Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Stijgingspercentage Kandy-Nuwara Eliya - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Stijgingspercentage Kandy-Nuwara Eliya

Als je het hebt over 40m onnauwkeurigheid, dat is te verwaarlozen.
De gps wijst idd soms tientallen meters te hoog of te laag aan. Als je in de bergen fietst heb je daar geen last van, alleen hier in Nederland merk ik het. :wink:

Als ik de berekening van http://www.climbbybike.com op de klim in Sri Lanka erop los laat is de zwaarte index ca 132 punten. Vergelijkbaar met een klim als Col de Aubisque (138 punten) of idd Alpe D'Huez (140 punten). Kortom zware kost 8)
Zwaar misschien, maar gewoon rond blijven draaien, genoeg rust inbouwen. Niks aan het handje.
En uiteraard niet in het begin van de vakantie plannen :wink:.

Op deze manier kom je ook de Pico Veleta vanuit Capileira omhoog (zwaar, dat wel, zeker met >30kg bagage), ook van Casma naar Huaraz omhoog via la cumbre, etc.

Dat barometrische hoogtemeters beduidend nauwkeuriger zijn dan GPS-hoogte"meters" moge denk ik wel duidelijk zijn :wink:. En zelfs die zou je theoretisch minstens elke 2 uur moeten ijken. In het buitenland kom je met sommige kaarten en info niet verder dan eens per 2 weken... :D
Ook ik heb wat jongere kinderen, en ben met hen toen ze jonger waren zowel de Alpen als de Ardennen door geweest. Dat is gewoon heel erg zwaar, en als ik dit zo zie denk ik dat het gewoon te zwaar is.
Wim
Wij hebben dit stuk met de trein gedaan en naar beneden gefietst richting Ella (daar was het ook stijl). Mooie treinrit ware het niet dat we er met de kerst waren en de trein bomvol zat.
Wij waren toen blij dat we het stuk niet naar boven hoefden fietsen (ik ben geen goede klimmer) en met kind lijkt het me helemaal zwaar.

(ik heb trouwens op jullie pm gereageerd, maar zag toen dit)

groet

Els
els schreef:Wij hebben dit stuk met de trein gedaan en naar beneden gefietst richting Ella (daar was het ook stijl). Mooie treinrit ware het niet dat we er met de kerst waren en de trein bomvol zat.
Wij waren toen blij dat we het stuk niet naar boven hoefden fietsen (ik ben geen goede klimmer) en met kind lijkt het me helemaal zwaar.

(ik heb trouwens op jullie pm gereageerd, maar zag toen dit)

groet

Els
Ja, dank voor je reactie. Lekker switchen tussen twee fora :D.