Additionally, paste this code immediately after the opening tag: GPS/ type coördinaten instellen? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

GPS/ type coördinaten instellen?

oke, verstuurd.
Bedankt!!
Waarom schakelen we niet helemaal over op nederlandse grid....lekker makkelijk
Frank schreef:Blanche,

ik heb alle Nederlandse Natuurcampings in POI-formaat, het was een avondje knippen en plakken. Deze lijst met POI's kun je met een speciaal programma van Garmin in je GPS zetten. Zal ik de campings naar je mailen?

M.vr.gr.
Frank
Frank,

Heb ik ook wel belangstelling voor. Zou je ze mij ook willen mailen?
Hallo Hans (en andere geïnteresseerden),

het bestand is te downloaden hier

Frank
Blanche schreef:Bedankt!!
Waarom schakelen we niet helemaal over op nederlandse grid....lekker makkelijk
Hoi Blanche,
De reden is dat de aarde niet overal even "rond" is en omdat elk land haar eigen projectiemethode heeft om een "ronde" bol op een platte twee dimensionele kaart weer te geven. Mocht je echt interesse hebben in dit onderwerp dan moet je Lisette even aanschieten. Zij heeft Geodesie gestudeerd en weet alles van dit onderwerp. Neem wel een flinke fles wijn mee voor bij het kampvuur want het is taaie kost :lol:
Groet,
Marco
Frank schreef:Hallo Hans (en andere geïnteresseerden),

het bestand is te downloaden hier

Frank
Dank je! :)

Heb je hem ook in mapsource of gpx formaat? Of is er een handige truuk om deze excel file naar mapsource te converteren?
Ok die coördinaten met de Nederlandse driehoeksmeting invoeren was appeltje eitje. Echter Hoe bepaal je welke WGS84 optie je moet kiezen in mapsource van de drie mogelijkheden. Bovendien welke tekens moet je nu weglaten en welke niet?
En welke grid kies je daar dan weer bij? Het overkomt me vaak dat ik dan de opgegeven coördinaten niet helemaal overeen komen met de drie opties in masource.

Of moet ik voor een antwoord met Lisette en een fles wijn om het kampvuur? Ook niet slecht....maar of het college dan blijft hangen :wink:
Blanche schreef:Bedankt!!
Waarom schakelen we niet helemaal over op nederlandse grid....lekker makkelijk
Voor het satteliettijdperk hadden kaarten een grotere militaire betekenis. In de Amerikaanse burgeroorlog werder er kaarten gemaakt waabij de Noord-Zuid oriëntatie werd omgekeerd. Als zo'n kaart in handen van de vijand viel werd hij hierdoor in verwarring gebracht.
Hoi Hans,
HansvanderVeeke schreef:Heb je hem ook in mapsource of gpx formaat? Of is er een handige truuk om deze excel file naar mapsource te converteren?
Ik heb even gezocht met google en een programma gevonden waarmee ik ze kon converteren. Ik heb het gdb-bestand toegevoegd aan het download bestand van bovenstaande link.

Persoonlijk heb ik ze liever als POI in de GPS, in mijn GPS komen ze dan in een apart menu. Als ik bijv. knooppunten als waypoints geladen heb en ik zou de campings ook als waypoints hebben, dan zou ik flink moeten scrollen om ze te vinden.

Groetjes,
Frank

btw ik heb deze discussie verplaatst.
Frank schreef:Ik heb het gdb-bestand toegevoegd aan het download bestand van bovenstaande link.

Persoonlijk heb ik ze liever als POI in de GPS, in mijn GPS komen ze dan in een apart menu. Als ik bijv. knooppunten als waypoints geladen heb en ik zou de campings ook als waypoints hebben, dan zou ik flink moeten scrollen om ze te vinden.

Groetjes,
Frank

btw ik heb deze discussie verplaatst.
Frank,

Super! Bedankt. Ik kan ze nu gewoon in Mapsource inlezen.

Ik heb even zitten kijken maar op mijn Garmin GPSMAP 60Cx kan ik niet vinden hoe ik ze anders dan waypoints in kan voeren. Er zijn wel POI's in Mapsource maar die worden erbij geleverd in de kaarten.
Nu kan ik gaan googlen om hier de oplossing voor te vinden, maar misschien zeg jij zo van 'dat kan zus-en-zo'.
Je eigen POI's op je GPS zetten gaat met een programma van Garmin
http://www8.garmin.com/support/collecti ... 9-99999-12
meer informatie over hoe e.a. werkt is hier te vinden:
http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=11974
Frank schreef:Je eigen POI's op je GPS zetten gaat met een programma van Garmin
http://www8.garmin.com/support/collecti ... 9-99999-12
meer informatie over hoe e.a. werkt is hier te vinden:
http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=11974
Dank je wel.
Hallo Hans,

graag gedaan, zie het maar als wederdienst voor de track van Rondje Rivieren, die ik een paar maanden geleden van je site heb gedownload en gefietst heb. :)

Groetjes,
Frank
Frank schreef: Ik heb even gezocht met google en een programma gevonden waarmee ik ze kon converteren. Ik heb het gdb-bestand toegevoegd aan het download bestand van bovenstaande link.
Frank,

Je hebt een wereld voor me geopend. Stom dat ik me hier niet eerder in verdiept heb maar ik associeerde het meer met flitspalen enzo en daar heb ik weinig mee want ik fiets liever en ik rij zelden te hard.

Maar ik vond een schat aan informatie bij de poiloader. Onder andere alle campings in Finland waar ik binnenkort ga fietsen.
Nu blijkt, na zoeken, dat je de pois niet in Mapsource kunt zien (known bug of featere), dus ik wil ze converteren naar waypoints zodat ik kan zien of ze langs mijn geplande route liggen.

Welk programma gebruik jij daarvoor?
Hallo Hans,
HansvanderVeeke schreef:Maar ik vond een schat aan informatie bij de poiloader. Onder andere alle campings in Finland waar ik binnenkort ga fietsen.
Nu blijkt, na zoeken, dat je de pois niet in Mapsource kunt zien (known bug of featere), dus ik wil ze converteren naar waypoints zodat ik kan zien of ze langs mijn geplande route liggen.

Welk programma gebruik jij daarvoor?
Het programma dat ik van morgen gebruikt heb is te downloaden:
http://www.masterclass.com/gpxtopoi/gpx ... nload.html

Groetjes,
Frank
Bedankt.

Ik heb het programma geprobeerd, maar hij valt eruit met een runtime error 5. Ga even verder op zoek.

... en heb een online versie gevonden op http://garmin.gps-data-team.com/poi_manager.php


Hans

p.s.
Wat vond je van het Rondje Rivieren?
Hallo Hans,
HansvanderVeeke schreef: p.s.
Wat vond je van het Rondje Rivieren?
Ik vond het wel een aardig rondje, helaas was het weer wat minder en reed ik twee ochtenden in de mist. Misschien dat ik het volgend jaar nog een keer ga doen (zonder bordjes?).

Gr.
Frank
Frank schreef:Hallo Hans,
HansvanderVeeke schreef: p.s.
Wat vond je van het Rondje Rivieren?
Ik vond het wel een aardig rondje, helaas was het weer wat minder en reed ik twee ochtenden in de mist. Misschien dat ik het volgend jaar nog een keer ga doen (zonder bordjes?).

Gr.
Frank
Ze zeggen dat hij dan (per 2010) opgeheven is. Reden waarom is me onduidelijk want het is een mooi rondje.
Maar met de track kom je er ook wel :-)