Andere problemen met de down mat.
Bij mijn vandaag afgesloten Hanze tocht had ik na een dag of 3 al weer het probleem dat bij mij al 2x was voorgekomen: dons uit de ventielen.
Het blijkt dat het schuimrubber keerschotje binnenin ( moet het dons tegenhouden) losscheurt.
Dus dit is de derde!
Gebeurt altijd bij gebruik van de chairkit. Komt dus kennelijk teveel spanning op het geheel.
Via familie contact laten opnemen met de firma uit Woerden en die wilden van alles me wel toesturen, maar geen down mat meer, gaat bij mij kennelijk niet goed bij gebruik van de chair-kit.
Hamvraag: weet iemand precies hoe de constructie is van de Synmat?? Heb begrepen dat de kunststof vezels binnenin zitten vastgelijmd.
Dan zou er dus ook geen schuimrubber keerschotje inzitten dat kan losscheuren.
Met Synmat zou dit probleem niet meer kunnen???
Wie weet raad, want ik zweer bij de lig en zitkwaliteit van luchtbed. De isolatie hoeft niet eens zo groot te zijn als bij de down mat.
Ik heb me de rest van de tocht gered, door bij het leeg laten lopen de mat vlak voor het ventiel dicht te knijpen en zo voorzichtig lucht ( met af en toe een plukje dons) uit te laten lopen. Gedoe, het kostte me elke ochtend een kwartier om de mat leeg te krijgen.
Wie heeft goed advies??
Groet
Jans
PS Moet nog bellen met Z. maar Synmat staat niet in hun catalogus..............???
Bij mijn vandaag afgesloten Hanze tocht had ik na een dag of 3 al weer het probleem dat bij mij al 2x was voorgekomen: dons uit de ventielen.
Het blijkt dat het schuimrubber keerschotje binnenin ( moet het dons tegenhouden) losscheurt.
Dus dit is de derde!
Gebeurt altijd bij gebruik van de chairkit. Komt dus kennelijk teveel spanning op het geheel.
Via familie contact laten opnemen met de firma uit Woerden en die wilden van alles me wel toesturen, maar geen down mat meer, gaat bij mij kennelijk niet goed bij gebruik van de chair-kit.
Hamvraag: weet iemand precies hoe de constructie is van de Synmat?? Heb begrepen dat de kunststof vezels binnenin zitten vastgelijmd.
Dan zou er dus ook geen schuimrubber keerschotje inzitten dat kan losscheuren.
Met Synmat zou dit probleem niet meer kunnen???
Wie weet raad, want ik zweer bij de lig en zitkwaliteit van luchtbed. De isolatie hoeft niet eens zo groot te zijn als bij de down mat.
Ik heb me de rest van de tocht gered, door bij het leeg laten lopen de mat vlak voor het ventiel dicht te knijpen en zo voorzichtig lucht ( met af en toe een plukje dons) uit te laten lopen. Gedoe, het kostte me elke ochtend een kwartier om de mat leeg te krijgen.
Wie heeft goed advies??
Groet
Jans
PS Moet nog bellen met Z. maar Synmat staat niet in hun catalogus..............???