Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ultralight op de racefiets - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

Ultralight op de racefiets

187 berichten
Han schreef:Mooie paklijst !

Voor zadeltassen zijn er goede alternatieven.

Revelate zadeltas kost meer dan 100 euro en weegt 400 gram.

Een alternatief is de zadeltas van Wildcat, kost minder en weegt 195 gram:
http://wildcatgear.co.uk/products/seat-packs/

Ook fotografie en film kan goedkoper en lichter:
http://tinyurl.com/bl4xyus
Thx, die wildcat is niet echt vergelijkbaar, er past maar de helft in t.o.v. een relevate viscacha en met alleen een frametas en zadeltas was ik anders niet uitgekomen.

Fotografie kan zeker lichter (kan tot 0 gram gereduceerd worden aangezien ik al een smartphone meeneem), echter de camera van een iPhone voldoet niet aan mijn 'kwaliteitseisen' wat betreft fotografie, ik heb er dan ook bewust voor gekozen om hier niet te besparen op gewicht en ben achteraf blij met die keuze, persoonlijke afweging natuurlijk.

Mooi fietsje Yopie.
Yopie schreef:Ja sorry maar dat duurde ff want ik heb een zeer slome laptop en daarbij was er natuurlijk weer een foto te groot enzo.

Zo fietst ie natuurlijk het lekkerst, als je goed kijkt zie je de Zonda wielen en het Syntace c3 stuurtje (goed kijken ja):
Afbeelding


Met een camelbak erbij en/of een extra drybag aan het zadel en je komt zo zomers Zweden door:
Afbeelding


En zo gaat ie de Botnische Golf rond:
Afbeelding
ziet er goed uit!
"sexy" wielen yopie! Hoeveel bar prop je nou in die bandjes?
AB schreef: "sexy" wielen yopie! Hoeveel bar prop je nou in die bandjes?
Hoezo sexy? Verklaar je nader of nee doe toch maar niet! :D

Tussen de 6 en 7 bar, fietst lekker zo.
Yopie schreef:
AB schreef: "sexy" wielen yopie! Hoeveel bar prop je nou in die bandjes?
Hoezo sexy? Verklaar je nader of nee doe toch maar niet! :D

Tussen de 6 en 7 bar, fietst lekker zo.
Wat zul je een vorm (als in goede conditie) hebben als je terug bent van die reis, kun je met gemak al die Zweedse bergen veroveren.
Heel veel plezier gewenst. Ik denk dat velen van ons best jaloers zijn.
Wim
AB schreef:Wat zul je een vorm (als in goede conditie) hebben als je terug bent van die reis, kun je met gemak al die Zweedse bergen veroveren.
Als je een wintertocht op de ski's bedoeld is dat niet helemaal waar. Dat langlaufen of crosscountry zoals het hier wordt genoemd is erg intensief, d'r is nl geen spiertje in je lijf wat niet meedoet, vooral de rug en buikspieren krijgen het zwaar. Fietsen stelt daarbij vergeleken helemaal niets voor.
Dus AB met je 95 kg, skiën moet je jongen! Vallen de heupbandjes snel van je af. :wink:

Maar zo'n ligstuurtje voel je op een gegeven moment ook wel in rug en nek.
Ik durf er trouwens niet zo goed mee in afdalingen met veel bochten, dat vind ik nog steeds maar niks. Maar verder is het ideaal, jammer dat je niet alles van te voren weet..
Yopie schreef:
AB schreef:Wat zul je een vorm (als in goede conditie) hebben als je terug bent van die reis, kun je met gemak al die Zweedse bergen veroveren.
Als je een wintertocht op de ski's bedoeld is dat niet helemaal waar. Dat langlaufen of crosscountry zoals het hier wordt genoemd is erg intensief, d'r is nl geen spiertje in je lijf wat niet meedoet, vooral de rug en buikspieren krijgen het zwaar. Fietsen stelt daarbij vergeleken helemaal niets voor.
Dus AB met je 95 kg, skiën moet je jongen! Vallen de heupbandjes snel van je af. :wink:

Maar zo'n ligstuurtje voel je op een gegeven moment ook wel in rug en nek.
Ik durf er trouwens niet zo goed mee in afdalingen met veel bochten, dat vind ik nog steeds maar niks. Maar verder is het ideaal, jammer dat je niet alles van te voren weet..
Langlaufen wil ik wel proberen, maar skiën, nee doe maar niet, dan liever een afdaling met 90 per uur diep in een ligstuur gebogen :). Oja, momenteel alweer 3kg lichter, dus wie weet straks er weer onder! Scheelt weer heel wat grammenjaagdiscussies. Geef het ligstuur maar even wat tijd, want echt hoger plaatsen van het ligstuur gaat niet lukken met je huidige vorkbuislengte. Je zou nog een riserpen kunnen proberen.
Wim schreef:Heel veel plezier gewenst. Ik denk dat velen van ons best jaloers zijn.
Wim
Dank je wel Wim!
Als ik straks met die dunne racebandjes door de sneeuw glij en het is tegen het vriespunt, guur en koud en ik ben moederziel alleen in die donkere bossen dan ben ik jaloers op jullie hoor.
Yopie schreef:
Wim schreef:Heel veel plezier gewenst. Ik denk dat velen van ons best jaloers zijn.
Wim
Dank je wel Wim!
Als ik straks met die dunne racebandjes door de sneeuw glij en het is tegen het vriespunt, guur en koud en ik ben moederziel alleen in die donkere bossen dan ben ik jaloers op jullie hoor.
Heb je nu al kans op sneeuw daar in het hoge noorden?
AB schreef:Langlaufen wil ik wel proberen, maar skiën, nee doe maar niet, dan liever een afdaling met 90 per uur diep in een ligstuur gebogen :). Oja, momenteel alweer 3kg lichter, dus wie weet straks er weer onder! Scheelt weer heel wat grammenjaagdiscussies.
Ik bedoelde ook langlaufen maar skiën schrijft wat makkelijker. Mij zie je ook niet op een skipiste, ja in de zomer met m'n mtb. Dat is wel heel spannend dan, heel wat spannender ook dan skiën.

En sneeuw in sept. is niet ongewoon voor noord Zweden. In Östersund, zo'n beetje midden Zweden kan er dan ook sneeuw vallen, het blijft alleen niet liggen maar het zorgt wel voor gladheid op de weg. En in de bergen ligt dan meestal al een paar cm snö.
AB schreef: Geef het ligstuur maar even wat tijd, want echt hoger plaatsen van het ligstuur gaat niet lukken met je huidige vorkbuislengte. Je zou nog een riserpen kunnen proberen.
Wat is een riserpen? Maar het gaat prima zo hoor en kan het fietsen zo veel langer volhouden. Het is alleen als je van je fiets afstapt dan pas merk ik een krakende nek, maar even draaien en het piept niet meer. No problem.
Yopie schreef:
AB schreef: Geef het ligstuur maar even wat tijd, want echt hoger plaatsen van het ligstuur gaat niet lukken met je huidige vorkbuislengte. Je zou nog een riserpen kunnen proberen.
Wat is een riserpen? Maar het gaat prima zo hoor en kan het fietsen zo veel langer volhouden. Het is alleen als je van je fiets afstapt dan pas merk ik een krakende nek, maar even draaien en het piept niet meer. No problem.
zoiets

niet echt sexy, maar misschien wel effectief :)
Afbeelding
AB schreef:[
zoiets

niet echt sexy, maar misschien wel effectief :)
Afbeelding
Nee AB, dat kan echt niet!
Dat is best wel bar. Is toch niet jouw fiets? :shock:
Yopie schreef:
AB schreef:[
zoiets

niet echt sexy, maar misschien wel effectief :)
Afbeelding
Nee AB, dat kan echt niet!
Dat is best wel bar. Is toch niet jouw fiets? :shock:
Nee joh, ben je gek. Mijn nek is al helemaal vergroeid met dat ligstuurtje :).
AB schreef:
Yopie schreef:
AB schreef:[
zoiets

niet echt sexy, maar misschien wel effectief :)
Afbeelding
Nee AB, dat kan echt niet!
Dat is best wel bar. Is toch niet jouw fiets? :shock:
Nee joh, ben je gek. Mijn nek is al helemaal vergroeid met dat ligstuurtje :).
:D

Nou dan kun je het langlaufen wel vergeten, je zal niet ver komen zo.
Yopie schreef:
Wim schreef:Heel veel plezier gewenst. Ik denk dat velen van ons best jaloers zijn.
Wim
Dank je wel Wim!
Als ik straks met die dunne racebandjes door de sneeuw glij en het is tegen het vriespunt, guur en koud en ik ben moederziel alleen in die donkere bossen dan ben ik jaloers op jullie hoor.
Als je het echt koud krijgt en jezelf moederziel alleen vindt op een koude camping dan post even een hartekreet op het forum. Dan kunnen we je weer wat moed in praten. Succes en veel plezier.
bergbeklimmer schreef: Als je het echt koud krijgt en jezelf moederziel alleen vindt op een koude camping dan post even een hartekreet op het forum. Dan kunnen we je weer wat moed in praten. Succes en veel plezier.
Ja dat is een goed idee, zal ik zeker doen.

En als ik de Zonda's vrolijk hoor ratelen en ik op m'n ligstuurtje iemand grijnzend weet in te halen zal ik aan jullie denken!
Wie denk je daar in het koude noorden allemaal tegen te komen? Verwacht je dat je daar een half peleton wereldfietsers gaat inhalen of zo?
Misschien nog zo'n gek als ik?
Yopie schreef:Misschien nog zo'n gek als ik?
Haha,.... aan zelfspot geen gebrek :wink: