Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Veiligheid op WF tochten - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Veiligheid op WF tochten

Froggy schreef:Ik had net Camiel Eurlings aan de lijn (moelijk te verstaan wegens dat rare accent van hem!) - hij is met ons eens, Wereldfietser zijn is gevaarlijk en er moet iets aan gedaan worden!
Vanaf 01-01-2010 worden air-bags verplicht gesteld op alle vakantiefietsen gebouwd na 2005. Integrale valhelmen voor alle fietsers en body armour voor iedereen dat wel eens langs een fietspad loopt!
Opgelost!
:lol:

Die Camiel die weet van aanpakken!
Op pagina zes van de Metro van vandaag
' Zweedse airbag om levens Hollandse fietsers te redden' :wink:

Ik kan helaas geen digitaal nieuwsbericht vinden om te linken.
http://www.readmetro.com/editions.php?lang=en
Niet de gewone Metro... Een andere editie wellicht?

Edit:
Hier de juiste editie... :oops:
Ach, de bron is toch de automobilisten. Als ze iedereen die niet kan autorijden het rijbewijs zouden afpakken, is ook gelijk het fileprobleem opgelost. :D
Gewoon iedere 3 jaar opnieuw examen doen als je je rijbewijs wilt houden. En streng examineren.

Edit:
Oeps, dacht dat dit het topic over die fietshelm was... :oops:
Iris-in-Zwolle schreef:
Blanche schreef: (...) een helm draagt
In het bos moet je gewoon rijden op een MTB en niet met dikke tassen :oops: :lol: .
Het spijt me dat je dat schrijft. Ik hoop dat je daar niet het Drentse bos in begrijpt. Wij Drenten nodigen slechts natuurliefhebbers op de fiets uit; racen doe je maar op een circuit of de autosnelweg.
Iemand die op een MTB zit, die racet per definitie...? Ik als snelste van het stel bij ons, heb enkele weken geleden nog een ree in het bos hier gezien. M'n broer niet. En ik was zeker niet buiten adem.
DriesBa schreef:
Iris-in-Zwolle schreef:In het bos moet je gewoon rijden op een MTB en niet met dikke tassen :oops: :lol: .
Het spijt me dat je dat schrijft. Ik hoop dat je daar niet het Drentse bos in begrijpt.
Wij Drenten nodigen slechts natuurliefhebbers op de fiets uit; racen doe je maar op een circuit of de autosnelweg.
Afbeelding
Leon schreef: Afbeelding
Een mooi circuit voor MTB\ers
OK, nadat ik m'n reactie had geschreven moest ook ik erkennen dat vlakbij m'n woning één van de langste MTB-routes van Nederland langsloopt. 56km dacht ik? Dus hierbij m'n nuancering. Daar heb ik geen problemen mee. Dat zijn dan ook specifiek vastgelegde routes die gescheiden van "normale"fietsroutes lopen. Vorige week en a.s. zondag komt er weer zo'n tocht met grote aantallen deelnemers bij ons door het dorp. Eerlijk gezegd zijn ze welkom - meer dan auto's -, maar de massaliteit(200-250 deelnemers) is wel erg veel....als dat maar niet ten koste van de natuur gaat?
Ten koste van de -door de mens- aangelegde bossen...?
Ach, dan leggen we toch, over vele jaren, dat wel, weer een nieuw bos aan... :roll:

Het is een beetje dubbelzinnig. Van de ene kant recreëert men graag in het groen, van de andere kant verstoren we daarmee de natuur.

Het zou wel goed voor mijn milieu zijn, om automobilisten te zien moeten wachten voor fietsers... :D
DriesBa schreef:Eerlijk gezegd zijn ze welkom - meer dan auto's -, maar de massaliteit(200-250 deelnemers) is wel erg veel....als dat maar niet ten koste van de natuur gaat?
Als 250 fietsers een keer per week een probleem zijn, wat voor probleem vormen de 250 auto''s elk kwartier 24/7/365 op een snelweg dan?
Die MTB-ers zijn eerder een sociaal probleem, dat ik soms volmondig erken. Ik fiets zelf op zaterdag of zondag bijvoorbeeld niet dwars door bossen, maar als ik op een doordeweekse middag ga, dan neem ik wel paadjes wat officieel niet mag, maar waar je toch niemand tegenkomt.
Leon
Robertjan schreef:Ten koste van de -door de mens- aangelegde bossen...?
Het zou wel goed voor mijn milieu zijn, om automobilisten te zien moeten wachten voor fietsers... :D
Alle in Nederland voorkomende bossen zijn aangelegd, zelfs de Veluwe (ca. 170jr geleden); er is hier nauwelijks pioniersvegetatie. Maar daarom kun je die oude aangelegde natuur wel respecteren.
In de ruimtelijke ordening is dit een constante afwegingsfactor: natuur beschermen of ontwikkelen, d.w.z. recreatie(w.o. sport) en toerisme? Het is de aloude geografische vraag: waarom en waarom daar?
Wat heb je aan de natuur als je er nauwelijks gebruik(recreëren) van mag maken?
Een vraag die onderdeel van mijn dagelijks werk is.
Volgens mij is de discussie een beetje off topic aan het worden. Je kan mountainbikers natuurlijk altijd vergelijken met wereldfietsers, maar ja je kan alles met elkaar vergelijken. Ik hou er vaak van om even snel te rijden en kan dat ook best aardig, maar als ik geen zin hebt en wil uitstaren over het landschap laat ik me gewoon lossen.

Rutger