Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fluo-hesjes in Frankrijk - Pagina 7 - Forum Wereldfietser

Fluo-hesjes in Frankrijk

155 berichten
grundig schreef:
en vele artsen met mij,
Artsen zijn stuk-voor-stuk geprogrammeerd door big pharma.
Dus of je 'hun' mening nou al te serieus moet nemen.. :?:
Lijkt mij behoorlijk off-topic 8)
Dat is een idee :idea: nnast de wereldfietser t-shirts, ook Wereldfietser fluo vestjes in de collectie op te nemen. Dat valt zeker op, ook op de stand van op de beurs. Misschien ook wel een idee om Wereldfietser logo bedrukte fluo vestjes, te gaan verkopen als aanvulling op de verenigings kas. Ik stel dan ook voor om de website op de achterzijde en het nieuwe logo op de voorzijde te drukken.
Eric op de Fiets schreef:Dat is een idee :idea: nnast de wereldfietser t-shirts, ook Wereldfietser fluo vestjes in de collectie op te nemen. Dat valt zeker op, ook op de stand van op de beurs. Misschien ook wel een idee om Wereldfietser logo bedrukte fluo vestjes, te gaan verkopen als aanvulling op de verenigings kas. Ik stel dan ook voor om de website op de achterzijde en het nieuwe logo op de voorzijde te drukken.
Ga jij de testrit doen? :lol: :lol: :lol:
bert sitters schreef:Ga jij de testrit doen? :lol: :lol: :lol:
Tuurlijk Bert, ik heb voor kerst van mijn schoonzus een ventilerend fluo hestje gekregen. Ideaal voor op de fiets, gedeeltelijk gaas en gedeeltelijk dicht geweven, dus geen windblokker. Ik ga volgend jaar op zoek naar een drukker, wil jij er ook één :wink:
grundig schreef:Artsen zijn stuk-voor-stuk geprogrammeerd door big pharma.
Dus of je 'hun' mening nou al te serieus moet nemen.. :?:
Zo, die is nog mooier dan mijn opmerking over helmen :D

Walter - of was het serieus
waltertje schreef:
grundig schreef:Artsen zijn stuk-voor-stuk geprogrammeerd door big pharma.
Dus of je 'hun' mening nou al te serieus moet nemen.. :?:
Zo, die is nog mooier dan mijn opmerking over helmen :D

Walter - of was het serieus
ach ga toch weg met je zeer gevaarlijke ligfiets en plak er een vlaggetje op!!!

;-)

op mijn ortlieb tassen zitten al grote reflectoren, maar of het helpt? ongelukken gebeuren volgens mij vaak door onoplettendheid en een hoge snelheid (van welke kant dan ook) helpt niet zo goed mee... en asociaal rijgedrag komt zowel bij fietsers als automobilisten voor dus om nou alle automobilisten over één kam te scheren...
'k Bedenk me ineens dat ik vorig jaar in Marokko heb gefietst met een Belgische vakantiefietster met een fluohesje met logo van hun club. Mooi logo ;-) Misschien dat 'den Hein' of 'den bonpa' er ook een heeft en die eens wil showen op een fietsweekendje.
Mijn hesje is van IKEA maar ik zal graag met een Wereldfietser ding fietsen. Wel met klein logo wanneer ik het voor het zeggen heb. Heb ik niet.
Loes
Met kerst in Engeland een fluo geel jasje gekocht en voor het eerst gebruikt afgelopen weekend tijdens de WF tocht.
Het was grauw weer met slecht licht...autos konden me zien...niemand is over me heen gereden...ik ben verkocht.
If all other road users are already out to get you, why make it easier for them by making yourself difficult to see?
Fluo jackets..get one, they're good.
Froggy schreef:Met kerst in Engeland een fluo geel jasje gekocht en voor het eerst gebruikt afgelopen weekend tijdens de WF tocht.
Het was grauw weer met slecht licht...autos konden me zien...niemand is over me heen gereden...ik ben verkocht.
Huh?

Waren er ook andere fietsers bij zonder fluohesje? Zijn die wel overreden?
Dat waren dus de free riders die hebben meegeprofiteerd. :D
Wim schreef:Dat waren dus de free riders die hebben meegeprofiteerd. :D
Werd er in formatie gereden, waarbij de gefluoriseerde fietsers de niet-gefluoriseerde fietsers afdekten? :lol: :lol: :lol:
In een stralende zon zou James in dit jaargetijde in het nadeel zijn geweest t.o.v. mijn fluo-oranje hesje. Het fluo-geel valt teveel samen met het geel van de zon, terwijl oranje daar juist tegen afsteekt.
Fjällräven maakt bepaalde uitrusting in UN-blauw, omdat dat in alle omstandigheden 'goed zichtbaar' zou zijn... :?:
Yopie schreef:Maar zonder spijkerbanden zou ik dit inderdaad nooit doen.
http://www.mobimix.be/inhoud/2013/1/14/3550
Het gaat jou in dit artikel om 'het zich veiliger voelen' dan je in werkelijkheid bent in het verkeer met winterbanden?
Ik kan dat niet vertalen naar automobilisten die in de verte al een grote boog beginnen te maken na het zien van mijn reflecterende strepen op het fluohesje. Ik voel me inderdaad veiliger omdat ik ZIE dat ik gezien word.
Leg even uit wanneer ik het artikel verkeerd geïnterpreerd heb.
Loes
Loes van den Bergen schreef:Het gaat jou in dit artikel om 'het zich veiliger voelen' dan je in werkelijkheid bent in het verkeer met winterbanden?
Ik kan dat niet vertalen naar automobilisten die in de verte al een grote boog beginnen te maken na het zien van mijn reflecterende strepen op het fluohesje. Ik voel me inderdaad veiliger omdat ik ZIE dat ik gezien word.
Leg even uit wanneer ik het artikel verkeerd geïnterpreerd heb.
Loes
Het was een aanvullende reactie op de ontstane 'discussie' over risicocompensatie. (Heb je de voorgaande discussie gelezen?)

De inhoud van het artikel gaat inderdaad niet specifiek over een fluovestje. Maar ook het dragen van een fluovestje is waarschijnlijk niet vrij van risicocompensatie. Iemand die denkt gezien te worden gedraagt zich nu eenmaal anders dan iemand die er van uit gaat 'onzichtbaar' te zijn. Hoe zwaar die compensatie doorweegt t.o.v. de mogelijk voordelen van het dragen van een fluovestje zal vermoedelijk van heel veel factoren afhangen. Daar is dus waarschijnlijk geen eenduidig antwoorden op te geven. Maar de medaille heeft twee kanten en het dragen van een fluo-vestje alleen maar als gunstig (zonder enige nadelen) voorstellen is o.a. door het fenomeen van risicocompensatie niet terecht.

Eigenlijk geef je het zelf aan, je voelt je veiliger. Dat is op zich ook heel wat waard, maar mensen die zich onveilig voelen zullen zich vaak extra voorzichtig gedragen.

Renaat
Renaat, ik heb me zelfs gemengd in de discussie. Zie draad.
Loes
Onbewust onbekwaam, bewust onbekwaam, bewust bekwaam.... Wie kent het niet?

Bewust zichtbaar, lijkt me beter dan onbewust onzichtbaar, maar hoe slim ben je bewust onzichtbaar :roll:
Zag vandaag dat veel automobilisten in de sneeuw hun verlichting niet aandeden, ondanks vaak zwarte of anders donker gekleurde auto's. Dan ben je dus bewust onzichtbaar, maar blijkbaar toch slim genoeg om een rijbewijs te behalen...
Volgens mij schort er iets aan het systeem om een rijbewijs te behalen... :wink:
Robertjan schreef:Zag vandaag dat veel automobilisten in de sneeuw hun verlichting niet aandeden, ondanks vaak zwarte of anders donker gekleurde auto's. Dan ben je dus bewust onzichtbaar, maar blijkbaar toch slim genoeg om een rijbewijs te behalen...
Volgens mij schort er iets aan het systeem om een rijbewijs te behalen... :wink:
Geweldige typic bijstruring, wie bewijst de wijsheid van het rijbewijs, daar kun je een heel forum me vullen. Mijn lampen gaan automatisch aan :idea:
Eric op de Fiets schreef:
Robertjan schreef:Zag vandaag dat veel automobilisten in de sneeuw hun verlichting niet aandeden, ondanks vaak zwarte of anders donker gekleurde auto's. Dan ben je dus bewust onzichtbaar, maar blijkbaar toch slim genoeg om een rijbewijs te behalen...
Volgens mij schort er iets aan het systeem om een rijbewijs te behalen... :wink:
Geweldige typic bijstruring, wie bewijst de wijsheid van het rijbewijs, daar kun je een heel forum me vullen. Mijn lampen gaan automatisch aan :idea:
Zijn er ook hesjes die automatisch gaan fluoriseren bij onvoldoende licht? :lol: :lol: :lol: