Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Corrieyairack Pass, General Wades road - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Corrieyairack Pass, General Wades road

Blanche schreef:We beklimmen de Hybriden van Zuid naar noord.
Voor de tweede keer in een week lees ik iets over de Schotse ‘Hybriden’. Eerst in een interview met Christa van Velzen in NRC-Handelsblad, nu ook in het Wereldfietser forum.
In een atlas zijn de Hybriden niet te vinden, maar Schotlandkenners zullen begrijpen dat het hier om de Hebriden gaat. Wie als zoekwoorden ‘Hybriden’ en ‘eilanden’ kiest, vindt 26.600 resultaten in Google; ‘Hebriden’ levert in combinatie met ‘eilanden’ 53.700 resultaten.
In zekere zin zijn de Hebriden wel degelijk hybride: Kelten en Vikingen, katholieken en protestanten hebben hier eeuwenlang met elkaar overhoop gelegen of de liefde bedreven. Iets van de sfeer op deze kaalgeblazen eilanden is te proeven in ‘Breaking the Waves’ van Lars von Trier. Voor water- en windbestendige fietsers met stormvaste tenten zeker de moeite waard (lees hier onze impressies)!
Kees, leuk verhaal! Hebben jullie dat wijnrek nog steeds? :D

In welke maand waren jullie daar eigenlijk? Ik lees dat jullie best wel last hadden van midges.
Leo van Lierop schreef:Kees, leuk verhaal! Hebben jullie dat wijnrek nog steeds? :D
Afbeelding

Jazeker, het hangt al jaren in de huiskamer, gevuld met omfietswijnen! :D
Leo van Lierop schreef:In welke maand waren jullie daar eigenlijk? Ik lees dat jullie best wel last hadden van midges.
Eind juni, begin juli. Zolang er genoeg wind was, hadden we geen last van midges. Fietsend heb je er sowieso weinig last van, mits je voldoende snelheid hebt. Een windstille avond is echter geen feest. Hoofdnetjes zijn dan onmisbaar. En tussen oktober en april is Schotland helemaal midgevrij!
Goed nieuws, op de foto's van Google Maps is te zien dat er herstelwerk wordt gepleegd aan de Corrieyairack Pass!

Afbeelding

Is een goede klim, maar niet iets waar ik van schrik.

Hoe het gedeelte is aan de andere (westkant) van de pas is voor mij een belangrijkere vraag. Als je goed inzoomt op de weg dan zie dat er heel wat bruggen er niet meer zijn. Maar de vraag is hoe gedateerd die informatie is. Desnoods wordt het gewoon waden met mijn Sealzskin sokken.

Het uitzicht aan de andere kant is wel adembenemend!

Afbeelding
Kijk op Loch Ness.

Hoogst waarschijnlijk ben ik daar halverwege mei 2010. 8)
De eerste foto had ik ook gezien, en dat stemde mij wel hoopvol. Niet dat je veel van de weg kan zien, maar dat graafapparaat schept verwachtingen.

Overigens is het dus niet slim van mij geweest om over deze weg te beginnen. Ik had nog even de hoop als eerste forumlezer, en misschien wel als eerste wereldfietser deze pas te bedwingen, maar dat wordt me nu allemaal door de neus geboord.

Ik ga pas in juni naar Schotland. En dan is Leo me misschien al voor geweest.

Maar ja ik kan ook hopen op heel veel slecht weer in mei. Ik zal er voor duimen. :lol: :lol:

Overigens een goede weerpagina voor Schotland is:

link (Met dank aan Daan.)

Als je niet voorzien bent van de nodige elektronica om zelf te kijken (zoals ik) kun je het adres bij iemand achter laten, zodat je kunt bellen voor het weer de komende dagen.
Mijn strategie in voorkomende gevallen.

Peter
Dan zal ik mijn foto's wel posten als je weg bent. :wink:

Ik zat eigenlijk eerst aan een andere off-road route te denken meer naar het westen toe.

Het moet volgens mij mogelijk zijn om van Loch Hourn naar Loch Quoich te fietsen.

http://maps.google.nl/maps/ms?hl=nl&ie= ... 44ed6&z=10

Het middenstuk ontbreekt, maar voor fietsers is het denk ik wel te doen.
Op deze site is het ontbreekende stuk weg te zien.

http://www.streetmap.co.uk/newmap.srf?x ... =newmap.sr

Op Google Maps in sat mode is de weg ook goed te volgen. Nog even iets om over na te denken. Misschien doe ik ze allebei wel.

Ik zie nu pas dat deze weg rechtstreeks in het verlengde is van Corrieyairack Pass, je kan zo in een keer door tuffen.
Leo van Lierop schreef: Ik zie nu pas dat deze weg rechtstreeks in het verlengde is van Corrieyairack Pass, je kan zo in een keer door tuffen.
Wellicht ook aangelegd door Gen. Wade. 't Was een nogal actieve man.
Het gekke is overigens dat er op internet veel over de man te vinden is en veel over diverse wegen en bruggen die hij heeft gebouwd, maar een compleet overzicht (kaart) met alles wat hij heeft gedaan heb ik niet kunnen vinden.

Peter