Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Stelvio 2008 - Pagina 7 - Forum Wereldfietser

Stelvio 2008

203 berichten

Zo druk is het nu niet hoor! Moet je eens in juli of augustus boven komen: een grote kermisattractie met richtige Motorfahrer en verwende kinderen die op de foto mogen. Overigens is die kermis de enige bummer als je na uren zwoegen en 48 bochten eindelijk boven komt. Want het is toch wel een fraaie pas!

willem.megens schreef:Zo druk is het nu niet hoor! Moet je eens in juli of augustus boven komen: een grote kermisattractie met richtige Motorfahrer en verwende kinderen die op de foto mogen. Overigens is die kermis de enige bummer als je na uren zwoegen en 48 bochten eindelijk boven komt. Want het is toch wel een fraaie pas!
Ik vind motorfietsen altijd minder erg als touringcars. En s'nachts heb je van beide geen last ;)

Leuk die screenshots Marc!!
Bij het bordje stelvio hebben we in plaats van cheese Whisky gezegd...
Jammer dat je er niet bij was.

DE helft van de ploeg is een dag eerder naar boven gegaan. Omdat er regen was voorspeld. Zij hebben geen rustdag genomen. Het ploegje op de screenshots zijn Tom, Marianne, Karlijne, Wouter en ondergetekende. Wij bereikte de Stelvio in stralende zonneschijn. :wink:

Ik ben net tuis, moe maar zeer voldaan.
De wasmachine snort...foto's en filmpjes volgen.
We zijn tussen de buien door gefietst en het was prachtig!

Bedankt Jim en alle anderen die deze reis zo waanzinnig leuk hebben gemaakt.

Blanche

Hoi allen,

Shit, is Blanche me toch voor om de eerste reactie op onze fantastische reis te schrijven :wink:

Het was een supermooie reis en inderdaad hadden we heel veel mazzel met het weer. Gaaf dat jullie screenshots hebben gemaakt! Er stonden tegelijk met ons 2 Basken boven dus misschien hebben jullie die ook aangezien voor wereldfietsers...

We hebben nog veel sneeuw gezien. Erg mooi. Vooral boven op de Livigno pas met mistflarden tussen alle sneeuwhopen door :D

Ben benieuwd naar alle foto's!!!!

Groetjes,
Karlijne

Iedereen heeft de tocht heelhuids volbracht. Met bagage de Stelvio op, dat is niet slecht!
Iedereen bedankt, dankzij jullie allemaal hebben we een supergave tocht gemaakt.
jim

De Appeltje~Eitjes~groep op de Stelvio

Afbeelding

Van links naar rechts, Wouter (special gast), Karlijne, Blanche, Tom en Marianne.
Rutger zit 300 m lager aan een stuk taart.

Jullie zijn Bikkels maare was Rutger toen al boven geweest en omgekeerd en aan de taart?

Ook weer thuis, na een FANTASTISCHE week. alle collen en alle dalen waren mooi.
Op de terugweg nog even aangehangen bij 4 wielrenners, met 35 terug in Diever, wel steeds verbaasde blikken van die wielrenners achterom :shock:
Het leek net een afdaling: Meppel Diever.
Jim, nogmaals bedankt!
Allen lekker bijtanken en vast eens tot ziens!

Groots, en fijn dat iedereen weer heelhuids thuis is.
Wim

Rutger schreef:Vroeger toen ik nog jong was (lees: 25) klom ik gemiddeld 400 meter per uur dus dat klopt wel.
Rutger
Hey Rutger, ik heb nu eens geklokt en kom op 650 hoogtemeters per uur (lichtgewicht, hè). Ik stond 11.00 uur op de Stelvio, samen met Gregor en Reinder.
jim

Peter_K schreef:
jimvdberg schreef:De klim van Bormio naar de Stelvio
Hmm, als sportieve fietser zijnde klinkt dat ongeveer hetzelfde alsof je naar de Alpe d'Huez klimt via de col de Sarenne. Op die manier kom je er natuurlijk óók wel, maar dat is niet de Stelvio.
Enfin, het blijft een hele mooie omgeving.
Ik wens jullie veel plezier en goed weer!
Peter
Ha Peter, ja je hebt gelijk, vanaf Bormio de Stelvio beklimmen is inderdaad maar een slap aftreksel. Maar goed, we hebben gelukkig veel plezier en goed weer gehad.
jim

willem.megens schreef:En nou maar hopen dat er geen deelnemers de fout hebben gemaakt om aan de andere kant af te dalen...
Ha Willem,
En ja hoor, een groot deel van ons is van de andere - spectaculaire - kant afgedaald! Gelukkig heel bewust, want het is meteen een stuk omrijden met 500m extra klimmen. Maar allemaal absoluut de moeite waard!
jim

O ja, ik ben nog iets kwijt: :(
2,5 kilo om precies te zijn. :P

jimvdberg schreef:
Peter_K schreef:
jimvdberg schreef:De klim van Bormio naar de Stelvio
Hmm, als sportieve fietser zijnde klinkt dat ongeveer hetzelfde alsof je naar de Alpe d'Huez klimt via de col de Sarenne. Op die manier kom je er natuurlijk óók wel, maar dat is niet de Stelvio.
Enfin, het blijft een hele mooie omgeving.
Ik wens jullie veel plezier en goed weer!
Peter
Ha Peter, ja je hebt gelijk, vanaf Bormio de Stelvio beklimmen is inderdaad maar een slap aftreksel. Maar goed, we hebben gelukkig veel plezier en goed weer gehad.
jim
Nou Jim, dat ik bedoelde niet precies dat het een slap aftreksel is.

De Stelvio staat nu eenmaal bekend om al die mooie bochten in het laatste stuk van de klim, zoals te zien op je foto in het eerste bericht van deze draad:
Afbeelding
Vanwege die foto dacht ik dat die kant ook gefietst zou worden...

Inderdaad, als je maar plezier hebt, dat is het belangrijkste.

Peter

Ha, laat die foto nu precies van de Bormio-beklimming zijn. Dit zijn de 14 haarspeldbochten van boven af gezien, bij het café van het Nationale Park.
jim

jimvdberg schreef:Ha, laat die foto nu precies van de Bormio-beklimming zijn. Dit zijn de 14 haarspeldbochten van boven af gezien, bij het café van het Nationale Park.
jim
Inderdaad onze beklimming gaf continue bordjes met de aanduiding de Stelvio en het aantal hoogtemeters.
We hebben maar liefst 1600 meter geklommen die dag. Onze groep, die van de appeltjes en eitjes is afgedaald via het oorspronkelijke plan via de Umbrail pas. Met een waanzinnig mooi off-road weg.

De echte weg naar de Stelvio >>

Afbeelding

Afbeelding

Leuk al die screenshots terug te zien!!
Maar de reis was niet alleen Stevio, maar ook veel andere mooie passen, lekkere notentaarten, heerlijke borrels (Averna?), beetje voetbal, erg veel lol, mooie campings, lekkere pizza's, etc, etc.

Bedankt iedereen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jimvdberg schreef:Ha, laat die foto nu precies van de Bormio-beklimming zijn. Dit zijn de 14 haarspeldbochten van boven af gezien, bij het café van het Nationale Park.
jim
Hmm, dus ik haal de twee kanten door elkaar? Oei, en dat terwijl ik beide kanten twee keer gefietst heb.:oops: Beide kanten/keren even leuk overigens.

Zou dit hem dan wèl zijn?

Afbeelding

Afbeelding

Hoe dan ook, de Stelvio vanuit Bormio blijft "fout". :twisted:

Net zoals de Galibier via de Lautaret (i.p.v. via de Télégraphe), en de Passo Nigra vanuit Vigo di Fassa (i.p.v. vanuit Prato all`Isarco), etc. etc.

Peter :wink:

Hoi Stelvio bikkels,

Van harte gefeliciteerd dat jullie het allemaal gehaald hebben. Ik baalde enorm dat ik niet mee kon en heb iedere dag met jullie meegeleefd en naar het weerbericht en de webcam gekeken. Donderdagochtend haalde ik opgelucht adem toen ik een bleek zonnetje op de top zag schijnen en het naderhand steeds zonniger werd. Jullie hadden op donderdag heel veel geluk want de dagen daarvoor was het er mistig nat en koud en het weerbericht was ook heel slecht.
Ik heb ook nog een aantal foto's van de webcam bewaard. Ze staan op een andere computer en ik zal morgen even kijken of het andere foto's zijn dan die al op onze site staan. Indien zo zal ik ze nog plaatsen.

Groetjes en tot ziens, Ronald van der Perk

Zo te lezen hebben jullie een fijne tijd gehad in de Alpen, goed gedaan!

Enne Karlijne, hoe waren je eerste Alpenpassen? "Wordt vervolgd" of "laatste keer?" En wat was zwaarder: de Alpen of Noord-Engeland?