Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Helmplicht pedelecs gaat op 1 januari in - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

Helmplicht pedelecs gaat op 1 januari in

thierry v schreef:
PietV schreef:Ja. Dit onderwerp gaat over helmplicht voor bromfietsers. Als dit het forum was voor Wereldbromfietsers had ik de vraag niet gesteld. Of zal ik het nog een keer verduidelijken? Speed-pedelecs zijn bromfietsen!

Piet.
Nee nee fout ,Speed pedelecs zijn geen brommers en de mijne hoor je ook helemaal niks brommen.
Enkel een heel klein gezoem van de motor wanneer ik met warp speed langs de huizenrij zoef, dit omdat het geluid daar tussen de gebouwen "gevangen" blijft :-)
Dat klein gezoem is begrijpelijk als jouw maximumsnelheid 25 km/h bedraagt. Had je beter een fiets met trapondersteuning kunnen kopen. Kun je volgend jaar op de fietspaden blijven rijden, zonder verplicht WA bromfietsverzekering en bromfietshelm.
O nee, je rijdt geen brommer. :?: Dus ook geen verplichte WA verzekering en geen helm aankoop. :lol:

Piet.
Hee, een nieuwe variabele in de discussie? Het aantal decibel?

Nou, ik pak weer bier en chips hoor.
Travelmaster schreef:Hee, een nieuwe variabele in de discussie? Het aantal decibel?
Ja, misschien moeten die zoemfietsen met hoge constructiesnelheid een luidspreker gaan voeren die BBBRRRROEOEOEOEOEMMMMMmmBBRRRRROEOEOEOEOEMMMMMmm doet, anders wordt het toch veel te gevaarlijk?
Kwam een onderwerp tegen betreffende de trike speedpedelec's over de Dreven van Almere. Met een veel te lichte ondersteuning. Ik rij sneller in mijn velomobiel zonder ondersteuning. Maar dat terzijde.

De infrastructuur van de jongste stad van Nederland, Almere, is niet geschikt voor speedpedelec's met lichte ondersteuning. :lol:

https://kampeerwijzer.com/2017/01/07/aa ... r-politie/

Piet.
Gisteravond waren snelle fietsen een onderwerp in het programma Kassa. De filmpjes waren erg illustratief. Op het fietspad gaan deze fietsen snel te hard (net als brommers) en op de rijbaan is het probleem soms ronduit levensbedreigend en dat hebben in de praktijk ze goed kunnen filmen.

Ik kan iedereen aanraden om het te gaan zien.
Als ik hier in zwijndrecht kijk dan zijn er zat wegen waar je door kan rijden op een fiets pad. Weinig verkeer. Op de rijbaan zelf rijden lijkt mij gelijk staan aan zelfmoord. Ikzelf ben bekend met speedpedelecs en weet dat ze bestaan en zo eentje op de rijbaan zal ik herkennen als zodanig. Echter ik heb al problemen met die 45km wagentjes die niet doorrijden. Bij mij op de lindsedijk, 50km maar er wordt meestal 60 tot.80 gereden. Daar zou ik echt wel het laaggelegen fietspad kiezen of het nu mag of niet. Ikzelf passeer die 45km wagentjes ook als het kan. Zit voor mijn werk veel op de weg en hoe je de werkelijkheid is dat je toch snel op je plaats van bestemming wilt zijn.
De werkelijkheid is ook dat je je aan de max snelheid moet houden, dat het inhalen van 45 km voertuigen vaak gevaarlijk is en dat de tijdwinst relatief klein is.

Ik fiets nu op een speed-pedelec en herken op sommige wegen de problemen wel. Ik ben dan burgerlijk ongehoorzaam en fiets op het fietspad, 25 kpu. Wat ik niet herken is de agressieve houding van medeweggebruikers, misschien zijn de mensen in Brabant gewoon vriendelijker... ;-)