Fedor schreef: ↑zo 21 jun, 2020 17:05
Hafar schreef: ↑zo 21 jun, 2020 16:32
Japp, ik ben een vieze-fatbikeschoen-fetisjist
Wat voor schoenen? Geen Five-Tens iig. Echt waterdichte schoenen (al dan niet ademend) of neem je soms natte voeten voor lief?
Oja leuke foto's (weer) hoor
Volgens mij maak je zelf graag foto's en zoals bekend is er een reden waarom fotografen alleen achter de camera zitten
Bedankt (weer) voor je complimentje!
Nu ff snel sluikreclame voor m'n schoenen maken ..
Heb verschillende schoenen en vooral heb ik (helaas) al veel paar de vuilnisbak in gegooid. Meestal omdat ze snel kapot gingen maar ook omdat ze te glad, koud, nat, lomp, zwaar en te snel gingen stinken (naar aap en dood dier). De schoenen krijgen nl heel wat te verduren door die fatbike; ze ploegen door stinkend moeras, zout water, over eindeloze zandstranden, stromende rivieren met scherpe rotsen, zakken door dikke klei, diepe sneeuw, glijden over ijs .. FiveTen zullen daarom snel sneuvelen, daar kom je niet ver mee.
Je hebt iig een dikke zool met supergrip nodig, ook omdat ik platformpedalen met scherpe pinnen heb. Wat lastig is bij winterschoenen want de betere winterschoen heeft een zachte zool (is beter op ijs en wordt niet keihard door vorst) waardoor de scherpe pedalen hem snel aan gort trekken. Maar ik heb nu winterschoenen die 't al twee winters hebben volgehouden dus er is hoop
Heb nu 4 paar schoenen die fantastisch zijn. M'n zomerschoenen voor in 't bos en 't bikeraften zijn Salomon X Ultra 3 GTX, heerlijke schoenen. Drogen supersnel, stinken niet, zijn niet te warm, hebben goede grip etcetc.
De zomerschoenen voor in de bergen en het koude water daar zijn Salomon Conquest GTX women, die zijn hoger dus beschermen beter tegen rotsen en moeilijk fatbike-gedoe.
En ze zijn warmer wat fijn kan zijn want het kan ook in de zomer vriezen in de bergen.
De herfst en begin winter/lente schoenen zijn Merrell Snowbound Mid wp, heb die nu 4 jaar en zijn nog steeds prima. Warm tot -20. Ze worden alleen nat als het water er van boven in komt (dus regen langs de benen of in te diep water/modder), ze drogen snel mochten ze toch nat worden, hebben supergrip in de bergen en zijn gewoon fantastisch.
Ze zijn alleen niet hoog genoeg voor diepe sneeuw dus daarvoor heb ik Columbia Bugaboot III. Zwaarder dan de Merrels maar ze zijn ook warmer (geloof tot -40) en hoger zodat er moeilijker sneeuw en water in kan. Beste winterschoenen voor een fatbiker, althans vinden mijn voeten.
Heb ook een soort .. tja, hoe heet dat nou weer in het nederlands .. spijkers voor onder de schoenen. En dan niet van die plastic ondingen maar van die echte stevige. Heb ze alleen voor onder de hak. Maar zal morgen ofzo wat plaatjes erbij zoeken, heb het internetfietsen wel weer ff gehad voor vandaag.