Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Testrapport Rohloff - Pagina 10 - Forum Wereldfietser

Testrapport Rohloff

188 berichten

mario schreef:Je kunt de achter krans omdraaien. Gaat dus zeer lang mee.

Mario
Klopt, ik draai hem elke 5000 km om.

Nu we het toch over de Rohloff versnellingsnaaf hebben.
Ik wil de versnellingskabels laten vernieuwen.
Mijn fietsenmaker is meer gecharmeerd van shimano versnellingskabels i.pv. de originele Rohloff kabels.
Hoe staan jullie hier tegen over?
Gr. Roger.

Als ik weer op vakantie ga doe ik dat niet meer met de Rohloffnaaf.
Ik ben niet ontervreden maar ook niet tevreden. Misschien komt het omdat ik hem al 6 jaar bezit en nooit lyrisch geweest ben over de naaf!

Roger schreef:Nu we het toch over de Rohloff versnellingsnaaf hebben.
Ik wil de versnellingskabels laten vernieuwen.
Mijn fietsenmaker is meer gecharmeerd van shimano versnellingskabels i.pv. de originele Rohloff kabels.
Hoe staan jullie hier tegen over?
Gr. Roger.
RVS binnenkabel is probleemloos, buiten REM kabel is ook prima. (SiS is Shit)

Rohloff kabel is wat soepeler dan Shimano buitenkabel, dus trekt iets minder aan je stuur. Met Rohlofkabel kun de binnenmantel door laten lopen tussen twee kabelstops

m-gineering schreef:
RVS binnenkabel is probleemloos, buiten REM kabel is ook prima. (SiS is Shit)
Marten, ik lees al jaren in diverse buitenlandse kabeltest's(TOUR e.d.) dat DuraAce kabels tot de besten behoren of domweg het beste zijn. Marten, wil jij uitleggen wat er volgens jouw shit is aan Simano kabels want je maakt me zeer nieuwsgierig.

Roadster schreef:
m-gineering schreef:
RVS binnenkabel is probleemloos, buiten REM kabel is ook prima. (SiS is Shit)
Marten, ik lees al jaren in diverse buitenlandse kabeltest's(TOUR e.d.) dat DuraAce kabels tot de besten behoren of domweg het beste zijn. Marten, wil jij uitleggen wat er volgens jouw shit is aan Simano kabels want je maakt me zeer nieuwsgierig.
Een Rohloffnaaf heeft de klikken in de naaf zelf zitten. De kabellengte tussen greep en frame is dus onkritisch.
SIS kabel is erg stijf, maar omdat je normaal links en rechts een kabel hebt heb je daar niet zoveel last van. Twee stijve kabels aan een kant is een ander verhaal. Je hebt er dus last van bij een Rohloffnaaf, het brengt geen voordelen , het is minder degelijk en het kost meer.

m-gineering schreef:.......SIS kabel is erg stijf, maar omdat je normaal links en rechts een kabel hebt heb je daar niet zoveel last van.....je hebt er dus last van bij een Rohloffnaaf, het brengt geen voordelen , het is minder degelijk en het kost meer.
Dus Marten, gewoon standaard Rohloff binnen + -buitenkabel en daar verder niet mee experimenteren ?

Roadster schreef:
m-gineering schreef:.......SIS kabel is erg stijf, maar omdat je normaal links en rechts een kabel hebt heb je daar niet zoveel last van.....je hebt er dus last van bij een Rohloffnaaf, het brengt geen voordelen , het is minder degelijk en het kost meer.
Dus Marten, gewoon standaard Rohloff binnen + -buitenkabel en daar verder niet mee experimenteren ?
geen derailleur BUITENkabel (=SIS)