Additionally, paste this code immediately after the opening tag: apparaatje dat signaal afgeeft, wie kent het? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

apparaatje dat signaal afgeeft, wie kent het?

Als vrouw die regelmatig alleen op pad gaat met en zonder fiets zou ik ook erg bezorgd zijn als mijn evt. dochter alleen weg zou gaan. Hoe je het ook wend of keert, je loopt meer gevaar. Vooral op de fiets, met openbaar vervoer zijn er altijd wel andere mensen om je heen.

Ik wordt regelmatig lastig gevallen (alleen met de fiets, nooit met openbaar vervoer)door mannen (ene land meer dan een ander land), ben ook verschillende keren beroofd (niet op de fiets)en ook wel eens heel erg ziek geweest in een gehucht in India om maar wat te noemen.

Helaas kan je moeder je van een afstand niet ergens voor behoeden ook niet als ze weet waar je zit. En jij wilt ondanks het risico niet thuis blijven.

Ik laat soms een route achter, heb tegenwoordig een gsm bij mij, al is die niet in elk land bruikbaar. Elke avond kijk ik even of er een smsje is. Meer omdat ik dan bereikbaar ben als er met hen wat gebeurt wat hen geruststelt. Af en toe duik ik een internetcafe in, en dat weer niet in Europa want dan moet ik er speciaal voor op zoek gaan.

En ik heb voor mijzelf (als ik niet vlieg) pepperspray bij me. Ik voel mij daardoor al veiliger. Ik kleed mij niet bloter dan de lokale vrouwen. En pauzeer alleen in dorpjes. Ik rij ook niet heel hard naar beneden.

Ik wil niet dat dat soort dingen mij zouden belemmeren de dingen te doen die ik wil doen. Dat betekent niet dat ik geen bange momenten heb na een ontmoeting met weer zo'n gestoorde man.

Misschien kan je je moeder vertellen wat je wel en juist niet zal doen en stelt haar dat iets geruster.

lola schreef:ja, ja, het is wel mijn moeder
en ik vind het vervelend als ze geen oog dicht doet 5 weken lang, dus als dat (niet al te duur) is op te lossen, dan doe ik het graag.
alleen: dit is behoorlijk duur. zeker geen goedkoper alternatief?
GPS-apparaat kun je huren bij Waypoint Notter. Daarbij kun je via satellieten exact getraceerd worden. Je kunt je mnoeder een planning geven en een sms-je zenden waar je bent op welk tijdstip. Niet bepaald duur. Kijk eens op de website van Waypoint voor huurGPS en een mobieltje voor SMS heb je toch wel?

Als je moeder je binnenkort een mooie halsketting aanbiedt dat zou ik een beetje argwaan gaan hebben.

http://www.nu.nl/news/1661282/50/Kat_ov ... Earth.html

Maar zonder gekheid ... wat met een kat kan ... kan met een fietser natuurlijk ook. Alleen is de vraag wat het kost in aanschaf en of het systeem via GSM data-verkeer werkt en dus ook gebruikskosten heeft.

Wouter

ik neem mijn mobieltje ook mee, haar zorg: wat als mijn kuikentje ergens in een ravijn dondert en niemand weet 't? en hoe vinden ze haar dan? ik ga nl. alleen.
Ik veronderstel dat Steve Fosset ook wel enig electronisch materiaal mee had.... En toch vinden ze hem niet....
:?

Hoi Lola,

in de laatste WF-er (nummer 3-2008) heb ik een stukje over de Spot Satellite Messenger geschreven. Zie www.findmespot.eu

tot op heden vind ik het nog héél prijzig en het werkt ook niet op alle plaatsen. Met wat googlesurfen vond ik dit kaartje:
http://www.globalstarusa.com/en/coverag ... verage.php

Toch een mooie uitvinding maar deze aangegeven door RonaldSp
heeft volgens mij de beste kwaliteit/prijs verhouding. Al heeft het wel niet hetzelfde doel en mogelijkheden als een SPT
Heeft er iemand nog contact met hem of weet er iemand daar meer over hoe het echt werkt? Want ik lees op zijn interessant bericht geen enkel vervolg.
Waarschijnlijk was het in 2007 een beetje zijn tijd vooruit.... maar nu al redelijk ingeburgerd?