Additionally, paste this code immediately after the opening tag: AGU Xrain tassen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

AGU Xrain tassen

Ik heb een AGU Xrain stuurtas (een grote) en een Vaude Discovery Pro stuurtas (een kleine). Beide zijn volkomen waterdicht en kwalitief vergelijkbaar. Sterker nog ik vind de sluiting van de AGU iets beter dan die van Vaude die met 2 kleine velco stripjes werkt. De laatste tijd geef ik alleen vanwege het kleinere formaat (=minder gewicht aan het stuur) de voorkeur aan de Vaude. Overigens vervormde de AGU stuurtas wel bij een groot gewicht in de tas. Zie: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... hlight=agu.
Met de tassensetten heb ik geen ervaring.

Dat verhaal klinkt niet best. Bij ons moet er in één van de twee stuurtassen een spiegelreflex camera komen van ruim 1300 gram. En dat is dan nog zonder de eventuele extra grip (maar die past er waarschijnlijk toch niet in).
Past de Agu camera inzet wel goed in de Xrain?

Of is zo'n zware camera sowieso te zwaar voor een stuurtas in het algemeen?

(Overigens hulde voor de service van Agu! Ik was een boutje en steundraad van één vna mijn klickfix houders kwijt en deze heb ik zojuist van Agu ontvangen zonder enige kosten!)

JesseL schreef:Past de Agu camera inzet wel goed in de Xrain?
Dat weet ik niet,; ik gebruik geen spiegelreflex camera.

Het doorzakken (door vervorming van de achterwand) kun je zien hier (op mijn oude fiets):

Afbeelding

en hier op mijn nieuwe:

Afbeelding

Het is op zich niet heel ernstig maar 't staat een beetje slordig.

Bedankt. Het kan dus wel op zich. Maar wat is sowieso het maximum gewicht wat je als stuurtas aan je stuur moet hangen zonder dat het je stuurgedrag teveel beinvloed?

Kan zo'n zware camera sowieso wel? Maar ik weet niet waar je het ander moet laten. In een zijtas, dan kan je het niet snel onderweg makkelijk pakken.

JesseL schreef:Bedankt. Het kan dus wel op zich. Maar wat is sowieso het maximum gewicht wat je als stuurtas aan je stuur moet hangen zonder dat het je stuurgedrag teveel beinvloed?
Gewicht aan je stuur beinvloed sowieso je stuurgedrag. Hoe minder hoe beter dus eigenlijk. Maar ja, de spullen moeten toch ook mee...
JesseL schreef: Kan zo'n zware camera sowieso wel? Maar ik weet niet waar je het ander moet laten. In een zijtas, dan kan je het niet snel onderweg makkelijk pakken.

De meeste fietsers met spiegelreflexcameras hebben die in hun stuurtas. Fabricanten hebben ook speciale inzetstukken voor cameras, dus dat is wel de meest geeigende plek. En de Xrain stuurtas is erg groot, dus plek zat.

Het doorhangen van mijn stuurtas is ook zelf met een beetje handigheid te verhelpen.

Succes.

Ik had dit jaar een nieuwe digitale camera mee. En de originele camera tas was behoorlijk aan de grote kant. Maar ik heb deze evengoed in mijn stuurtas geplaatst.

Voordeel is dat alles nu niet zo rammelt door mijn stuurtas heen. En ik kan er nooit te veel in doen waardoor het gewicht van mijn stuurtas altijd minimaal blijft. :D