Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mitech Pinion 18 Swissdrive Gates carbon drive speed pedelec - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

Mitech Pinion 18 Swissdrive Gates carbon drive speed pedelec

@miro
Tot op heden gebruikte Conti aramide bij de produktie van de riemen. Sinds kort gebruikt Conti ook carbon.
http://www.contitech.de/pages/presse/pr ... se_en.html

Ter info :
Ik werk zelf in het autovak. ( VW-Audi-Seat-Skoda ) Bij de kleinere motoren is er weer gekozen voor een riem ipv ketting.
De VAG group heeft vele problemen gekend met kettingrek en daarop volgende motorschades.

De distributie-riemen in het autovak worden gelukkig steeds beter.
De vervangingstermijn van de riem bij een moderne dieselmotor is 210000 km
Bij de kleinere benzine motoren 240000 km. ( bv VW up )

Misschien wordt de riem voor de fiets ook telkens beter.
Ik heb hetzelfde gevoel. Daarom geloof ik in de kerk van Idworkx en niet van Santos 
Alleen hoe loos je het probleem met kettingkast? Ik woon vlakbij de duinen. Mij fiets krijgt een zandlaag bij weer als vandaag.

https://www.flickr.com/photos/56638847@N02/16965659491/

@jumbo – bedankt voor de info. Alweer iets geleerd. In principe Kevlar/Aramide is betere/elastische materiale maar hij heeft eigenschap op de reken bij hoge druk – ideaal voor buletproof jas maar niet fijn voor een fietsriem.

Goed te horen dat de nieuwe auto-riemen zijn even goed als een ketting. Dat maakt discussie zoals ketting vs riem of Staal vs Aluminium vs Carbon frame of diesel vs bezien zinloos. Beide zijn even goed.
De Gates CDC tandriem gaat gemiddeld 3 x zo lang mee als een ketting. De iets nieuwere Gates CDX tandriem gaat net zolang mee als een ketting.

Lees meer over de verschillen tussen de Gates CDC en CDX op http://fietsdewereldrond.nl/gates-origi ... m-cdc-cdx/