Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Midden Duitsland - Forum Wereldfietser

Midden Duitsland

Hoi, ik ben net terug van een fietsvakantie door midden Duitsland. Ruwweg ging de reis: Hengelo, Teutoburger Wald, Weser, Warburg, Edersee, Marburg, de Lahn gevolgd, Koblenz, Moezel, Nurburgring, Hohe Acht, Rurberg, Maastricht. Ongeveer 1100km in 13 dagen. Over een maand ga ik weer op fietsvakantie, dit was een opwarmertje. :twisted:

Wat ik zo even kwijt wil. Midden Duitsland is mooi, aanrader dus. Veel routes die goed zijn aangegeven. Er is ook veel onverhard. Het is niet vlak, behalve vlak langs de rivieren. De steden zijn ook mooi, er zijn veel kastelen en mooie gebouwen.

Ik moet mijn foto's nog plaatsen op mijn website. Weet iemand daar een handigheidje voor?

Toen ik de Hermansdenkmahl beklom ging mijn Brooks Conquest opeens een andere stand aannemen. Later zag ik dat het frame bijna door midden gebroken was. Ik heb de breuk verschoven naar de zadelpen en vast weten te zetten. Zo kon ik er nog 500km mee fietsen. :P
Wel even gelijk een reserve zadel gekocht die ik er gelukkig niet op hoefde te zetten.
Nu een nieuwe kopen, wordt waarschijnlijk een Brooks Flyer Special.

Hoogtepunten, de Lahn, Warburg en de vele terasjes met koffie en vlaai. :D

Zal de foto's plaatsen. :wink:

En hier de foto's:

http://www.warmenhuizen.com/fiets2009a/
Wat ik zo even kwijt wil. Midden Duitsland is mooi, aanrader dus. Veel routes die goed zijn aangegeven. Er is ook veel onverhard. Het is niet vlak, behalve vlak langs de rivieren. De steden zijn ook mooi, er zijn veel kastelen en mooie gebouwen
Duitsland is zeker mooi, ze hebben onderhand langs elke rivier ook wel een fietsroute bedacht. Ik ga er zeker vaker fietsen. Benieuwd naar je foto's.
Ja dit klinkt goed! Ik verheug me al op de koffie met Kuchen!
Ik wil ook graag naar Duitsland een fietstocht maken. Maar eigenlijk toch meer naar het zuiden. Heeft iemand daar nog tips? Duitsland is zo´n mooi land.
Ik verheug me op jullie tips!

Groetjes,
Mischien vind je hier wat aanvullende info:
http://www.fietsvakantielinks.nl/Landen ... sland.html
LeovanLierop schreef:En hier de foto's:
Leuke foto's; misschien nog leuker als je er bij zet waar ze gemaakt zijn 8) :wink:
Michael W schreef:
LeovanLierop schreef:En hier de foto's:
Leuke foto's; misschien nog leuker als je er bij zet waar ze gemaakt zijn 8) :wink:
als je op de foto klikt, staat het er meestal onder. :wink:
LeovanLierop schreef: als je op de foto klikt, staat het er meestal onder. :wink:
Ik zie het, mijn 21" beeldscherm is gewoon veel te klein :P

Muis bewegen over de foto geeft ook de tekst :wink:
Je kan je scherm groter maken door je Internet op volledig scherm te zetten, met de F11 toets. ;)

Nog een keer F11 zet het weer normaal.
LeovanLierop schreef:Je kan je scherm groter maken door je Internet op volledig scherm te zetten, met de F11 toets. ;)
Nog een keer F11 zet het weer normaal.
Klopt, maar dan nog past een foto van 1024x768 niet op een beeldscherm van 1024x768 vanwege die balk bovenin dat album (en nou niet gaan zeggen dat ik m'n beeldschermresolutie kan aanpassen naar 1152x864 of hoger, want dat weet ik zelf ook wel). :P

Maar er zitten leuke foto's bij, vooral die met droog weer :wink:
Er zat een echte regendag bij. Dat was van de edersee naar giessen. Gelukkig heb ik goretex regenjas en fietsbroek. Dus ik kon zonder probemen de hele dag door fietsen.

Ik vind het eigenlijk meer een probleem als het op de camping regent. En zeker als je s'ochtends vertrekt.
De vorige dag had ik bovenop mijn droge kleren een dikke krant gestopt met daar bovenop de nog natte kleren. Wat bleek toen ik aan kwam. De krant was loodzwaar geworden en de kleren waren nagenoeg droog. :D

Over die lege camping in Niederheim wil ik nog wat vertellen.

Het was die dag een beetje laat, ik was aan het sightseeing geweest en reed onderweg nog verkeerd ook. Om half acht s'avonds was ik in Niederheim, de enige plek in de buurt waar een camping moest zijn, maar niemand wist waar de camping was. Geen bordjes, niks.
Ik rij in de richting van waar hij moet wezen (boven op een berg natuurlijk). Kom ik bij een grill hutte aan, daar was ook niks. Wel was daar iemand die wist waar de camping was. Hij stapte in zijn auto, en ik moest hem volgen.
Aangekomen bij de camping blijkt hij leeg en gesloten te zijn. Hij zou wel effe iemand bellen om de boel open te doen.
Dus ik zet mijn tent op. Komt na een half uur een man op een trekker de boel open doen. Zo kon ik even lekker douchen terwijl hij het gras maaide. Na een uurtje ging hij de boel op slot doen en hoefde ik alleen maar 3,50 te betalen. Ik gaf hem 5 euro en zei dat hij de rest mocht houden.
En toen, ja toen was ik helemaal alleen op de camping! Ik vond het wel lachen. :lol:
LeovanLierop schreef: (...) Ik vond het wel lachen. :lol:
Ik vind die stoel die je meesleept wel lachen :wink: :o :) :D :lol: :lol: :lol: :P
In al z'n eenvoud zijn zulke ervaringen om te genieten, althans mijn bevindingen.