@miro
Tot op heden gebruikte Conti aramide bij de produktie van de riemen. Sinds kort gebruikt Conti ook carbon.
http://www.contitech.de/pages/presse/pr ... se_en.html
Ter info :
Ik werk zelf in het autovak. ( VW-Audi-Seat-Skoda ) Bij de kleinere motoren is er weer gekozen voor een riem ipv ketting.
De VAG group heeft vele problemen gekend met kettingrek en daarop volgende motorschades.
De distributie-riemen in het autovak worden gelukkig steeds beter.
De vervangingstermijn van de riem bij een moderne dieselmotor is 210000 km
Bij de kleinere benzine motoren 240000 km. ( bv VW up )
Misschien wordt de riem voor de fiets ook telkens beter.
Tot op heden gebruikte Conti aramide bij de produktie van de riemen. Sinds kort gebruikt Conti ook carbon.
http://www.contitech.de/pages/presse/pr ... se_en.html
Ter info :
Ik werk zelf in het autovak. ( VW-Audi-Seat-Skoda ) Bij de kleinere motoren is er weer gekozen voor een riem ipv ketting.
De VAG group heeft vele problemen gekend met kettingrek en daarop volgende motorschades.
De distributie-riemen in het autovak worden gelukkig steeds beter.
De vervangingstermijn van de riem bij een moderne dieselmotor is 210000 km
Bij de kleinere benzine motoren 240000 km. ( bv VW up )
Misschien wordt de riem voor de fiets ook telkens beter.