Additionally, paste this code immediately after the opening tag: rubytec omnitowel - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

rubytec omnitowel

Iets van 145 gram, dat wil zeggen het dubbele van de maat 90x40. En ik zou de nieuwe kleur donker grijsblauw kiezen in plaats van bijvoorbeeld dat menthol. Die lichte kleuren worden nooit meer helemaal schoon.
Wim
Blanche schreef:Ik denk dat ik eens voor de rubytec 120 bij 60 ga. Iemand een idee wat die wegen?
Nat of droog...??? Voordat je je echt druk gaat maken over het gewicht van een handdoekje (ik neem er meestal 2 mee, 1 groene Xenos en zo'n blauwe microvezeldoek uit de supermarkt, 1 voor mezelf en 1 voor de rest van de spullen...) denk eens aan het volgende:
Wat is het gewicht van je tent droog, en wat weegt'ie als je hem 's morgens vochtig of erger, kleddernat in de regen inpakt...? Of.. neem je je bidons én petfles vol mee? Ook als er iedere 10 of 15 km. water voorhanden is of denk je dan: een halve liter is genoeg?
Wat voor mij telt bij een handdoek: droogt'ie? Dat graag voor een normale prijs. Er hoeft niet eens een merklabel aan te hangen... weegt alleen maar meer :wink:
Ook al een inventarisatie gemaakt van te besparen lichaamsgewicht?..... :D
Roald schreef:Ook al een inventarisatie gemaakt van te besparen lichaamsgewicht?..... :D
Nou?
:lol: :lol:
Ernst. schreef:
Wim schreef:Zijn er in de categorie theedoeken ook slimme oplossingen?
Wim
(...). Wat ik wel een beetje mistte was afwasmiddel.
Vraag 1: afwas gewoon laten uitlekken/drogen in de wind/zon (ik ben niet voor niets een mooi-weer-kampeerder :oops: 8) ).
Vraag 2: shampoo werkt ook heel goed, maar voor langere vakanties neem ik altijd een klein flesje* extra geconcentreerd afwasmiddel mee, want of je nou het een of het ander meeneemt, meenemen moet je het toch :wink:
* zo'n klein plastic voorraadbusje of zoiets, ik heb er een met een spuitdopje.

:lol:
over die theedoek, hier is een van onze tip-of-the-months:

September 2008: the everyday cotton tea-towel for multiple uses
Okay, you are thinking, what do you need a tea-towel for with all that microfibre out there these days?
Well actually, some things are just good the old fashioned way and our cotton tea-towel, a seasoned 6 years old when we left, has remained strong throughout its further 2 year bashing on the road.

So, we use it roadside as a picnic cloth, for making sandwiches on or just plain sitting on. It hangs almost permanently from a bungi cord on the back of my bike so it's always accessible and this is how it usually dries as well. Also, when preparing pasta or rice, we cook it halfway through and then wrap the saucepan in the towel for the other half of the cooking (soaking) process and while we get the sauce ready. It keeps the pot piping hot. And then at the end of the day, it works well for drying your dishes as well.

Dus Hema theedoek! :D
Oh en wij gebruiken de normale Rubytec handdoeken ook en al wel een jaar of zes denk ik. Ze slijten maar niet, maar drogen des te sneller 8)