Wim schreef:NIet altijd. Zoek hier op het forum, en je ziet veel treurige voorbeelden van hoe het niet goed kwam (en fietsenboeren die niet thuis gaven).
Wim
Wim schreef:NIet altijd. Zoek hier op het forum, en je ziet veel treurige voorbeelden van hoe het niet goed kwam (en fietsenboeren die niet thuis gaven).
Wim
Wellicht hoor ik daar dan ook wel bij…. Maar het zit mij prima en rijdt als het zonnetje, zelfs bij koud en regenachtig weer zoals gisteren.
Inmiddels zit er een andere petfleshouder op, eentje van Re-Cycle, en hangt er middels een houder aan de zadelpen een kabelslot aan de fiets vast.
Voor wat betreft de paklijst voor de Great Divide:
*Tent
Exped Orion: 2 persoons zelfdragende tent (handig voor stenige ondergrond waar moeilijk haringen te gebruiken zijn. Met enig fantasie is er de fiets ook nog in op te bergen (althans dat denk ik)…. Dan wordt de binnentent gehalveerd om er zo een eenpersoonstent van te maken met fiets geparkeerd in de vrijkomende helft.
*Slaapzak
Ook van Exped, eentje waarbij je de thermarest in kunt schuiven en die aan twee kanten te gebruiken is (onder en boven)
*Tassen
Zwarte ortliebtassen, 2 voor, 2 achter, 1 toptas…. Ik had nog een Agu stuurtas, maar de quickfix werkt niet samen met de VRO stuurpen….. zal dus ook een Ortlieb worden denk ik… Stuurtas met bovenop de routekaarten, en onderin een Nikon D200 met Sigma 10-20, Nikkor 50/1.8 en Sigma 105/2.8 macro.
*Regenkleding
Nog op zoek naar Sealskinz kousen en vingerhandschoenen. Jas is een Haglof Crux en broek een Gore Ultrapant. Met de Sealskinz kousen zou Goretex shimano fietsloopschoenset (MT91) kunnen komen te vervallen.
Heb me nog niet verdiept in benzinebranders en titanium pannensetje.
Heeft iemand ook ervaring met de Tout Terrain “the plug”, de usb-lader die je aan de SON-naaf kunt koppelen, om zo je Ipod te kunnen opladen (of wellicht de Garmin).
Wat betreft het opladen van de batterijen voor de camera: heb je daar een ander systeem voor nodig? In Amerika kennen ze toch geen 220V?
*Route & jaargetijde
Air Berlin vliegt vanaf half mei voor zo’n 300euro naar Vancouver en San Francisco. De Great Divide Mountain Bike Trail begint in Banff. Maar ten noorden van Banff is het ook mooi, vandaar dat ik via Jasper wil rijden en dan in Banff de Great Divide wil oppikken.
Probleem van de Great Divide is dat het niet de National Parks omvat die ik graag zou willen zien (op Yellowstone en Grand Teton na). Vandaar de optie om de route El Paso naar San Francisco met de huurauto te doen en dan onderweg alle parken bezoeken (en fotograferen + wandelen en/of fietsen). Dat scheelt reistijd en zo heb je meer quality time in het park zelf.... mooi in de parken rondfietsen in plaats van veel tijd kwijt te zijn om er uberhaupt naar toe te fietsen. Denk daarbij aan: Yosemite Valley NP, Sequoia Park, Death Valley, Grand Canyon, Bryce Canyon, Zion Park, Capitol Reef NP, Vermillion Cliffs, Antelope Canyon, Chelly Canyon, Monument Valley, Mesa Verde, Arches Park, Black Canyons, etc.
Dan de vraag wanneer met als uitgangspunt dat het beter is om Death Valley te bezoeken in voor- of najaar. Zou je het rondje dus beginnen in het voorjaar vanuit San Francisco om zo hartje zomer uit te komen in Vancouver…. Of zou je hartje zomer beginnen in Vancouver en zo in het najaar in San Francisco uitkomen? En zou je alles met de fiets doen en er dan gewoon 3 a 4 maand de tijd ervoor nemen?