Ik ben een vroege vogel...meestal een van de eerste die uit z'n tentje kruipt op een camping. Na het sanitaire gebeuren (de douche blijft lang koud, das weer een nadeel als je de eerste bent) maak ik de tijd voor een goed ontbijt. Een bannock.
Een bannock? Kijk hier maar http://www.youtube.com/watch?v=7AXYqy5zFLE
Geweldig om te doen en het ligt als een plaat beton in je buik. Lekker vers gebakken brood met een notenmix erdoor. Alstie ligt af te koelen meteen water op de brander voor koffie. Deze combi is voor mij voldoende om te starten.
Onderweg een bakkertje aanschieten voor een puddingbroodje of vanille-cakeje's. Op de een of andere manier kan ik vreselijk goed fietsen met vanille in m'n lijf. Altijd een paar pakjes vanille-cakie's in mijn tas.
Als ik ergens verblijf waar het eigenlijk niet mag, wil je zo snel mogelijk weg. Dan is ff een snelle jelle met wat cakie's genoeg om op te stappen. Eerst komende bankje is wel voor mij want dan wil ik KOFFIE.
Voor de middag het restant van de bannock, want die ik bak krijg ik s'morgens niet op, samen met een bamisoepie. Ik drink erbij wat er in mijn bidon zit, en dat is meestal water met vitamine-B bruistabletten.
Zal voor een ieder verschillend zijn denk ik.