Toch zie ik nog overtollige bagage op de lijst. En dan bedoel ik óók als je niet extra lichtgewicht op pad wilt.
Namelijk:
* buitenband: het idee van 26" is juist dat in geval van nood, je overal ter wereld een nieuwe band kunt vinden. Bovendien is dat dé mountainbike-maat, waardoor geschikte banden voor het terrein je overal kunt vinden.
* Topeak tool: je neemt al inbussen mee, een Leatherman multitool, een kettingpons, en een mini-schroevendraaier. Dan zou je nu ook nog eens alles-in-één willen meenemen?
* Slangenklemmen: ik zou niet weten waarvoor je deze wilt gebruiken (kapotte dragers? kapotte bidonhouder?), maar ik heb nog nooit een situatie gehad waarmee ik in de problemen zou zijn gekomen als ik deze niet bij had gehad.
* 2x Craft shirt lange mouw, Icebreaker 200 (lange mouw?), én armstukken?! Dat is
4 keer lange mouwen!!! Echt, aan 1x heb je genoeg. Ik zou gewoon 2x een shirt met korte mouw meenemen, 1x lange mouw, en armstukken. Meer dan zat, en je kunt alle kanten op.
* Vaseline: waarvoor ga je die nodig hebben? Die hebben ze daar ook vast wel.
* Scheerschuim: smeer wat douchegel op je wangetjes en zelfs een zeer gevoelige huid is veel makkelijker te scheren. Wacht ook niet 4 dagen met scheren, maar scheer iedere 2 dagen ofzo. Oftewel: dubbelop meenemen van mogelijkheden.
* wasmiddel: gebruik douchegel (of shampoo) in plaats van wasmiddel. Wéér dubbelop. Zonde van het gewicht én van de ruimte. Zo heb je wel 2 voortassen nodig inderdaad...
* Uitklapborstel: je bent toch niet zó ijdel? Een borstel hebben ze in de US of A ook vast wel te koop in een willekeurige supermarkt, mocht je toch echt een borstel missen. Tijdens het fietsen heb je tóch een petje op... Ziet niemand je kapsel.
* Washanddoekje: nergens voor nodig. Vuil wordt je toch. Vanuit een afgewassen pannetje water in je gezicht mikken lukt ook nog wel, daarna wrijven, en afdrogen met je maatje large sportstowel. Geen washandje voor nodig.
* Nagelvijl: nergens voor nodig. Met je Leatherman (met schaartje neem ik aan?) kun je je nagels onderweg bijwerken.
* Vork: echt nodig? of kun je met je mes al het vlees etc. in kleinere stukjes snijden waardoor je alleen een lepel nodig hebt?
* Batterij voor de Nikon D200: je neemt toch je D700 mee? Dus nergens voor nodig, tenzij dit natuurlijk je reservebatterij is.
* Spatbord achter: de Ortieb pakzak (of het rugzakje) houdt al al het vuil tegen, dus er is wat voor te zeggen om het spatbord achter thuis te laten. Tenzij het natuurlijk een kabeltje geleidt voor het achterlicht. Dat is dan weer de pest van die methode van kabelgeleiding...
Voorspatbord heb je eigenlijk wel nodig om niet met al te vuile/modderige kledij de tent in te kruipen.
Fiets naar Schiphol:
Gewoon extra vroeg naar Schiphol vertrekken, en ter plekke je fiets inpakken. (in een rustig hoekje).