Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke video camera? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Welke video camera?

Pentax K-7 !
ottovds schreef:
jimvdberg schreef:
ottovds schreef:Kwaliteit van bijvoorbeeld de canon 500D ziet er echt wel goed uit.
Laat maar eens een voorbeeld zien, dan kunnen we goed vergelijken,
jim
Heb zelf de camera niet, maar ik ga uit van de volgende review:
http://www.dpreview.com/previews/canoneos500d/

even googlen en ik vind ook nog dit:
http://www.dpnotes.com/canon-t1i-500d-m ... p-samples/

De 500D kan met batterygrip (optioneel) trouwens ook op AA batterijen werken. Super handig als je met zon of SON wilt opladen.
Ja, deze DSLR's kunnen nu al video:

Pentax K7
Panasonic GH1
nikon D5000
nikon D90
Canon EOS 500D
Canon EOS 5DmII

En het lijst wordt elke week groter door nieuwe aankondigingen. Pentax K7 kan je net als Canon 5DmII en nikon D90 wel geen budget meer noemen.
jimvdberg schreef:
Reboli schreef:WB500 van samsung is ook een goede koop gebleken voor mij. Die is namelijk te laden via USB ;-)
en je kunt er heel mooi HD filmpjes mee opnemen.
Voorbeeldje graag,
jim
Gevonden ;-)
En ook op youtube 8)
Lekker compact :P
Reboli schreef:
jimvdberg schreef:
Reboli schreef:WB500 van samsung is ook een goede koop gebleken voor mij. Die is namelijk te laden via USB ;-)
en je kunt er heel mooi HD filmpjes mee opnemen.
Voorbeeldje graag,
jim
Gevonden ;-)
En ook op youtube 8)
Lekker compact :P
Dank je wel voor de info. Echter, ik zit eigenlijk te wachten op eigen praktijk-ervaringen, die zijn echt goud waard. Ik had dan ook al zo'n vermoeden, veel aanbevelingen hier zijn niet direct op eigen ervaringen gebaseerd, maar op recencies/testverslagen/filmpjes van anderen. Die kunnen we zelf natuurlijk ook volop op internet vinden. Het leuke van een forum is nu juist die persoonlijke eigen praktijk-ervaringen van ons zelf delen met de anderen. Die eigen ervaringen vormen een belangrijke aanvulling op wat je al op internet kunt vinden.
jim
jimvdberg schreef:
ottovds schreef:Kwaliteit van bijvoorbeeld de canon 500D ziet er echt wel goed uit.
Laat maar eens een voorbeeld zien, dan kunnen we goed vergelijken,
jim
Hier zijn de camera's in beeld ;-)
Afbeelding
Afbeelding
Formaat in voor mij een erg groot voordeel, zoniet, een voorwaarde... Ik reis al zwaar genoeg ;-)
ottovds schreef: Ondertussen spaar ik al het geld van mijn foto-verkoop voor een canon 5D mII ....
Goede keus! Prachtig ding, heb er nog niet mee gefilmd eerlijk gezegd.. :oops:
fietsjunks schreef:
ottovds schreef: Ondertussen spaar ik al het geld van mijn foto-verkoop voor een canon 5D mII ....
Het is denk ik vooral een goede keus als full-frame foto's en 1080p HD film belangrijk voor je zijn. De meningen zijn nogal verdeeld over het nut van deze 'beter dan pro' formaten. Ik verwacht niet dat mijn foto's op billboard formaat in bushokjes opgehangen worden of mijn films in bioscopen te zien zullen zijn. Ik persoonlijk denk dat er betere prijs, kwaliteit, gewicht en formaat verhoudingen verkrijgbaar zijn voor fietsreizen. Mijn keuze: Pentax K-7 met weather resistant 18-55 en 50-200 kit lenzen en DA limited 15,21,40 en 70mm "pancake" primes. 1750 gram all-in, compact, weerbestendig en een hele rits aan instel mogelijkheden.
rtk schreef:
fietsjunks schreef:
Het is denk ik vooral een goede keus als full-frame foto's en 1080p HD film belangrijk voor je zijn. De meningen zijn nogal verdeeld over het nut van deze 'beter dan pro' formaten. Ik verwacht niet dat mijn foto's op billboard formaat in bushokjes opgehangen worden of mijn films in bioscopen te zien zullen zijn. Ik persoonlijk denk dat er betere prijs, kwaliteit, gewicht en formaat verhoudingen verkrijgbaar zijn voor fietsreizen. Mijn keuze: Pentax K-7 met weather resistant 18-55 en 50-200 kit lenzen en DA limited 15,21,40 en 70mm "pancake" primes. 1750 gram all-in, compact, weerbestendig en een hele rits aan instel mogelijkheden.
Bij mij is dat net wel zo, ik heb al klanten gehad die afgesprongen zijn omdat ze met minder als 16 Megapixel niet content waren :(

Ja, gewicht, daarbij let ik enkel op om te besparen bij mijn kampeergerief. Zo sleep ik ook nog een statief van 3kg mee... Zou wel lichter kunnen, maar een carbon Gitzo kost al snel zo rond de 700euro :?