Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Dawes Galaxy? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Dawes Galaxy?

Maar zulke stijfheid wil je toch ook niet als je maar met weinig bagage fietst? Ik althans niet. Je buurman maakt inderdaad mooie fietsjes.
Wim
Zonder dat ik de topicstarter iets wil verwijten (Ik vind het erg mooie fietsen en zou misschien ooit nog eens op het idee komen om er zelf één te kopen): dit doet me denken aan het draadje over kwaliteitsgeil.

Nogmaals geen verwijt. We fantaseren graag mee.
Ik tip graag de Van Herwerden Roadmaster. Een snelle fiets met racestuur met en zonder bepakking.

Rutger
(is dit kwaliteitsgeil of gewoon kwaliteit?)
Van Herwerden lijkt me, net als Vittorio e.d., redelijk aan de hoge prijs. Natuurlijk omdat ze op maat worden gemaakt.

De eerder aangereikte Thorn Raven Sport Tour lijkt me een sterkere prijs-kwaliteitsverhouding te hebben. 'Slechts' €2412 (koers van vandaag) t.o.v. € 3789 voor de Van Herwerden Roadmaster C met Rohloff...
Het zelfde geldt voor de Race Rando in Wageningen (€ v.a. 2399).
Zeer functioneel en qua prijs niet buiten proporties. Bovendien kun je van de uitgespaarde € 1300 weer wat anders leuks doen (een Hilleberg kopen bijvoorbeeld ;)).
Ik heb een Roadmaster C met Ultegra groep. Dat scheelt ook wel weer in de kosten. En ook heb ik bespaard door geen Hilleberg te kopen.

Rutger
(ben ik nu kwaliteitsgeil?)
Als de Ultegra-groep wezenlijke voordelen bood t.o.v. de goedkopere groepen, ben je niet kwaliteitsgeil hoor, Rutger. :wink:
Anders had je nog meer kunnen besparen door een goedkopere groep te kiezen...

Wel is het zo dat die Van Herwerden € 3279 kost, t.o.v. € 1849 voor een Avaghon Randonneur R28.0, € 2300 (PDF, pag. 14) voor een Ultegra spec Thorn Audax Mk3, en voor rond diezelfde prijs heb je een vergelijkbare Snel. Daarin was dus wellicht nog wat te besparen.