Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Buitenland trektocht 2009 - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

Buitenland trektocht 2009

Blanche,
Mooie film, ik krijg er helemaal zin in.

Jim,
Volgend jaar ben ik weer van de partij!
Hey die Blanche & Fred,

Mooi filmpske hebben jullie in elkaar gesleuteld. Goede sfeerschets van een heerlijk land. Buitenlandtocht 2010 staat bij mij ook al in de agenda 'geblocked'.

Wouter
Pathfinder_II schreef:Buitenlandtocht 2010 staat bij mij ook al in de agenda 'geblocked'.
Wanneer is die dan? En waar(heen)?
:lol:
Hoi Iris, druk op weg naar de 200 berichten ...

Ervan uitgaande dat Jim volgend jaar weer iets wil organiseren (we zijn het haast vanzelfsprekend gaan vinden) loop ik alvast vooruit. Waarschijnlijk ergens 2de week juni en waar we heen gaan doet er niet toe. Jim is gewoon een garantie voor een mooie en uitdagende tocht.

Wouter
Pathfinder_II schreef:Hey die Blanche & Fred,

Mooi filmpske hebben jullie in elkaar gesleuteld. Goede sfeerschets van een heerlijk land. Buitenlandtocht 2010 staat bij mij ook al in de agenda 'geblocked'.

Wouter
Inderdaad, leuk filmpje! Enne, mag ik als overgelopen vakantiefietser volgend jaar ook weer mee? :D Was één van m'n leukste reizen ooit!
Annetje schreef:Enne, mag ik als overgelopen vakantiefietser volgend jaar ook weer mee? :D Was één van m'n leukste reizen ooit!
Natuurlijk mag je weer mee, An !
Waar de buitenlandtocht volgend jaar naartoe gaat weet ik nog niet, wel ben ik van plan weer de 2e week van juni hiervoor te reserveren.

jim
Annetje schreef:We hebben erg veel geluk gehad!

http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... 062009_001
Ik ben blijkbaar ook net de overstromingen in Tsjechië ontsprongen: van 20 tot en met 23 juni van Praag naar Valtice gefietst langs Jim's prachtige route. Hartelijk dank Jim!

Daarna wilde ik een paar dagen bijkomen van het wat heuvelachtige parcours door via de wat vlakkere Limes route weer naar Nederland te fietsen. Door de hoge waterstand van de Donau mocht ik echter nog twee bergetappes door Oostenrijk rijden :).

Cornelis
cwg schreef:Van 20 tot en met 23 juni van Praag naar Valtice gefietst langs Jim's prachtige route.
Wauw Cornelis, dat is leuk om zo snel al deze route te doen, hij is echt heel mooi en soms avontuurlijk. Maar je gaat me toch niet vertellen dat je deze 5 loodzware etappes in 4 dagen hebt gepropt, hè. En dat met nog meer regen dan bij ons, petje af hoor. Laat eens weten op welke campings je hebt gestaan, ik ben benieuwd.

jim
jimvdberg schreef:
cwg schreef:Van 20 tot en met 23 juni van Praag naar Valtice gefietst langs Jim's prachtige route.
Wauw Cornelis, dat is leuk om zo snel al deze route te doen, hij is echt heel mooi en soms avontuurlijk. Maar je gaat me toch niet vertellen dat je deze 5 loodzware etappes in 4 dagen hebt gepropt, hè. En dat met nog meer regen dan bij ons, petje af hoor. Laat eens weten op welke campings je hebt gestaan, ik ben benieuwd.

jim
Het weer viel reuze mee. En als het soms wat te gortig werd heb ik af en toe een hotel gepakt. Ben ook niet zo'n toerist, ik ga meer voor het fietsen dan om de omgeving te verkennen :). Ik geloof dat jullie ook vaak zelf koken, dat doe ik niet en dat scheelt veel tijd en energie.

Overnachtingen

Dat stuk langs de Moldau was mij eerlijk gezegd een beetje te avontuurlijk. Smal fietspad is best OK, maar niet als 5 m lager een rivier stroomt, er wortels en rotsen uit het pad steken en ook veel struikgewas overhangt ;).
Pathfinder_II schreef:Hoi Iris, druk op weg naar de 200 berichten ...
Yippeeeeeeee :lol:
Maar straks als ik met vakantie ben, zal ik jullie met rust laten :oops: :wink: :D .
:lol:
cwg schreef:Dat stuk langs de Moldau was mij eerlijk gezegd een beetje te avontuurlijk. Smal fietspad is best OK, maar niet als 5 m lager een rivier stroomt, er wortels en rotsen uit het pad steken en ook veel struikgewas overhangt ;).
Nou Cornelis, het was inderdaad een prachtige route. Niet veel landen kunnen aan Tsjechië tippen als het ideale fietsland. Volop autoluwe weggetjes en fietspaden, net voldoende campings, maar daarnaast overal goedkope kamers, pensions, hotelletjes. Verder zijn er volop winkeltjes te vinden en eten in restaurantjes is nog steeds heel erg goedkoop.

seeya
jim