Additionally, paste this code immediately after the opening tag: montagestandaard? - Forum Wereldfietser

montagestandaard?

Wie heeft ervaringen met een montagestandaard?

Wij hebben een Santos Travelmaster 2.8 cromo 65cm en een Gazelle Fuente Trekking.
Charles schreef:Wie heeft ervaringen met een montagestandaard?

Wij hebben een Santos Travelmaster 2.8 cromo 65cm en een Gazelle Fuente Trekking.

simpelste is twee haken aan het plafond, met touwtjes of haken (pas dan op voor je ogen) Prima voor remmen of derailleurs, niet handig bij balhoofd of als je kracht zet

de andere stijl is een poot met klem, bij voorkeur klem je niet op een buis maar om de zadelpen, dus dit werkt niet bij hele kleine fietsjes of aero pennen
Voordeel, je kunt de fiets op de kop zetten, je kunt overal bij (poetsen), je kunt prima aan de remmen of derailleurs werken, maar voor veel kracht zijn ze toch wat wiebelig. Aan een kant zit de poot in de weg
Standers met een V-poot vallen makkelijker om dan die meteen K.

Mechaniekers bij wielerkoersen hebben vaak een standaard waarbij je altijd eerst het voorwiel moet verwijderen om de vork te kunnen klemmen. De anders steun zit net achter het bracket. Een draaibare variant is makkelijk bij het fietsenwassen. Er zijn ook 4 poots modellen (bankje) waar je omheen kunt lopen. Die zijn het meest stabiel om brackets ed te verwijderen
Ik heb ervaring met onderstaande montagestandaard.
Het prettige is dat je dan gemakkelijk in de tuin je fiets kunt schoonmaken. Dat is ook handig omdat je dan met de tuinslang de fiets kunt afspoelen.

Afbeelding

Als ik de fiets schoonmaak klem ik hem niet in de standaard maar laat ik de fiets op het zadel rusten. Klusjes waarbij je echt veel kracht moet zetten doe ik meestal met de fiets op de grond.

Afbeelding
Zie ook deze discussie.
Uiteindelijk heb ik deze gekocht en hij bevalt best goed. Nadeel is dat de bidonhouder aan de onderkant van de schuine buis er eerst af moet en dat je even moet opletten dat de kabels netjes door het gootje lopen als je derailleurs gaat afstellen. Verder prima ding, dat makkelijk opvouwt tot een plat pakket.
m-gineering schreef:

simpelste is twee haken aan het plafond, met touwtjes of haken (pas dan op voor je ogen) Prima voor remmen of derailleurs, niet handig bij balhoofd of als je kracht zet
Dit doorwrochte systeem heb ik ook, maar ik moet altijd uitkijken dat de haken niet tegen mijn voorhoofd aankomen. Ze zijn flink hard kan ik je zeggen.

Zo'n standaard lijkt me eerlijk gezegd handiger. 's Winters werk ik graag binnen aan de fiets (nee, niet het oliën), niet zijnde de schuur. Dan zou zo'n standaard een uitkomst zijn. 's Zomers werk ik graag op het terras.

Een andere oplossing kan zijn een fietstakel met catrol, zoals deze:

http://www.halfords.nl/NL/Fiets/Catalog ... tId=703503

Ik heb gekozen voor een standaard op 3 poten omdat een driepoot onmogelijk kan wiebelen. Ben tevreden met mijn ParkTool PCS10, stevig en functioneel. Het inhaken van de fiets is een slag, je tilt de fiets met één hand in de houder terwijl je met de andere hand de klem sluit.
In Engeland is hij veel minder duur, bijvoorbeeld hier: http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=12702.

Frank
frank bueters schreef:

Ik heb gekozen voor een standaard op 3 poten omdat een driepoot onmogelijk kan wiebelen. Ben tevreden met mijn ParkTool PCS10, stevig en functioneel. Het inhaken van de fiets is een slag, je tilt de fiets met één hand in de houder terwijl je met de andere hand de klem sluit.
In Engeland is hij veel minder duur, bijvoorbeeld hier: http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=12702.

Frank
In de VS is parktools vast nog veel goedkoper, maar hou dan rekening met inklaring (eis verzending per USPC, koeriers hanteren fantasieprijzen) invoerrechten (6%?) en daarover nog BTW.
Ik heb al een tijdje veel plezier van het volgende setje:

http://www.roseversand.de/output/contro ... ail2=12165

Alles in één koop; gereedschap en standaard
In de VS is parktools vast nog veel goedkoper, maar hou dan rekening met inklaring (eis verzending per USPC, koeriers hanteren fantasieprijzen) invoerrechten (6%?) en daarover nog BTW.
Goederen uit een niet EU land, besteld over internet of bij een postorderbedrijf, met een waarde van maximaal 150 euro kunnen sinds december vrij worden ingevoerd. Omzetbelasting blijft zoals het was.

Maar met dit soort betrekkelijk kleine bedragen denk ik dat je toch makkelijker en sneller in de EU koopt. Ik kocht eens een tent in de VS die maar onderweg bleef. Toen ik ging informeren bleek hij al weken opgezet in de douaneloods te staan, men vermoede smokkelwaar of zoiets onwaarschijnlijks.

Groet, Frank