Dank allen! het was gaaf!
Yopie schreef:
Leuk, gaat zeker lukken! Hoe zit het vast aan je stuur? kan het nl niet zo goed zien en heb je geen last dat de kabels klem gaan zitten? Daar zit ik nog weleens mee te klooien, dat de voorrem scheef trekt.
En op hoeveel kilo zit je en waar gaat de reis naartoe?
Je zou er ook een frametasje bij kunnen doen, voor de snelle trek onderweg en andere o zo belangrijke zaken. Bij mij gaat er bv naast wat eten nog een cijferslotkabeltje, pompje en camera in.
de tenthoes heeft 2 bandjes ter compressie, die heb ik zo lang mogelijk gemaakt en om m'n stuur vast gezet.
De tent hangt dan aan het stuur tegen t balhoofd met voldoende vrije ruimte om het stuur ook nog bovenop goed vast te kunnen pakken. Het matje heb ik vervolgens met een ordinaire spin aan de tent geknoopt. zat prima, precies voldoende ruimte om te kunnen schakelen, ook op de klinkers bleef alles zitten
geen problemen met de kabels. M'n remkabels zitten onder de stuurtape. De behuizing van de derailleurkabels kan ik zonder problemen naar t stuur drukken.
m'n rugzak was in totaal 2845gr.
(dat is rugzak+regenhoes, bibshort+fietsshirt, zwembroek (als kortebroek om me na t fietsen onder het gewone volk te begeven
) t-shirt v. katoen, boxershort, sokken, allstars, handdoekje, tandenborstel+pasta, douchegel, spiraalslot, fietsgereedschap (binnenbandje etc.) telefoon+bankpas, rijbewijs, beetje cash, fiets/zaklampje, paar snelle jelle's, leesboekje)
Ik heb dit achteraf gewogen, van tevoren niet echt over nagedacht, maar denk niet dat ik dan minder meegenomen zou hebben. hoewel dat slot en boekje natuurlijk relatief zwaar zijn.
slaapspullen heb ik (nog) niet gewogen, maar volgens de opgave:
tent ferino t-lite1 1550gr
matje decathlon 730gr
slaapzak lidl 1000gr.
dus had in totaal meer dan 6kg bij me
campeerspul is een beetje lowbudget (gezien het in een opvlieging als test is aangeschaft en ik de laatste keer dat ik kampeerde nog op de basisschool zat). Maar de test beviel prima, dit ga ik vaker doen
valt wel het eea te verbeteren overigens.
Ik had bijv. geen kussentje. Kon gelukkig met wat kleren het eea opvullen.
Een frametasje is zeker een goed idee. Ik werd een paar keer gebeld, gezien mn telefoon in mn rugzak zit dacht ik eerst 'laat maar gaan' maar op een gegeven moment toch maar gestopt om te kijken wie t nou was.
Die rugzak vind ik toch ook niet zo ideaal. ik zou t normaal gesproken ook afraden maar dacht dat het voor nu (een weekendje) een goede oplossing zou zijn. ik denk dat ik beter een 2e of grotere compressiezak aan m'n zadel kan hangen. (of gewoon de zadelpendrager erop zetten)
Heb tijdens t fietsen geen last van de rugzak gehad, maar voelde het 's avonds wel. Trok opzich naar een uurtje oid wel weg, maar fijn is het niet.
Daarnaast miste ik na t opstaan wel een espressotje. Misschien dat ik daarvoor wel een (colablik) brandertje mee wil nemen om ook die autonomie te hebben
tenslotte had ik geen wc-papier oid bij me