Additionally, paste this code immediately after the opening tag: AllesBrander mee in het vliegtuig (canada) - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

AllesBrander mee in het vliegtuig (canada)

Ik wil hier toch nog even op terug komen, want als ik al die verhalen zo lees, dan hebben een hele hoop mensen hier een heleboel problemen mee gehad? Of is dit allemaal van horen zeggen?
Wij hebben nu een aantal malen achter elkaar gevlogen en hebben er nooit aan gedacht om voorzorgsmaatregelen te nemen tegen, ja tegen wat eigenlijk? Mag je geen brander meenemen? En geen fles? Waar staat dat?

Dit zegt bv. de KLM:
Voorwerpen en zaken die bij transport door de lucht een gevaar kunnen vormen voor het luchtvaartuig, of de personen en bezittingen aan boord. Deze zaken omvatten onder meer asbest, explosieven, drukgassen en/of spuitbussen, oxiderende, radioactieve of magnetiserende materialen, licht ontvlambare materialen, giftige of irriterende stoffen en alle andere zaken die bij transport door de lucht een aanzienlijk risico voor de gezondheid, veiligheid of bezittingen kunnen vormen.

Dat kan het dus niet zijn, want een brander levert geen gevaar op volgens mij (is nl. gewoon een kooktoestel). En een lege brander-fles is net zo onschuldig als een lege bidon!

Dus mijn vraag is, waar komen die (Indianen) verhalen vandaan?
Groetjes,
Ali :D
sonali schreef: Dus mijn vraag is, waar komen die (Indianen) verhalen vandaan?
Groetjes,
Ali :D
Hier:
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =13&t=5992
en
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =10&t=6635
zijn branders in beslag genomen :(
Iedereen gewoon de IATA regels onder de arm mee naar het vliegveld, dan kan je niets gebeuren:

Camping stoves and fuel containers that have contained a flammable liquid fuel, may be carried provided the fuel tank of the camping stove and/or fuel container has been completely drained of all liquid fuel and action has been taken to nullify the danger. (permitted as checked baggage)

Kijk maar eens op dit IATA-pdfje.

Komt van deze pagina

Groetjes,
Aaldrik 8)
sonali schreef:. En een lege brander-fles is net zo onschuldig als een lege bidon!

Moet je voor de grap eens aan een 'lege benzinetank' gaan lassen :D

Quantas is trouwens aardig intelligent, misschien dat ze niet de enige zijn

Camping stoves and fuel containers that have contained a flammable liquid fuel

With the approval of the operator, as checked baggage only, camping stoves and fuel containers for camping stoves that have contained a flammable liquid fuel may be carried provided the fuel tank of the camping stove, and/or fuel container has been completely drained of all liquid fuel and action has been taken to nullify the danger

To nullify the danger, the empty fuel tank and/or container must be allowed to drain for at least 1 hour, the fuel tank and/or container must then be left uncapped for a minimum of 6 hours to allow any residual fuel to evaporate. Alternative methods, such as adding cooking oil to the fuel tank and/or container to elevate the flash point of any residual liquid above the flash point of flammable liquid and then emptying the fuel tank and/or container, are equally acceptable. The fuel tank, and/or container must then have the cap securely fastened and be wrapped in an absorbent material such as paper towel and placed in a polyethylene or equivalent bag. The top of the bag must then be sealed or gathered and closed.
m-gineering schreef: Moet je voor de grap eens aan een 'lege benzinetank' gaan lassen :D
nooit over nagedacht dat te doen in een vliegtuig :wink:
sonali schreef:
m-gineering schreef: Moet je voor de grap eens aan een 'lege benzinetank' gaan lassen :D
nooit over nagedacht dat te doen in een vliegtuig :wink:
Zolang het maar niet bij mij in de buurt is .......8)
sonali schreef:Iedereen gewoon de IATA regels onder de arm mee naar het vliegveld, dan kan je niets gebeuren:Camping stoves and fuel containers that have contained a flammable liquid fuel, may be carried provided the fuel tank of the camping stove and/or fuel container has been completely drained of all liquid fuel and action has been taken to nullify the danger. (permitted as checked baggage)Kijk maar eens op dit IATA-pdfje.
Komt van deze pagina Groetjes, Aaldrik 8)
Dat is een handige tip Aaldrik, Thanxs! (komen jullie nog welles uit dat internetcafe om te fietsen :lol: )
Voortaan gewapend mét schriftelijke reserveringsbevestiging voor mijn fiets én de IATA regels rondom benzinebranders het vliegtuig in. Laat ze dan maar es wat zeggen :wink: De pest is wel dat ruim bagage wordt nagekeken waar jij niet bij bent. Laten we hopen dat het inderdaad Indianenverhalen zijn en mijn ervaringen als pas benzinebrandergebruiker anders zijn. :wink: Ik ga hem in ieder geval in delen opbergen op verschillende plaatsen (aan mijn fiets en in mijn ruim bagage.

Iedereen bedankt voor het delen van de ervaringen!
Nu nog uitzoeken waar we dan heen vliegen: Canada of Georgië/Armenië 8)

Blanche
Zelfs een blikje met drukinkt dat ik in Massachusetts heb gekregen en vanuit Boston Logan Airport in het bagagerek boven de passagierstoelen aan boord van een TWA Boeing 707 heb vervoerd, is tijdens een tussenlanding op London Heathrow in beslag genomen.... :(
Blanche schreef:
sonali schreef:Iedereen gewoon de IATA regels onder de arm mee naar het vliegveld, dan kan je niets gebeuren
De pest is wel dat ruim bagage wordt nagekeken waar jij niet bij bent.
Bijsluiten in je bagage met grote rooie letters:"IATA regulations for luggage personnel" en dan de regels omtrent je brander arceren ;)
Nu maar hopen dat ze (engels) kunnen lezen :roll:
Even de voorwaarden opgezocht... Ik zocht eigenlijk een klachten lijn (voor de zekerheid) ;)
Onder "Gasoline-powered equipment"
aircanada schreef: Exception: Camping stoves. Air Canada accepts new camping stoves as checked baggage if they are unopened and in the original packaging. A used stove is allowed as checked baggage only if the fuel tank is detached or removed.
Toch ook maar de voorwaarden bijplakken? :?
Reboli schreef:Even de voorwaarden opgezocht... Ik zocht eigenlijk een klachten lijn (voor de zekerheid) ;)
Onder "Gasoline-powered equipment"
aircanada schreef: Exception: Camping stoves. Air Canada accepts new camping stoves as checked baggage if they are unopened and in the original packaging. A used stove is allowed as checked baggage only if the fuel tank is detached or removed.
Toch ook maar de voorwaarden bijplakken? :?
Wordt een heel boekwerk zo :lol: