Additionally, paste this code immediately after the opening tag: regenjas met legerpatroon - Forum Wereldfietser

regenjas met legerpatroon

Ik heb nu een goede gore tex regenjas waar ik erg tevreden over ben. Nu is het enige 'probleem' mogelijk dat hij zo'n legerpatroon heeft. In Europa natuurlijk geen probleem maar hoe zit dat in de iets 'raardere' landen. Waarbij vooral te denken aan landen in het Midden-Oosten, en eventueel Noord-Afrika.

Ik hoor graag wat jullie hierover denken.
paasdier schreef:Ik heb nu een goede gore tex regenjas waar ik erg tevreden over ben. Nu is het enige 'probleem' mogelijk dat hij zo'n legerpatroon heeft. In Europa natuurlijk geen probleem maar hoe zit dat in de iets 'raardere' landen. Waarbij vooral te denken aan landen in het Midden-Oosten, en eventueel Noord-Afrika.

Ik hoor graag wat jullie hierover denken.
Een lange zwarte jas met rechts op de rug een 10cm brede vertikale en reflecterende witte streep is nog slimmer

/Darwin

:lol:

Best Paasdier,

Samen met mijn bovenbuurman denk ik dat u snel het haasje bent!!

:lol:

Ze zullen toch in het MO wel snappen dat de Israelische c.q Palestijnse inval niet een solo fietser met fietstassen is... :shock:

Volgens mij is de camouflage-trend inmiddels wereldwijd!

Paasdier, waar wil je heen? Midden-Oosten en Noord-Afrika zijn heel verschillend en enkel nog een keer heel divers. En waarneer wil je daar heen? Afhankelijk van de reistijd heb je misschien geen bijzondere goretex regenjas nodig maar heb je aan een rode van de Hema ook genoeg. Dat voorkomt dan meteen de vraag of een ‘camo-jas’ een probleem zou zijn...

Inderdaad. Hier in Israel regent het zelden, maar als het regent regent het heel heel hard. Een waterdichte nylon jas is dan genoeg (en als het echt regent wordt je dan toch nog nat). Ik zou op de fiets vooral heel erg zichtbaar willen zijn, zoals in oranje of gele dayglow. Carradice maakt een dayglow cape. 's Nachts kan het hier in dit stuk van de wereld wel echt koud worden.
Wim

Spinnetje schreef:Ze zullen toch in het MO wel snappen dat de Israelische c.q Palestijnse inval niet een solo fietser met fietstassen is... :shock:

Volgens mij is de camouflage-trend inmiddels wereldwijd!
Ik denk dat er in heel veel landen het credo heerst van, eerst schieten, dan vragen.... En als je met je camo-jasje op een fiets rondhobbelt zal dat misschien meevallen, maar kom je achter wat bosjes vandaan om omdat je de roep van de natuur moest beantwoorden en je staat oog in oog met rebellen van één of ander soort zou ik liever gewoon een rood jasje aan hebben.....

Groeten
Eric

eric190173 schreef: Ik denk dat er in heel veel landen het credo heerst van, eerst schieten, dan vragen.... En als je met je camo-jasje op een fiets rondhobbelt zal dat misschien meevallen, maar kom je achter wat bosjes vandaan om omdat je de roep van de natuur moest beantwoorden en je staat oog in oog met rebellen van één of ander soort zou ik liever gewoon een rood jasje aan hebben.....

:lol: :lol: :lol:

Wat? Eerst schieten, dan vragen? Heb in MO gefietst maar dit gaat wel ver hoor. Rebellen? Welke rebellen?

Zou je trouwens ergens willen fietsen als je vanwege een camou-jack werd doodgeschoten?! :?

Spinnetje schreef:Wat? Eerst schieten, dan vragen? Heb in MO gefietst maar dit gaat wel ver hoor. Rebellen? Welke rebellen?
Misschien is rebellen niet het juiste woord, maar kan ik beter het woord para-militairen gebruiken. In veel sub-sahara Afrikaanse landen zijn bepaalde groeperingen verantwoordelijk voor de 'veiligheid' in hun gebied. Vaak staan ze niet direct onder het commando van het officiële leger en hebben deze heren niet een militaire opleiding zoals in westerse landen gebruikelijk is. Bij oplopende spanningen hanteren zij vaker het credo 'bij twijfel, schieten...'
Spinnetje schreef: Zou je trouwens ergens willen fietsen als je vanwege een camou-jack werd doodgeschoten?! :?
Ik zeg niet dat je om dat jack doodgeschoten wordt, ik denk dat je in gebieden waar het wat spannend is wellicht vergissingen kunt krijgen. De OP heeft het o.a. over Afrikaanse landen. Daar zijn heel wat gebieden die niet echt rustig zijn.
Wat vandaag rustig is kan morgen spannend zijn, kijk maar naar Kongo en Kenia (vorig jaar tijdens de presidentsverkiezingen..)

In veel van die gebieden wordt anders tegen een mensenleven aangekeken dan dat we gewend zijn. En daar zou ik alle schijn willen vermijden dat je (para)militair bent. Het is niet voor niks dat NGO's daar met koeieletters de naam van hun organisatie op hun auto hebben staan en meestal in een erg opvallende kleur. En dat geld niet alleen voor oorlogsgebieden.

Ik heb familie die in Rwanda woont en werkt en ik weet zeker die van hun leven niet in een camo-jack gaan lopen. En hetzelfde geldt voor Ethiopië, Soedan, Kongo enz...

Wat betreft het Midden Oosten, daar heb ik eigenlijk niet zoveel ideeen over. Persoonlijk zou ik geen moeite hebben om door bijvoorbeeld Oost-Turkije te fietsen. Maar ik zou daar ook geen camojack aan doen. Je moet gewoon meer uitleggen...

Ik heb de oplossing: gewoon een AK-47 kopen en terugschieten.

:lol: Of je camootje uitrusten met :

Afbeelding

En inderdaad een AK-47 erbij maakt het helemaal af. Voor $ 500 heb je al een spiksplinternieuwe.

Groeten
Eric

This looks cool!