Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Avaghon Tandem - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Avaghon Tandem

Marten schreef:
Wij gebruiken (met derailleur) *alles* van 48/11 tot 22/34
Kan me niet voorstellen dat je b.v. 48/34 of 22/11 gebruikt, komt de ketting wel heel erg scheef te liggen.

whave schreef:Marten schreef:
Wij gebruiken (met derailleur) *alles* van 48/11 tot 22/34
Kan me niet voorstellen dat je b.v. 48/34 of 22/11 gebruikt, komt de ketting wel heel erg scheef te liggen.
Wees gerust. Marten bedoelt dat niet :D
Leon

Het is waar dat je bij een tandem een groter bereik nodig hebt: klimmer gaat moeizamer, en op een mooi vlak stuk gaat het sneller. Dat is dus bij een Rohloff naaf een tikje moeilijker. Onze derailleur tandem had een normaal mtb bereik, vergelijkbaar met een Rohloff naaf. Dat was genoeg om goed mee te klimmen, maar bij een afdaling moest je sneller dan je misschien zou willen de beentjes stil houden. Ik vond dat niet zo erg. Het zou me er nooit van weerhouden voor een Rohloff naaf te kiezen, en ik vond het zo onbelangrijk dat ik althans nooit voor zoiets inelegants als een voorderailleur zou kiezen.
Wim

in het geval dat je te weinig hebt aan de 14 van rohloff zou je ook een oplossing als die van schlumpf of de neue van Sram (hammersmid) kunnen gebruiken, heb je intern in je crancks de keuze tussen 2 vertragingen, erg elegante oplossing.

Bas

Re:

B@se schreef:.....een oplossing als die van schlumpf of de neue van Sram (hammersmid) kunnen gebruiken, heb je intern in je crancks de keuze tussen 2 vertragingen, erg elegante oplossing.

Bas
Dat zijn wel mooie oplossingen, zijn er al praktijkervaringen mee? B.v. schakelen met de zijkant van je hak?
@janwillem89

even terug naar je vraag:

Wij hebben ervaring met de Avaghon tandem 64-50 in de volgende uitvoering: Rohloff, HS33, 28 inch en voor en achter 32 spaaks.

En: we zijn er erg tevreden over!

kass (en mevrouw kass)
kass schreef:@janwillem89

even terug naar je vraag:

Wij hebben ervaring met de Avaghon tandem 64-50 in de volgende uitvoering: Rohloff, HS33, 28 inch en voor en achter 32 spaaks.

En: we zijn er erg tevreden over!

kass (en mevrouw kass)
Allemachtig: een 64/50, da's een hele fikse maat! Gewoon nieuwsgierig: wat is de binnenbeenlengte van de voorrijder? En wellicht zien we die tandem volgend jaar een keer op een tandemtocht? De agenda staat HIER (moet nog gevuld worden met tochten in 2009).
Hoi Marten,

Mijn bbl is ongeveer 98 cm.
Al mijn fietsen zijn 63/64 cm of 22 inch.
De fietsenmaker geloofde het pas nadat hij me opgemeten had.
Dit confectieframe past ons beiden uitstekend.

groeten,

Casper
kass schreef:Hoi Marten,

Mijn bbl is ongeveer 98 cm.
Al mijn fietsen zijn 63/64 cm of 22 inch.
De fietsenmaker geloofde het pas nadat hij me opgemeten had.
Dit confectieframe past ons beiden uitstekend.

groeten,

Casper
Kijk, met zo´n enorme bbl (98 cm is écht veel!) heb je zo'n groot frame wel nodig. En mooi om te lezen dat het frame jullie beiden goed past.

Goed van Avaghon dat ze zo'n grote-mensenframe gewoon laten maken. Dat is het voordeel van een kleine producent: die kan zich veel meer richten op regionale verschillen. Een Product Manager van Cannondale heeft mij al eens uitgelegd dat de langste mensen wonen in Nederland, Noord-Duitsland en zuidelijk Scandinavië. Het bleek voor Cannondale bij zulke kleine aantallen potentiële klanten niet interessant meer om hun Mountain Tandem (nu: Touring Tandem) nog in bijpassende framehoogtes te leveren. Dat stukje tandemmarkt laten ze graag over aan merken zoals Santos en nu Avaghon.
@Marten:

Grappig: je noemt de drie merken op waaruit wij onze keuze gemaakt hebben.

Verder ben ik nu wel benieuwd of de topicstarter al een stap verder is gekomen met het maken van zijn keuze.

groeten,

Casper
kass schreef:Verder ben ik nu wel benieuwd of de topicstarter al een stap verder is gekomen met het maken van zijn keuze.
Ik ook! En voor wie (nog) geen keuze heeft gemaakt of gewoon eens wil weten hoe het is om op een sporttandem te rijden: op de Fiets- en Wandelbeurs 2009 (28/2 en 1/3 2009) organiseert de Tandemclub net als in voorgaande jaren een Tandeminformatiepunt met - naar verwachting - tandems van Multicycle, Santos, Cannondale, Conway, Koga, Avaghon en mogelijk nog meer merken.