Ga even een heel andere kant op.
Gesteld dat ik dagelijks tussen Amsterdam en Haarlem (vlak traject, klinkertjes, ruw asfalt, glad asfalt, glas, modder, boerenbedrijf, tramrails, opbrekingen enz.) zou moeten pendelen dan werd mijn woonwerkfiets een singlespeed.
Bij Vittorio zou ik een ouderwets gelugd stalen frame met audaxgeometrie met spatbordoogjes maar zonder merkstickers laten maken dat geschikt zou zijn voor een snaaraandrijving. Dat doen ze daar nu ook. Het verzet zou ongeveer overeen moeten komen met het verzet dat ik nu gebruik: 46 x 18 met 175mm crancks. Liefst een pietsie kleiner.
Verder stevige 36 spaaks wielen met Marathon racers, racebocht, Brooks, accuverlichting, gewone velgremmen,
Voordelen:
Licht. Je fiets kan overal mee de trap op.
Geen onderhoud!
Zeer bedrijfszeker.
Beter voor de conditie dan een fiets met versnellingen.
Onopvallend.
Ondanks maatframe goedkoper.
Geen poenerige uitstraling
Nadeel:
Frameaanpassing voor de snaar.
niko
Gesteld dat ik dagelijks tussen Amsterdam en Haarlem (vlak traject, klinkertjes, ruw asfalt, glad asfalt, glas, modder, boerenbedrijf, tramrails, opbrekingen enz.) zou moeten pendelen dan werd mijn woonwerkfiets een singlespeed.
Bij Vittorio zou ik een ouderwets gelugd stalen frame met audaxgeometrie met spatbordoogjes maar zonder merkstickers laten maken dat geschikt zou zijn voor een snaaraandrijving. Dat doen ze daar nu ook. Het verzet zou ongeveer overeen moeten komen met het verzet dat ik nu gebruik: 46 x 18 met 175mm crancks. Liefst een pietsie kleiner.
Verder stevige 36 spaaks wielen met Marathon racers, racebocht, Brooks, accuverlichting, gewone velgremmen,
Voordelen:
Licht. Je fiets kan overal mee de trap op.
Geen onderhoud!
Zeer bedrijfszeker.
Beter voor de conditie dan een fiets met versnellingen.
Onopvallend.
Ondanks maatframe goedkoper.
Geen poenerige uitstraling
Nadeel:
Frameaanpassing voor de snaar.
niko