Afgelopen jaar hebben we een halfjaar gefietst door Zuid-Amerika. Dit is erg goed bevallen. We zijn nu de mogelijkheden aan het onderzoeken wanneer we weer een half jaartje op de fiets kunnen springen.
Er lijkt voor ons misschien wel een mogelijkheid aan te komen vanaf feb 2010 tot augustus 2010.
Twee jaar geleden zijn we vanaf Nederland naar Istanbul gefietst en het kleine stukje door Turkije vonden we toen al geweldig. In Istanbul wilden we niets liever dan verder..... Nu is het idee om vanuit Istanbul oostwaarts te trekken.
Na deze wat lange inleiding nu dan de vragen vooral klimaat technisch (we hebben wel ervaring met kou in Bolivia, slapen in tentje met -20)
Er lijkt voor ons misschien wel een mogelijkheid aan te komen vanaf feb 2010 tot augustus 2010.
Twee jaar geleden zijn we vanaf Nederland naar Istanbul gefietst en het kleine stukje door Turkije vonden we toen al geweldig. In Istanbul wilden we niets liever dan verder..... Nu is het idee om vanuit Istanbul oostwaarts te trekken.
Na deze wat lange inleiding nu dan de vragen vooral klimaat technisch (we hebben wel ervaring met kou in Bolivia, slapen in tentje met -20)
- Als we in februari starten in Istanbul begrijp ik dat het nog koud is, maar is het wel te doen? Mensen ervaring met Turkije in februari? Eventueel kan ik me voorstellen dat het rond de Zwarte Zee minder koud gaat worden dan door het binnenland? Of is misschien het zuiden van Turkije juist beter?
- Als ik naar de weergrafieken kijk voor Iran, zal dat vanaf half maart eigenlijk wel prima moeten zijn? Iemand daar ervaring in deze periode?
- Dan willen we door de Centraal-Aziatische landen richting China. Is dat in April/Mei te doen?
- Als ik een globale planning maak zitten we feb en half maart in Turkije, dan een maand in Iran en twee maanden in centraal Azië. Klinkt dit reeel?
- We hebben dan nog zo'n twee maanden over, als Tibet nog dicht is, zijn er leuke alternatieven vanaf Kashar? Of met de trein verder China in?