Additionally, paste this code immediately after the opening tag: hoe komt het dat..... - Pagina 10 - Forum Wereldfietser

hoe komt het dat.....

203 berichten
Travelmaster schreef:
PietV schreef:Meestal haal ik bij inspanning 9x adem per minuut. In rust circa 5x.
Wow. Dan mag je bij mij de beademing opstarten.
Lees het boek "Verademing" eens. Auteurs Koen de Jong en Bram Bakker. Goed ademhalen voor ontspanning, beter slapen, meer energie, sneller afvallen.

Heb mijn voedsel al jaren geleden aangepast op echte voeding. Op essentiële aminozuren (8x) en essentiële vetzuren (2x). Geen suikers, geen zuivel en zo min mogelijk tarwe producten. Favoriete drank is water.

Viel spontaan 26 kg af in ruim 4 jaar. Van 105 naar 79 kg. Ademhaling, hartslag en bloeddruk zakte mee. Fiets nu veel meer ontspannen dan 5 jaar geleden. Kijk nu uit naar een tweede ligfiets. Heerlijk relaxed bewegen.
Heb al vele soorten ligfietsen gereden. Ook de Flevobike, zonder stuur, met scharnierend frame.

Fiets rustig en zonder zorgen,
Kom je d'r vandaag niet, dan ben je d'r morgen,
Hou het lijf altijd in ere,
Alleen een gek fiets zich de kolere.

Piet.
Ha die Piet! Altijd leuk te lezen hoe je met fietsen, lichaam en ziel bezig bent. Respect hoor!

Maar het kan ook zeker anders.
Ik hou me niet aan een of ander dieet, eet bijna alles (geen vlees) en ook nog in grote hoeveelheden maar heb toch het juiste gewicht (dat is voor mij 58kg). Tijdens het fietsen eet ik wel alles (ook schapenhersensoep, bloedpudding en andere enge zaken). Heb ook geen flauw idee wat m'n hartslag en trapfrequentie is maar voel me meestal wel lekker, soms een beetje raar maar volgens mij ben ik zo geboren.
En ik ga over twee dagen van SE naar NL fietsen, hoop er 5 dagen over te doen dus dat wordt heerlijk zweten, hijgen en lichaam en ziel afbeulen. Heb er ook erg veel zin in.

Mijn riedeltje is:
fiets lekker snel en zonder zorgen
dan kom je er vandaag en niet pas morgen
en o wat is het fijn
om soms gek te zijn.

En Piet, misschien komen we elkaar nog op de fiets in dat kleine kikkerlandje tegen, kunnen we leuk verder discussiëren!

Groetjes, Yopie
Ha Piet,

Als dat boek ooit eens op m'n pad komt, wellicht. Voor nu leef ik meer volgens de filosofie van Yopie, hoewel het voor mij ook weer niet allemaal snel of ver of licht hoeft. En met 1m93 en 81 kg hoef ik niet per se meer af te vallen. Ik zit eigenlijk best goed in m'n vel, nu ik erover nadenk! Hebben we dat in ieder geval als overeenkomst!

PS ik woog ook ooit 93 kg. Toen ik m'n vriendin leerde kennen was dat binnen een half jaar terug naar die 81. Weet nog steeds niet hoe dat kan, zal de stress wel zijn:).
In het kader van de lligfietsdiscussie... Ik ben benieuwd of hier http://www.transcontinentalrace.com/ een ligfietser aan mee gaat doen?

Groeten!
Eric
[moderator]Bericht verwijderd. Offtopic en respectloos[/moderator]
[moderator]Bericht verwijderd. Offtopic en respectloos[/moderator]
Iedereen leert fietsen op een normale fiets. Dus dat is bekender en goedkoper.

Voor de serieuze fietser zijn ze minder praktisch omdat ze minder wendbaar zijn en moeilijker is om bagage mee te nemen. Vaak meer schade gevoelig / moeilijker te repareren. En of dat waar is maakt niet uit, het is toch de reden.

Thats all folks

*Santos travelmaster ftw* :)
Yamarana schreef:*Santos travelmaster ftw* :)
http://netforbeginners.about.com/od/f/f ... he-Win.htm
Yamarana schreef:Voor de serieuze fietser zijn ze minder praktisch omdat ze minder wendbaar zijn en moeilijker is om bagage mee te nemen. Vaak meer schade gevoelig / moeilijker te repareren. En of dat waar is maakt niet uit, het is toch de reden.
Welkom Yamarana, leuk dat je ook mee doet in dit topic. Heb je de rest ook gelezen?

Wat schade betreft: we wachten nog steeds op een onderbouwing van Marco z'n uitspraak helemaal in het begin.
Yamarana schreef: Voor de serieuze fietser zijn ze minder praktisch omdat ze minder wendbaar zijn en moeilijker is om bagage mee te nemen. Vaak meer schade gevoelig / moeilijker te repareren. En of dat waar is maakt niet uit, het is toch de reden.
Of het waar is maakt natuurlijk wel uit. Indien het immers slechts een vooroordeel is, dan kan men proberen het vooroordeel weg te werken. Als het waar is, dan kunnen fabrikanten proberen het probleem op te lossen en maakt het niet uit voor mensen die graag aan de fiets knutselen of geen probleem hebben met veel aan een fietsmaker uit te geven.
Maar volgens mij is het niet correct als algemene regel en ik vraag me af waarop zulke uitspraken gebaseerd zijn.

Ook de opmerking dat ze 'voor de serieuze fietser' minder praktisch zijn (vanwege wendbaarheid en het meenemen van bagage) klinkt mij nogal absurd in de oren. Ik heb geen idee wat je als 'serieuze fietser' en als 'niet serieuze fietser' beschouwt, maar al die ligfietsers die elke werkdag kilometers door de polders rijden naar hun werk beschouw ik toch wel als 'serieuze fietsers', net als de ligfietsers die o.a. de LEL fietsen. Of wendbaarheid belangrijk is, hangt helemaal van de gebruiksomstandigheden af. Hetzelfde gaat op voor het meenemen van bagage, wat overigens ook prima gaat op een ligfiets.

(Dat mensen geen flauw idee hebben waar ze het over hebben is op zich niet erg. Maar waarom dan toch die behoefte om sterke meningen te verkondigen?)
Revanho schreef:(Dat mensen geen flauw idee hebben waar ze het over hebben is op zich niet erg. Maar waarom dan toch die behoefte om sterke meningen te verkondigen?)
Gewoon, omdat dat kan. Vrij naar Sir Edmund Hillary, moet je maar denken.
Hmm, nou, Sir Edmund Hillary viel er verder niemand mee lastig :wink:
Zeg nou zelf: dit is toch geen gezicht :D :D :D

http://www.dumpert.nl/mediabase/6594015 ... crash.html

Ik kijk liever naar de Tour met normale fietsn :wink:
Johojo schreef:Ik kijk liever naar de Tour met normale fietsn :wink:
Op een bukfiets ben je veel wendbaarder. Als je oplettend rijdt gebeurt er zelden wat.

http://www.youtube.com/watch?v=mPCiglNstho

Zeg nou zelf dit is toch geen gezicht :D :D :D

Piet,
Johojo schreef:Zeg nou zelf: dit is toch geen gezicht :D :D :D

http://www.dumpert.nl/mediabase/6594015 ... crash.html
Blijkbaar zonder slachtoffers. Hoeveel gebroken sleutelbenen zou zo'n ongeval met 'gewone' fietsen hebben opgeleverd? :P
PietV schreef:
Travelmaster schreef:
PietV schreef:Meestal haal ik bij inspanning 9x adem per minuut. In rust circa 5x.
Wow. Dan mag je bij mij de beademing opstarten.
Lees het boek "Verademing" eens. Auteurs Koen de Jong en Bram Bakker. Goed ademhalen voor ontspanning, beter slapen, meer energie, sneller afvallen.

Heb mijn voedsel al jaren geleden aangepast op echte voeding. Op essentiële aminozuren (8x) en essentiële vetzuren (2x). Geen suikers, geen zuivel en zo min mogelijk tarwe producten. Favoriete drank is water.

Viel spontaan 26 kg af in ruim 4 jaar. Van 105 naar 79 kg. Ademhaling, hartslag en bloeddruk zakte mee. Fiets nu veel meer ontspannen dan 5 jaar geleden. Kijk nu uit naar een tweede ligfiets. Heerlijk relaxed bewegen.
Heb al vele soorten ligfietsen gereden. Ook de Flevobike, zonder stuur, met scharnierend frame.

Fiets rustig en zonder zorgen,
Kom je d'r vandaag niet, dan ben je d'r morgen,
Hou het lijf altijd in ere,
Alleen een gek fiets zich de kolere.

Piet.
goh, dan mag je jou afval geheimpjes wel hier kenbaar maken , ik ben uiterst geinteresseert daarin....mijn ideale gewicht zou zoiets van een 80 kg zijn , helaas weeg ik er 30 meer....ga ik minder eten dan word ik zo misselijk als maar zijn kan, ik weet ook niet precies waarmee ik de honger kan stillen zonder teveel dikmakers te eten....ik ben nogal een grote eter algemeen genomen,gewoon minder eten lukt me bijna niet.....
oja,snoepen doe ik wel maar frisdranken of alcohol drink ik dan weer niet, meestal alleen koffie (heel erg lichte koffie dat wel)
Is dat niet iets voor een ander onderwerp? Ik meende dat het hier over ligfietsen ging... :roll:
Robertjan schreef:Is dat niet iets voor een ander onderwerp? Ik meende dat het hier over ligfietsen ging... :roll:
o is dat zo .... :D sorry even over het hoofd gezien dan....pietv maak je even een ander topic aan hierover?
johnny-vs,

Lees de site van Walter over ligfietsen. Zeer informatief. Met enkele anderen op dit forum een ervaren ligfietser. http://www.fietsersafstappen.nl/over-re ... -de-fiets/

Ligfietsen, met de juiste techniek, draagt niet alleen bij aan comfort, maar ook aan gewichtsvermindering. Het geeft meer rust tijdens het bewegen en draagt bij aan rustige ademhaling.

Koop een ligfiets en ga bewegen. Lees ook het boek "Verademing" en er gaat een wereld voor je open. Een goede ventilatie zorgt voor een rustige hartslag, omdat er een samenhang is tussen ademhaling en hartslag. Hoe lager jou basaal metabolisme, hoe meer energie je overhoud voor rustig bewegen, zonder veel aanspraak te maken op je energie-reserves. Die bewaar je b.v. voor het klimmen. Dagelijks lange afstanden fietsen zonder rustdagen is prima te doen.

Ik ken iemand die knieklachten kreeg met (buk)fietsen, vooral tegenwind en in alle rust met de juiste techniek ging ligfietsen, waarbij zijn knieklachten verdwenen. Het is een fabel dat knieklachten meer voorkomen bij ligfietsen dan bij bukfietsen.

Piet.

Bewegen is gezond, sporten geeft ongemaken en topsport is ongezond.