Op mijn website vind je twee verhalen over deze tocht, tot aan de stijging naar de Oberalppas (wij gingen naar de Splügenpas). Daar staat ook info over kamperen onderweg, onder het kopje "onderdak" onderaan. Wij fietsten dus van NL naar Zwitserland, wat me veel aantrekkelijker lijkt (van bekend naar exotisch, als het ware). Qua stijgingen maakt het niks uit, behalve het allerlaatste stuk uiteraard.
De tocht is zeer gemakkelijk, want vrijwel overal vlak, op wat klimmetjes langs het Zwarte Woud of Elzas (facultatief) en in Zwitserland na. Het lastigst zijn de soms zeer traag fietsende Duitsers op de vrij smalle fietspaden rond de grote steden in DLD, die heel erg schrikken als je ze met een vaartje passeert. Luid en duidelijk klingeln dus (en dan nog zul je regelmatig horen: nicht so schnell!, ook al rijd je maar 20 of zo).
Ik vond het alles bij elkaar een heel mooie route, niet alleen maar natuur, maar ook grootschalige industrie af en toe (Ludwigshafen, Duisburg) voor de afwisseling, wat op een bepaalde manier ook indrukwekkend is.