Yvonne schreef:Kunnen we niet gezamenlijk pleiten voor een hike&bike tarief zoals op de stateparks aan de westkust van de VS? Voor 1 dollar per persoon per nacht deel je met ongemotoriseerde geestverwanten een veldje.
Het Hike and Bike-tarief is niet altijd slechts $ 1,=. Bovendien kan het op zo'n gemeenschappelijke plaats behoorlijk druk worden. Maar desondanks een aardig idee.gerdcaarls.waarbenjij.nu schreef:Hier in Californie hebben ze een aardig ideetje gehad in de door de Staat gerunde campings. Een paar dagen geleden heb ik overnacht in het Lake Perris State Recreation Area. Bij de ingang zag ik op het bord: Tents $ 25,=. Dus ik dacht dat wordt weer een duur nachtje. Maar wat bleek: ze hadden een zog. Hike and Bike-plaats. Deze was uitsluitend voor trekkers die zich ongemotoriseerd voortbewogen. De kosten daarvan waren slechts $ 7,=. Je moet de plaats dan wel delen als er meerdere trekkers op komen draven. Gisteren had ik op het Elijon State Beach weer een Hike and Bike-plaats voor slechts $ 3,=. Daar bleek ook dat misbruik wel makkelijk is. Dit keer kwamen er nog wel 3 andere trekkers, maar ik ben ervan overtuigd dat ik de enige echte trekker was. Er kwam een dame staan, die zei dat ze hikete, maar aan haar schoenen was al te zien dat dat niet echt zo was. De volgende morgen zat ze ook bij de bushalte te wachten, toen ik langs fietste. Een van de mannen die er kwam staan, had alleen een tent bij zich die nog in de doos zat. Ik maak me sterk dat hij gewoon zijn auto een eindje verder geparkeerd had."
Gerd