Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat is het gemiddelde gewicht van de wereldfietser - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Wat is het gemiddelde gewicht van de wereldfietser

:roll: Hier een 'zwaargewicht' hoor. Toen ik op 1 augustus j.l. naar Lourdes vertrok woog ik ongeveer 103 kg. Bij een lengte van 168. Ik heb geen weegschaal maar omdat iedereen zei dat ik afgevallen was maar even bij vrienden erop gaan staan. Die gaf net geen 95 kg aan.
Ik zal dan ook wel in de donkerrode BMI zone zitten, maar daar kan ik niet echt wakker van liggen. Verder ben ik een leeuw van sterrenbeeld en poets met Paradontax :wink: .
(ik ben van het andere geslacht)

De BMI grenzen verschillen voor mannen en vrouwen. Bij kinderen ligt het ook anders en als je kijkt naar 65-plussers ligt dat ook weer anders. Die 'zakken' wat verder in, en dus zal hun lengte bij ideaal gewicht afnemen.

Bij erg atletisch gebouwde personen zie je ook een probleem. Spierweefsel weegt veel, en telt dus ook mee. Jaren geleden had ik volgens de BMI een overgewicht van bijna 25 kg, terwijl mijn vetpercentage maar 16% bedroeg. Die 25 kg zou ik er theoretisch alleen af kunnen krijgen door langdurige extreme ondervoeding.

Fietsers hebben soms erg stevige beenspieren, waardoor je BMI ook wat uit verhouding getrokken kan worden.

Voor de statistiek:
- 1.85 en 97 kg
- Ram
- Andrelon shampoo
- Hagelslag bij voorkeur puur, ik vind wit uitgeslagen hagelslag in gelijke delen gemend met Venz, op een witte boterham een ware delicatesse

Ligandi,
16% vet is gemiddeld. Niet erg laag ofzo. Gewoon even ter info.

Tokkelaar schreef:Broekmaat W33 L34 (spijkerbroek merk Wrangler)
Zonder je te controleren, want daar heb ik op zo'n forum een hekel aan, is dit vreemd omdat je 1.87 mtr en 79 kg opgeeft. Ik heb dezelfde maten - niet hetzelfde merk - en ben 1.76m en 75 kg en m'n broek zakt daarvan niet af! :wink:

P.s. de pijpen worden meestal wel ingekort!

Alhoewel veel hilarische antwoorden, kennelijk vanwege de vraagstelling, iedereen dank voor de reacties. De bmi-discussie heb ik gevolgd en als interessant ervaren. Mijn conclusie: het maakt niet uit hoe lang/kort of zwaar/licht je bent, blijf vooral fietsen. :lol:

Scherp geobserveerd.
Wim

weten we dat ook weer, ben benieuwd naar de volgende vraag...

ik eet me suf!
op een mooie fiets dag van 100 km eet ik bijvoorkeur 4 maalijden + veel tussendoortjes, snoepjes, koekjes, chips voor het avond eten.
toch val ik af.

de gemiddelde kledingzaak heeft geen Broeken in mijn maat.
damesbroeken passen over het algemeen wel maar dan wordt ik vreemd aangekeken als ik die pas.
61kg 183cm BMI 18.21 te licht en ik moet meer eten!
breek nooit een spaak
bruine ogen
blond haar
2 benen
2 armen
blauwe fiets
2 wielen ieder 36 spaken, 1 zadel 2 sloten

Broekmaat 28/34 (lange benen)
Gewicht 57 kg (meer eten)
lengte 1.76 (nog niet gekrompen)
sterrenbeeld weegschaal
haarkleur blond (natuurlijk)
tandpasta paradontax (schuimt niet zo in je mond)

Lekker kletspraatje op de maandagmorgen.
Zo genoeg info :wink:

Grts
Gudy

1.64 128 kilo nu.......voor ons vertrek van drie maanden 118 kilo.
Ben dus flink aangekomen op vakantie maar alles past nog............
Was gelukkig net voor de vakantie 25 kilo kwijt maar het was wel even slikken

Tja Dries Ba, toch is het zo. Kan een centimeter korter zijn maar bij Henni's Rits koop ik toch die broeken en ze zitten geweldig bij mij.

195 cm en 85 kilo.
Broekmaat 34-36, vooral omdat het anders niet over mijn bovenbenen heen gaat
Blauwe ogen
Mooie lach


Ik ben een poosje geleden bewust 5 kilo aangekomen omdat ik het in de winter altijd zo koud had. Sinds die kilo's er aanzitten, voel ik me een stuk beter 8)

DriesBa, je hebt wat aangehaald hoor. Dit is niet meer te stoppen, maar ik vind het wel leuk.
Mijn man, ook een wereldfietser, is 199cm en 105 kg. Dat verklaart misschien waarom ik beter de hellingen op kan met mijn 186cm en 75 kg. Hij is weer veel sneller in de afdaling.
Ik heb dezelfde broekmaat als de Tokkelaar en een zwarte fiets. Mijn laptop is ook zwart, maar mijn ogen zijn bruin.

Dé Wereldfietser weegt rond de 165 gram

Lengte: 177 cm
Gewicht: 60 kg (dus BMI van 19.15, te laag volgens de een en goed volgens de ander).
Vetpercentage (gemeten op school tijdens een practicum): 5 procent
RER waarde: bij 13 km/u hardlopen rond de 0,99
VO2-max: 3200
Conditieklasse: 52 (hoog)
Sporten: mwah, fietsen (fietsvakanties) en muziek
Kleur ogen: blauw
Haar: lichtbruin, dat bleekt tijdens een fietsvakantie naar blond
Broek: 29/32 (maar die bestaat eigenlijk nooit, dus meestal inkorten)
Leeftijd: 23 jaren
Dagelijkse bezigheden: studeren
Nog meer feitjes? :)

Groet,
Maurits

Theo Jorna schreef:Dé Wereldfietser weegt rond de 165 gram
:lol:

cisca schreef:DriesBa, je hebt wat aangehaald hoor. Dit is niet meer te stoppen, maar ik vind het wel leuk.
Ik realiseer het me. Als dit als leuk ervaren wordt, prima toch? :wink:

En wat nu als er een diëet goed is gelukt :?:

Moeten we dan allemaal weer op de lijst :?:

Van mij mag het, maar dan wel met het diëet erbij, hoelang, grammen/kilogrammen per week enz enz. Ben ik wel in geinteresseerd.Kwam zelf van ruim 115 naar nu 93 ( en schrik was toch ineens weer 97. Dus maar weer ff kalmaan en meer fietsen.
:oops:

Groet

Jans

Jans Kinds schreef:En wat nu als er een diëet goed is gelukt :?:

Moeten we dan allemaal weer op de lijst :?:
Dus maar weer ff kalmaan en meer fietsen.
:oops:

Groet

Jans
Jans, inmiddels ben ik 5kg lichter geworden van de reacties in dit draadje(eigens schuld, dikke bult). Waarschijnlijk komt dit van de schrik en de grijze haren die ik ervan heb gekregen. Grijze haren schijnen lichter in gewicht te zijn. :wink:

Misschien kan de penningmeester van WF deze lange draad gebruiken om sponsoren te werven op het gebied van gezonde sportvoeding. Ik bedoel: we zijn een interessante doelgroep, gewicht houdt ons enorm bezig. Of een nieuwe lijn opzetten: WF Energy Drink etc etc