exacte locatie niet in beeld, maar ik denk dan ongeveer hier:
https://maps.app.goo.gl/WAsf5EKujweuBHWP8