De oxford rainbow is geen echte reisfiets, en ook geen trekkingfiets, eigenlijk wilt hij vanalles zijn, en is dus helemaal niks.
Hij fietst wel goed, maar mijn versie had een vlinderstuur, wat ik vreselijk vind, al zullen er wel goede vlindersturen zijn. Verder is de geveerde zadelpen in feite een wiebelpen. Die je nooit goed vast krijgt.
De goede dingen aan de fiets zijn de wielen, het kader was ook niets op aan te merken, de remmen zijn ook goed.
Voor de prijs krijg je veel fiets, maar de zadelpen en het vlinderstuur, zijn te veel van het goede. Verder zit er een voorvering op die je niet wilt als je dikkere banden plaatst.
Ik zou nooit meer zo'n fiets kopen, maar heb er nu een andere zadelpen, zadel en stuur op. En dan heb je in feite een goede fiets, maar geen vakantiefiets.
Al lukt het wel, maar persoonlijk ben ik nogal stevig gebouwd, en weeg ergens om en nabij 95 kg, plus de bagage, en dat houdt wel, maar je kiest niet steeds het pad dat je wil, omdat je ergens vreest voor de wielen, zeker in combinatie met de te dunne 38mm banden. Er is wel plaats voor andere banden, denk ik, maar als je dan al die kosten begint te maken, koop je de verkeerde fiets.
Groeten,
Willem