Traject: München - Villach v.v.
Datum: 3 juli 2009 / 27 juli 2009
Vervoerstarief fiets: € 12,- per fiets per enkele reis (van Amsterdam naar Villach). Indien je van München naar Villach reist met de fiets, dien je een zitplaats + fietsplaats te reserveren. Reserveringskosten zijn € 8,- voor twee personen en twee fietsen per enkele reis.
Vereiste/ toegepaste verpakkingswijze fiets: Geen. De fietsen gaan in een groot bagageruim. De bepakking kan op de fiets blijven want er zijn geen fietsenrekken.
Fiets tevoren aangemeld?: Ja, zie ook hierboven. Als je een fiets meeneemt is reserveren verplicht. Wij reserveerden zit- en fietsplaatsen via de treinreiswinkel.
Ervaringen: Prima. De fietscoupé kun je niet vanaf buiten openmaken, hiervoor heb je de conducteur nodig, zowel bij in- als bij uitstappen. De ruimte van de hoofdconducteur grenst aan de coupé, dus hij is in principe altijd dichtbij. De instap vanaf het perron naar de coupé is behoorlijk hoog. Er zijn geen fietsenrekken in de coupé, dus de bagage kan op de fietsen blijven. In de trein is een bordbistro aanwezig. Onze zitplaatsen waren enkele coupés verder gereserveerd dan de coupé van de fietsen. De trein kan vanaf 3 maanden voor vertrek worden gereserveerd. Dit traject wordt 3 keer per dag gereden. Overstaptijd op München in beide richtingen zonder vertraging ruim een uur - dus voldoende.
Datum: 3 juli 2009 / 27 juli 2009
Vervoerstarief fiets: € 12,- per fiets per enkele reis (van Amsterdam naar Villach). Indien je van München naar Villach reist met de fiets, dien je een zitplaats + fietsplaats te reserveren. Reserveringskosten zijn € 8,- voor twee personen en twee fietsen per enkele reis.
Vereiste/ toegepaste verpakkingswijze fiets: Geen. De fietsen gaan in een groot bagageruim. De bepakking kan op de fiets blijven want er zijn geen fietsenrekken.
Fiets tevoren aangemeld?: Ja, zie ook hierboven. Als je een fiets meeneemt is reserveren verplicht. Wij reserveerden zit- en fietsplaatsen via de treinreiswinkel.
Ervaringen: Prima. De fietscoupé kun je niet vanaf buiten openmaken, hiervoor heb je de conducteur nodig, zowel bij in- als bij uitstappen. De ruimte van de hoofdconducteur grenst aan de coupé, dus hij is in principe altijd dichtbij. De instap vanaf het perron naar de coupé is behoorlijk hoog. Er zijn geen fietsenrekken in de coupé, dus de bagage kan op de fietsen blijven. In de trein is een bordbistro aanwezig. Onze zitplaatsen waren enkele coupés verder gereserveerd dan de coupé van de fietsen. De trein kan vanaf 3 maanden voor vertrek worden gereserveerd. Dit traject wordt 3 keer per dag gereden. Overstaptijd op München in beide richtingen zonder vertraging ruim een uur - dus voldoende.