Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Stelvio 2008 - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

Stelvio 2008

203 berichten

Rutger schreef:Hoi laat is Jim boven?

Rutger

9.45 uur :lol: :lol:

Haha, dan moet ik om 6.00 uur al op de fiets zitten.

De klim van Bormio naar de Stelvio is pakweg 1600 hoogtemeters. Stel dat je 400 hoogtemeters per uur klimt, dan heb je netto 4 uur nodig. Als je dan om 9.00 uur start, plus 4 uur plus 1 uur pauze, dan moet 14.00 uur haalbaar zijn.

Weet iemand of dat enigszins klopt: 400 meter klimmen per uur?

jim

jimvdberg schreef:Haha, dan moet ik om 6.00 uur al op de fiets zitten.
De klim van Bormio naar de Stelvio is pakweg 1600 hoogtemeters. Stel dat je 400 hoogtemeters per uur klimt, dan heb je netto 4 uur nodig. Als je dan om 9.00 uur start, plus 4 uur plus 1 uur pauze, dan moet 14.00 uur haalbaar zijn.
Weet iemand of dat enigszins klopt: 400 meter klimmen per uur?
jim
Ik vermoed dat jij wel sneller klimt.
Hopelijk is er boven een warme plek, anders kun je beter niet op mij wachten. :wink:
Leon

P.s. Voor de weersverwachting kijk je natuurlijk op http://www.meteoschweiz.admin.ch

Hoorde van Wouter dat er op de meeste campings sauna's zijn....lekker warm!

Missen jullie de trein niet :wink:

Blanche

Vroeger toen ik nog jong was (lees: 25) klom ik gemiddeld 400 meter per uur dus dat klopt wel. Ik gok nog steeds dus op 14.02 uur.

Haal de trein.

Rutger

jimvdberg schreef:De klim van Bormio naar de Stelvio
Hmm, als sportieve fietser zijnde klinkt dat ongeveer hetzelfde alsof je naar de Alpe d'Huez klimt via de col de Sarenne. Op die manier kom je er natuurlijk óók wel, maar dat is niet de Stelvio.

Enfin, het blijft een hele mooie omgeving.

Ik wens jullie veel plezier en goed weer!

Peter

Volgens mij doet de webcam op de Stelvio het niet. Sabbotage?

Rutger
www.rutgersreizen.nl

http://webcam.popso.it/stelvio.php?PASSOALTO2
Op dit moment zie ik daar een heel groot aantal fietsen en fietsers. Of dat onze wereldfietsers zijn kan ik zo niet zien, maar wel veel rode tassen en zo.
Wim

Ja ik zie het ook. Volgens mij een man of 9!

Rutger

Hoi!

Dat zijn ze, ik heb vanaf 12:30 de webcams gevolgd en om 13:30 waren ze boven.

Ook hier te zien nu: http://www.webcam.valtline.it/stelviopassog.htm
Ik heb screenies gemaakt en zet ze online.

Gefeliciteerd met de prestatie Stelvio bikkels! :-)

Whisky

Hoi!

Big Whisky is Watching you :-)

Afbeelding

Afbeelding

Om 14:30 zijn ze weer vertrokken (heeeel braaf met helmpjes en zo):

Afbeelding

Goede reis!
Whisky

whisky schreef:Hoi!

Big Whisky is Watching you :-)

Om 14:30 zijn ze weer vertrokken (heeeel braaf met helmpjes en zo):

Goede reis!
Whisky
Grinn... :D Leuk Whisky, en zo te zien hebben ze het redelijk droog. heeft dat bidden van me toch nog geholpen... :wink:

Zat ik met mijn schatting dat ze om 14.02 uur boven waren, toch niet slecht. :D :D

Ik zie overigens geen 20 man. Wat is er met die anderen gebeurd? :) :)

Rutger

En nou maar hopen dat er geen deelnemers de fout hebben gemaakt om aan de andere kant af te dalen...

Moeilijk te zien. Ik zag later nog wel weer een fiets, maar iedere fietser is nog geen wereldfietser. Ik ben heel benieuwd.
Wim

[gek, mijn bericht kwam er 2x door]

Voor de rest zie ik wel veel van die klere motorfietsen. Dat is wel de gesel van iedere alpine fietsidylle.
Wim

Hoi Wim,

Het eerste waarop ik terecht kwam toen ik voor het eerst 'Stelvio' opzocht in google was een website over, jawel, motor reizen. Wat een uitdaging de Stelvio wel niet was en zo, blah blah blah. Een uitdaging op een motor? :shock: Nou ja, je moet wel kunnen file-rijden ja :-) En wat staan er een hoop daarboven. Volgens mij was de klim alles behalve rustig. Wel mooie uitzichten natuurlijk :-)

Maar waar zijn de overige 11 fiesters gebleven? Waren die eerder boven of hebben die misschien de offroad route genomen?

Whisky

Ja en de meesten van die klerelijers gebruiken het ook nog eens om zo hard mogelijk te scheuren, in plaats van rustig omhoog te cruisen en te genieten van het landschap.
Wim

Zo druk is het nu niet hoor! Moet je eens in juli of augustus boven komen: een grote kermisattractie met richtige Motorfahrer en verwende kinderen die op de foto mogen. Overigens is die kermis de enige bummer als je na uren zwoegen en 48 bochten eindelijk boven komt. Want het is toch wel een fraaie pas!