Additionally, paste this code immediately after the opening tag: weetje van de dag - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

weetje van de dag

Een Santos Travelmaster en een Batavus City Bike.
Twee geweldige fietsen. De eerste behoeft geen betoog. De ander is muli-fuctioneel. Met ondermeer een groot rek aan de voorzijde is het een pakezel waar ik elke week drie tassen boodschappen mee kan verslouwen
en soms ook nog een krat bier. Voor de rest ga ik er elke dag mee op naar m'n werk.

Een Santos Travelmaster en een Batavus City Bike.
Twee geweldige fietsen. De eerste behoeft geen betoog. De ander is muli-fuctioneel. Met ondermeer een groot rek aan de voorzijde is het een pakezel waar ik elke week drie tassen boodschappen mee kan versjouwen
en soms ook nog een krat bier. Voor de rest ga ik er elke dag mee op naar m'n werk.

Sorry.Zie eerder bericht.

Sorry het lukt niet helemaal/

Ik hou het op 3 fietsen.
Een Koga WorldTraveller 2008 (7 maand oud, 2700km op de teller), een oude Norta om in de stad rond te rijden (ben student), en een 5 jaar oude Bulls mountainbike die ik nog amper gebruik.
Alleen de Koga staat op slot in een schuur die 's nachts op slot is :).

Merida tfs900 mountainbike
Merida crossway special edition crosshybride (toer en vakantiefiets)
Specialized rockhopper met verbrede bagagedrager als boodschappenfiets
Concorde racefiets (stalen oudje uit 1995)
Fortybike bovenstuur ligfiets

dat was 'ie wel

Willem

Bob&Marguérite schreef:En hoeveel staan er nog ergens in/bij een stalling, stationgebouw of op de bodem van een sloot/gracht! :wink:
Tja, dan raak je aan een volgend punt: wanneer noem je het nog een fiets? Een frame aan een lantaarnpaal is niet echt meer een fiets te noemen, toch? Ontbrekende trappers, zadels, wielen...

.tsooJ

Afbeelding

Ja, zo kom je rap aan 17 miljoen natuurlijk !

Ik heb er ééntje, een Koga WT, maar hij telt voor 4... :wink: want hij moet 4 jaar meegaan omdat hij 4 keer de prijs van een 'normale' fiets kost...vindt mijn echtgenote :lol:

Wij wonen dan (helaas) ook niet in een fietsland...
Wij wonen dan (helaas) ook niet in een fietsland...
:shock:

Opgegroeid in West-Vlaanderen, gestudeerd in Gent en nu woonachtig in Antwerpen en overal zie ik veel fietsers. In de zomermaanden zie ik dagelijks fietsers met pak en zak op Vlaamse (fiets)wegen. Dikwijls spreek ik deze fietsers aan (nieuwsgierig welke trip ze ondernemen :) ) en dikwijls zijn het Belgen, soms trekkers op doortocht maar ook niet-Belgen die hier (een deel van) hun reis doorbrengen.

België is minder vlak maar geen fietsland, nee hoor.

Ik ben van West-Vlaanderen, gestudeerd in Brussel en werk en als ik een beetje wil genieten of met het gezin veilig wil gaan fietsen moet ik naar Limburg...en Limburg alleen is niet België.
Ik heb al heel wat afgefietst van het fietsroutenetwerk en iedere provincie heeft wel zijn leuke stukjes...maar dan moet ik GOED voorbereiden...

Nu ja, ieder zijn mening...maar als ik onze fietspaden vergelijk met Nederland of Denemarken....dan weet ik dat ze hier nog veel werk hebben alvorens ze België 'fietsland' kunnen noemen...
Tja, we hebben duidelijk een andere invalshoek.
Ik heb geen behoefte aan fietspaden.
Rustige landwegen en onverharde paden zij mij zeker zo lief.
En fietsknooppunten zij soms handig maar evengoed irritant als je gedurig hordes fietsers moet kruisen of inhalen.

Veel Nederlandse fietspaden die afwisselend fietspad en parallelweg zijn en sterk varieren in wegdek, worden ook niet door iedereen gesmaakt, de dijken daarentegen...

In Denemarken (en in Duitsland, Frankrijk, Zweden, Zwitserland, ...) heb ik buiten de steden nauwelijks fietspaden gezien maar bvb in Stockholm zijn ze inderdaad veel beter dan in Belgische steden.

Ook qua voorbereiding heb ik niet veel nodig, ik hoef 's ochtends echt niet te weten waar ik 's avonds zal eten en slapen.


Fiets ze,
tt
tt schreef:Tja, we hebben duidelijk een andere invalshoek.
Ik heb geen behoefte aan fietspaden.
Ik vind het altijd triest om te zien dat niet alleen in deze groep, maar ook in alle groepen en ook in de media, de discussie nauwelijks verder komt de verwarring dat men fietsroutes bedoelt als met het over fietspaden heeft.
Leon
tt schreef:
Tja, we hebben duidelijk een andere invalshoek.
Ik heb geen behoefte aan fietspaden.
Ik vind het altijd triest om te zien dat niet alleen in deze groep, maar ook in alle groepen en ook in de media, de discussie nauwelijks verder komt de verwarring dat men fietsroutes bedoelt als met het over fietspaden heeft.
Leon
Fietsroutes catalogeer ik in dezelfde hoek als de knooppunten, dus waar mogelijk 'te vermijden'. Voor alle duidelijkheid, het is goed dat ze er zijn voor hen die ze gebruiken en zelf niet gemakkelijk iets organiseren. Ik weet wat ik kan verwachten als ik fietsroutes en -knooppunten volg en daarom mijd ik deze liever. :)

Niet verward en toch veel plezier toegewenst. :D