Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kamperen voor solo-fietser te duur! - Pagina 8 - Forum Wereldfietser

Kamperen voor solo-fietser te duur!

151 berichten

audrey schreef:Ik ben net terug van 3 weken fietsen door Duitsland. Ik moet zeggen dat de prijzen van de campings in Duitsland redelijk zijn voor een solo-fietser. Je betaald voor de tent een bedrag en per persoon. Ik heb nergens voor een "plek incl. 2 pers." hoeven te betalen. De bedragen lagen tussen de 5 en 10 euro per nacht. Vrijwel alle campings waar ik heb gestaan waren netjes en goed (op 1 uitzondering na). Er was altijd wc-papier en zeep op het toillet. Soms moest je wel een doushemunt kopen.
Het kan dus wel: goede campings met redelijke prijzen voor fietsers!!!!!!!!

bert sitters schreef:Prima Tovenaar, dat zijn nu echt reacties om spijkers met koppen te slaan. Wie volgt met dit soort ervaringen!!!!
Hier nog zo'n schandalig dure camping, in jouw geliefde Spanje:

Camping Repos del Pedraforca in Saldes, Catalonië. Website zoek maar op http://www.campinguia.com/localidad.asp?loc=432 die vermeld ik hier niet ;-)

21,51 euro voor een nachtje kamperen voor één persoon met een klein tentje! :evil: Je betaalt daar voor een standplaats (15 euro) plus 5 euro per persoon plus tax. Toen ik daar na 17 u kwam, was de receptie dicht en nergens hing een prijslijst. Bij het afrekenen de volgende ochtend was het even slikken ;-) De pizza in het plaatselijke restaurant zou ik daar ook niet aanraden, gewoon een stuk brood met gesmolten kaas, stelletje afzetters! Betere keuze was de andere camping wat hogerop (verder van het dorp), die schijnt de helft goedkoper te zijn.

Na weet ik niet meer op welke camping ik in Saldes heb gestaan in 2004. Was volgens mij niet echt duur. Volgens mij was dat Mirador Al Pedraforca, met inderdaad een fraai uitzicht op de Pedraforca.

bert sitters schreef:Na weet ik niet meer op welke camping ik in Saldes heb gestaan in 2004. Was volgens mij niet echt duur. Volgens mij was dat Mirador Al Pedraforca, met inderdaad een fraai uitzicht op de Pedraforca.
Op de camping waarop ik stond werd het fraaie uitzicht belemmerd door de bomen: :cry:

Afbeelding Afbeelding

Haike schreef:€ 17 dat is tamelijk aan de prijs, dan kun je ook in een jeugdherberg gaan, heb je er 's ochtends nog een ontbijt bij ook.

Voordeel; je kunt een tent thuis laten scheelt gewicht. Je bent 's ochtends sneller weg want je hoeft je rommel niet af te breken.

Nadeel: je moet je doel voor die dag wel halen, en als je onderweg een leuke camping ziet kun je niet zeggen "ik kap er voor vandaag mee" want je hebt geen tent bij je.

Zo is er altijd wat. :lol:
Al 38 jaar wereldfietser en reeds meer dan twee jaar aan overnachtingen in bijna 280 jeugdherbergen gedaan. Vorig jaar was ik in Italië op de fiets, daar kost een 'ostello' 14 tot 18 euro p.p.p.n. wel excl. maaltijden, maar je hebt dan ook wat. Het scheelt inderdaad enorm in bagage. Ik hoef nooit meer dan 14 kilo mee op de fiets. En het scheelt ook minder werk, tent opbouwen + afbreken, zeker in de regen....

Laatst in Brabant gekampeerd, maar steeds meer campings lijken zich op caravans te richten. Zat op een bijzonder grote camping (was tenminste nog open) maar ook de "trekkersplaatsen" waren bedoeld voor caravans en de prijs was conform de grootte van de standplaatsen.

Ook de toiletten waren meer voorzien voor het legen van een reservoir dan om zelf ff lekker gebruik van te maken. Nogal weinig namelijk gezien het aantal plaatsen.

Martin E. van Doornik schreef:
Haike schreef:€ 17 dat is tamelijk aan de prijs, dan kun je ook in een jeugdherberg gaan, heb je er 's ochtends nog een ontbijt bij ook.

Voordeel; je kunt een tent thuis laten scheelt gewicht. Je bent 's ochtends sneller weg want je hoeft je rommel niet af te breken.

Nadeel: je moet je doel voor die dag wel halen, en als je onderweg een leuke camping ziet kun je niet zeggen "ik kap er voor vandaag mee" want je hebt geen tent bij je.

Zo is er altijd wat. :lol:
Al 38 jaar wereldfietser en reeds meer dan twee jaar aan overnachtingen in bijna 280 jeugdherbergen gedaan. Vorig jaar was ik in Italië op de fiets, daar kost een 'ostello' 14 tot 18 euro p.p.p.n. wel excl. maaltijden, maar je hebt dan ook wat. Het scheelt inderdaad enorm in bagage. Ik hoef nooit meer dan 14 kilo mee op de fiets. En het scheelt ook minder werk, tent opbouwen + afbreken, zeker in de regen....
Ik vind kamperen nu eenmaal veel leuker dan ergens binnen te moeten slapen. Heerlijk op een fraaie zomeravond je eigen potje koken voor je tentje met een biertje erbij.
Ik vind die extra kilootjes en dat opbouwen en afbreken geen bezwaar. Heb ik best voor over voor het genot dat ik er van heb.

bert sitters schreef:Ik vind kamperen nu eenmaal veel leuker dan ergens binnen te moeten slapen. Heerlijk op een fraaie zomeravond je eigen potje koken voor je tent met je een biertje erbij.
Helemaal mee eens !!

En .... opbouwen en afbreken is minder dan 10 minuten werk

Fedor schreef:Laatst in Brabant gekampeerd, maar steeds meer campings lijken zich op caravans te richten. Zat op een bijzonder grote camping (was tenminste nog open) maar ook de "trekkersplaatsen" waren bedoeld voor caravans en de prijs was conform de grootte van de standplaatsen.

Ook de toiletten waren meer voorzien voor het legen van een reservoir dan om zelf ff lekker gebruik van te maken. Nogal weinig namelijk gezien het aantal plaatsen.
Welke camping in Brabant was dat? Overigens zijn er in Brabant redelijk wat natuurkamperterreinen.

bert sitters schreef:
Fedor schreef:Laatst in Brabant gekampeerd, maar steeds meer campings lijken zich op caravans te richten. Zat op een bijzonder grote camping (was tenminste nog open) maar ook de "trekkersplaatsen" waren bedoeld voor caravans en de prijs was conform de grootte van de standplaatsen.

Ook de toiletten waren meer voorzien voor het legen van een reservoir dan om zelf ff lekker gebruik van te maken. Nogal weinig namelijk gezien het aantal plaatsen.
Welke camping in Brabant was dat? Overigens zijn er in Brabant redelijk wat natuurkamperterreinen.
Jullie kunnen ook kamperen op echte ouderwetse kampeerterreinen van de NTKC, maar helaas niet in het buitenland. En ik drink nooit bier!

Fedor,

Op de site www.fietsroutesbrabant.nl staan ook fietsroutes tussen de diverse natuurkampeerterreinen in Brabant en een paar in Limburg: net over de provinciegrens. De meeste natuurkampeerterreinen zijn open tot 31 september en zijn er zelfs bij die tot eind oktober open zijn.