Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen naar Santiago de Compostela of de Noordkaap - Forum Wereldfietser

Fietsen naar Santiago de Compostela of de Noordkaap

Wie wil in 2010 met mij vanuit Nederland naar Santiago de Compostela fietsen. Of naar de Noordkaap. Ik ben een man van 42 jaar, werk als vergunningverlener bij een gemeente en woon in Burgum. Verder ben ik getrouwd en ik heb een zoon van 8 jaar. De afgelopen 3 jaar ben ik samen met mijn zoon op fietsreis geweest. Maar hij is nog wat te jong voor deze afstand. Een tijdsduur van 6 weken voor deze fietsreis lijkt me redelijk. Voor wat betreft de reisperiode ben ik flexibel. Dat kan ergens tussen 1 mei en 1 november 2010 zijn. Overnachten kan op campings. In principe fietsen we steeds samen op, maar als de situatie daarom vraagt, dan kunnen we op een ochtend natuurlijk net zo goed afspreken om solo te vertrekken en om elkaar dan dezelfde avond in de volgende aankomstplaats op de camping weer te treffen. Vrijheid blijheid. Verder sta ik open voor alle mogelijke reistips. Dit is voor het eerst dat ik zo’n lange fietsreis maak. Elke dag weer met een frisse blik genieten van en opgaan in het voorbijtrekkende landschap. Daar zie ik naar uit. Ben benieuwd naar reacties.

:) Durk
Hallo,

Nogal een verschil, St de Compostela of Noordkaap.
Het eerste heb ik al eens gedaan, dat laatste lijkt me wel spannend. :)

Ik wil in juni wel een paar weken fietsen. tentje mee lijkt me o.k.
Verder heb ik de afgelopen jaren nogal wat km,s gereden dus daar ben ik
niet bang voor. Mijn leeftijd is 64 maar ik voel me soms nog wel
een jonge hond, (of jonge god.) :wink:

Laat maar eens horen of het wat kan worden.

Dik - d.v.s@planet.nl
Hoi Durk,

Ik wil deze zomer naar de Noordkaap gaan fietsen. Kan pas in juli maar ivm het weer is dit misschien zelfs aan de vroege kant. Ik had zelf 4 weken in gedachten maar iets langer zou voor mij geen probleem zijn.

Ik heb redelijk wat fietsvakantie ervaring (Franse Alpen, Pyreneeen en zo). Ik wil etappes maken van 70 - 100 km/dag. Ik wil wel graag alle mooie stukjes meepakken en niet zo snel mogelijk naar de Noordkaap racen.

Groet,
Hans
Als je vanuit Nederland wilt fietsen, lijkt me zes weken naar de Noordkaap nogal krap. Ik heb er zelf vanuit Kristiansand 4,5 week over gedaan - door Jotunheimen ri. Trondheim, langs de kust naar Bodo, over de Lofoten via Alta naar de zeer mistige Noordkaap. Erg mooie tocht, vooral het zuidelijke deel en de Lofoten. Ik ben in totaal van half juni tot half augustus onderweg geweest. Ben nog wel sneeuw tegengekomen in het zuiden, en heb de Rallarvej overgeslagen omdat daar nog te veel sneeuw lag, maar ik heb ook drie 'hittegolven' gehad met temperaturen ruim boven de 25 graden - zelfs op de Lofoten.

Naar Santiago de C. ook gefietst in ongeveer vijf weken. Hoog zomer lijkt me dan niet slim. Ik ben op 1 mei vertrokken en moest in Spanje (begin/half juni) echt om zes uur smorgens weg omdat het na de middag niet meer te harden was op de fiets.

Ik heb beide reizen al gedaan en ga dus geen reisgenoot worden, maar mocht je nadere info willen over een van de twee, dan houd ik me aanbevolen.
Hei hei Durk,

Ook ik ga, net als mijn voorganger, niet met je meefietsen naar de Noordkaap of Santiago maar ik kan je wel evt. van info voorzien wat fietsen door Noorwegen naar de Noordkaap betreft. In mei 2009 ben ik vanuit A'dam in 51 dagen er naar toe gefietst. Bij de WF heb ik me aangemeld om op de Fiets- en Wandelrai te staan met kaarten, foto's enz. over mijn trip eind feb.
Veel vakantievoorpret gewenst,

Loes.
JB schreef:Als je vanuit Nederland wilt fietsen, lijkt me zes weken naar de Noordkaap nogal krap.
het kan in 3 weken :lol: :
http://members.home.nl/marcovdvelden/index.htm
Google maps geeft vanaf Leeuwarden 3058 km aan tot aan Nordkapp. Dat is met de auto, maar waarschijnlijk maakt het met de fiets niet zoveel uit. Ik reed tijdens mijn tocht naar het noordelijkste punt van het Europese vasteland (Nordkinhalvoya) het in 6 weken. Mijn kilometerteller stond in Gamvik op precies 3000 km en 300 meter! Maar dat was via Finland en met een boot vanaf Travemundi naar Helsinki (maar ook met een tweedaagse wandeltocht en een omweg langs de Russische grens).

Rutger
hoi fakansjefytser
ik wil met jou wel naar Santiago de Compostela rijden hoor dat is dan ook voor mijn een hele ervaring,maar ik wil wel eerst de beginnerstocht rijden en dan in juni de ronde van nederland en dan in juli tot dat maakt mijn dan niet uit.en ik wil wel zamen op rijden.ik ben een man van 46 jaar jong en kom net om het hoekje kijken van de wereldfietser dit zou voor mijn een mooie opstap zijn dus ik hoor het wel van je wat je wild
gr marcel
@whave: vast, maar niet iedereen rijdt zulke "idiote" dagafstanden... In je verslag geef je zelf aan dat het lang niet altijd leuk is en eigenlijk alleen maar gaat om het zo snel mogelijk 'ergens' komen. Wie zei ook alweer dat het reizen zelf net zo belangrijk of belangrijker is dan de bestemming?
Bovendien: aangezien dit voor de vrager de eerste lange fietsvakantie is, lijkt het me niet raadzaam ook. Het moet leuk blijven! Ten tweede is het denk ik door Zweden inderdaad in minder tijd te doen omdat het minder geaccidenteerd is EN omdat je minder pontjes hebt -- en dus minder wachten. Maar: voor het mooie zou ik toch echt door Noorwegen gaan. Plus dat ik vind dat je pas ECHT naar de Noordkaap fietst als je via Noorwegen gaat... Maar ja, dat is mijn mening :-) Ik blijf er wel bij dat om het leuk te houden dagafstanden tussen 80 en 100 km meer dan genoeg zijn. Maar dit is een discussie die we mss niet hier moeten voeren, eigenlijk. :-)
JB schreef:Ten tweede is het denk ik door Zweden inderdaad in minder tijd te doen omdat het minder geaccidenteerd
JB, helemaal mee eens. Naar de noordkaap moet je door Noorwegen doen.

Door het makkelijke Zweden telt eigenlijk niet. :twisted:
JB schreef:@whave: vast, maar niet iedereen rijdt zulke "idiote" dagafstanden... In je verslag geef je zelf aan dat het lang niet altijd leuk is en eigenlijk alleen maar gaat om het zo snel mogelijk 'ergens' komen. Wie zei ook alweer dat het reizen zelf net zo belangrijk of belangrijker is dan de bestemming?
Bovendien: aangezien dit voor de vrager de eerste lange fietsvakantie is, lijkt het me niet raadzaam ook. Het moet leuk blijven! Ten tweede is het denk ik door Zweden inderdaad in minder tijd te doen omdat het minder geaccidenteerd is EN omdat je minder pontjes hebt -- en dus minder wachten. Maar: voor het mooie zou ik toch echt door Noorwegen gaan. Plus dat ik vind dat je pas ECHT naar de Noordkaap fietst als je via Noorwegen gaat... Maar ja, dat is mijn mening :-) Ik blijf er wel bij dat om het leuk te houden dagafstanden tussen 80 en 100 km meer dan genoeg zijn. Maar dit is een discussie die we mss niet hier moeten voeren, eigenlijk. :-)
:shock: Waar staat dat het verslag van mij is? Dat is het niet, ik heb het linkje alleen maar gegeven omdat je aangaf dat 6 weken krap is. Persoonlijk zou ik het zelf ook niet in 3 weken doen maar wel weer via Zweden. Gewoon omdat ik Zweden een heel mooi land vind.
Leo van Lierop schreef:
JB schreef:Ten tweede is het denk ik door Zweden inderdaad in minder tijd te doen omdat het minder geaccidenteerd
JB, helemaal mee eens. Naar de noordkaap moet je door Noorwegen doen.

Door het makkelijke Zweden telt eigenlijk niet. :twisted:
Juischt! En dan natuurlijk bij voorkeur langs de kust, je gaat immers naar Noorwegen om fjorden in te koppen :D

En dan nog steeds zijn zes weken een riante tijd:
http://fietsersafstappen.nl/noordkaap2009.html

Had wel een beetje geoefend :wink:
Hoikes, Ik fiets dit jaar naar Lourdes heen en terug tussen 10 juli en ongeveer 20 Augustus 2010. Wil je meer weten stuur dan een mailtje naar Charles.opregt@telenet.be grt Charles
fakansjefytser schreef:Wie wil in 2010 met mij vanuit Nederland naar Santiago de Compostela fietsen. Of naar de Noordkaap. Ik ben een man van 42 jaar, werk als vergunningverlener bij een gemeente en woon in Burgum. Verder ben ik getrouwd en ik heb een zoon van 8 jaar. De afgelopen 3 jaar ben ik samen met mijn zoon op fietsreis geweest. Maar hij is nog wat te jong voor deze afstand. Een tijdsduur van 6 weken voor deze fietsreis lijkt me redelijk. Voor wat betreft de reisperiode ben ik flexibel. Dat kan ergens tussen 1 mei en 1 november 2010 zijn. Overnachten kan op campings. In principe fietsen we steeds samen op, maar als de situatie daarom vraagt, dan kunnen we op een ochtend natuurlijk net zo goed afspreken om solo te vertrekken en om elkaar dan dezelfde avond in de volgende aankomstplaats op de camping weer te treffen. Vrijheid blijheid. Verder sta ik open voor alle mogelijke reistips. Dit is voor het eerst dat ik zo’n lange fietsreis maak. Elke dag weer met een frisse blik genieten van en opgaan in het voorbijtrekkende landschap. Daar zie ik naar uit. Ben benieuwd naar reacties.

:) Durk
Is er al wat duidelijk over je plannen?

Mocht jij (of iemand anders in dit topic) eind van de zomer op weg zijn naar Santiago, dan zou ik een aantal dagen of weken kunnen optrekken. Ik ben dan op weg naar Porto en hierbij volg ik enkele dagen de route naar Santiago.