Ik moet whave gelijk geven. Ook ik kocht een Rohlof-Magura combinatie puur voor woon-werkverkeer en ik voel dit niet als overkill en luxe, maar degelijkheid, betrouwbaarheid en duurzaamheid. Dat zijn toch dingen die je mag verwachten als je dagelijks een uurtje of meer op je fiets zit en boven de 6000km/jaar komt. Ik heb zelf geen auto dus ik maalde niet om de prijs (maar dat is natuurlijk heel persoonlijk). Ik woon in het bijna vlakke Vlaanderen maar dankzij wat bruggen kom ik algauw aan een 75 hoogtemetertjes per dag. Dan vindt ik de range van 6-12 heel nuttig op de Rohloff. Daarbij is relief niet het enige wat telt. Hou in het woon-werkverkeer ook rekening met talrijke verkeerslichten, uitwijkende weggebruikers, stormwind mee en tegen, regen, sneeuw, ijzel...en dan komt een grote reeks razendsnel schakelbare versnellingen, verdeeld in kleine stapjes, algauw van pas. Is dat luxe? Voor sommigen misschien wel...maar ik wil het niet meer missen. Voor mij (persoonlijk) is een auto luxe.
Bottom-line: als je ziet wat voor exuberante bedragen worden uitgegeven aan gemotoriseerd vervoer (om het woord auto niet te noemen), dan is de prijs van een Rohloff (en andere zeer degelijke fietscomponenten) lachwekkend laag. Als het fietsen je nauw aan het hart ligt: ga dan voor hetgeen je belangrijk vindt!
En vergeet er vooral niet van te genieten!
Bottom-line: als je ziet wat voor exuberante bedragen worden uitgegeven aan gemotoriseerd vervoer (om het woord auto niet te noemen), dan is de prijs van een Rohloff (en andere zeer degelijke fietscomponenten) lachwekkend laag. Als het fietsen je nauw aan het hart ligt: ga dan voor hetgeen je belangrijk vindt!
En vergeet er vooral niet van te genieten!